Prostorný Renault Zoe nabízí mezi elektromobily jednu z nejnižších pořizovacích cen (829900 Kč s DPH) a  jeden z nejvyšších dojezdů. V rámci redakčního testu jsme s ním bez problému najížděli přes 250 km, při úspornějším jízdním stylu dokonce 290 km. V zimních měsících pak dojezd neklesal pod 180 km, což je vynikající hodnota. Byli jsme proto zvědaví, jak se bude zoe zamlouvat správci vozového parku Vladimíru Kalivodovi ze společnosti Technologie hlavního města Prahy.

Renault Zoe testoval Vladimír Kalivoda ze společnosti Technologie hlavního města Prahy

 Jízdní vlastnosti jsou průměrné, vynikající je ovladatelnost, intuitivní ovládání a příjemný posed. Na zadních sedadlech není problém s cestováním dvou osob, ale v případe nutnosti je možno přepravit tři osoby bez většího omezování. Překvapila mě velikost zavazadlového prostoru. Co se týká nabíjení, nevím, zda umístění nabíjecí zásuvky je zcela vhodné. Rozhodně se jedná o nápadité řešení schovat jej pod znak automobilky na předním čele vozu, ovšem z hlediska praktičnosti při případném i menším poškození přední části vozu zcela nevhodné.


Z hlediska přístupu je ovšem umístění praktické, protože u nabíjecích stanic nemusí řidič řešit, jakou stranou vozidla zaparkovat u nabíjecí stanice. Délka nabíjení z klasické sítě 230 V je u plně vybitého akumulátoru téměř 24 hodin a tak je vhodné i v domácím prostředí využívat nástěnnou rychlonabíječku. Chválím dojezd. Výrobcem udávaných
300 km jsem nedosáhl, ale bez problému lze ujet od 240 do 280 km na jedno nabití.

Do flotily firemních vozidel, ale i jako druhé vozidlo do rodiny by Vladimír Kalivoda testovaný elektromobil rozhodně doporučil, ovšem pouze pro případy, kdy je jeho provoz předem daný jako přeprava po městě, výhody parkování v zónách, či v rodině, přeprava do zaměstnání nebo popojíždění v městském provozu.

Vzhledem k vyšší pořizovací ceně myslím, že je možnost zařazení do firemní flotily častější a legislativně by mělo být zvýhodnění pořízení
elektromobilu u nás lépe řešeno, aby na něj mohlo dosáhnout vetší spektrum uživatelů než v současnosti,“ připomíná Vladimír Kalivoda.

 

O flotile vozů společnosti

Technologie hlavního mesta Prahy, a.s., jejímž jediným akcionářem je hlavní město Praha, zajišťuje řádný a bezpečný provoz veřejného osvětlení a souvisejících technologií. K tomuto účelu je koncipován i vozový park.

Využíváme smluvně pronajatá vozidla různých typů, například dodávková, osobní a nákladní VW Caddy, Škoda Fabia, Octavia a Superb, či speciální vysokozdvižné plošiny na podvozcích Nissan Cabstar nebo Renault Maxity. Prozatím disponujeme 28 vozidly v uvedených kategoriích. Pro pořízení vozidel počítáme z ekonomického hlediska s pořízením vlastních vozidel, tedy formou přímého financování. O ekonomičnosti a výhodnosti operativního leasingu bychom totiž mohli s úspěchem polemizovat, a to jak pro soukromé, tak i firemní flotily,“ popisuje vozový park pan Kalivoda.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit