Volvo XC60 je nejúspěšnější model v novodobé historii švédské značky. Druhá generace opět posouvá laťku výš především v oblasti bezpečnosti a asistenčních systémů. Volvo XC60 otestoval Peter Popp, jednatel společnosti EDAG Engineering CZ, spol. s r.o., z Mladé Boleslavi.

Peter Popp, jednatel společnosti EDAG Engineering CZ
Zapůjčené Volvo XC60 poháněl vznětový dvoulitr D4 o výkonu 140 kW, který standardně pohání všechna kola. Robustní konstrukce se sice podepisuje na vyšší provozní hmotnosti (1836 kg), na druhou stranu díky tomu dokáže tahat brzděné přívěsy o hmotnosti až 2,4 tuny, což je v této třídě jedna z nejlepších hodnot.
Zapracovalo se na vyšším cestovním komfortu, ale i jízdních vlastnostech. Nejvíce zábavy pak přináší verze T6 s benzinovým dvoulitrem o výkonu 228 kW. Spotřebu benzinu ale pod 10 l/100 km snadno nedostanete, a tak je pro roli firemních aut víceméně zapovězena. Pro tuto roli je naopak verze D4 jako stvořena.
Postřehy z testování
Peter Popp si u verze D4 pochvaloval především spotřebu, jízdní vlastnosti a pocity za volantem. „I přes vyšší pohotovostní hmotnost blížící se ke 2 tunám mě jízdní vlastnosti mile překvapily. Podvozek nadváhu úspěšně maskuje, a přitom nabízí pocit jistoty, snadné předvídatelnosti a bezpečí. Nápadně nízká je také hladina vnitřního hluku,“ dodává Peter Popp.
Za rozumnou lze považovat také spotřebu nafty, která se v dlouhodobém režimu pohybuje mírně nad 7 l/100 km. S ohledem na pohon všech kol a osmistupňovou samočinnou převodovku je to solidní výsledek.

Petera Poppa dále zaujala konektivita a možnost předdefinování funkcí, které zjednodušují každodenní užívání auta, například jmenuje zapnutí automatického výhřevu sedadel, zadního skla při nízkých teplotách, adaptivní tempomat a automatická světla. Přesto mu však scházely některé maličkosti, které by s ohledem na cenu měly být součástí výbavy. Zmínil například přední parkovací senzory a případně kameru jako doplněk k zadním snímačům.
Volvo je navíc etalonem bezpečí, což je další důležité plus, proč by tento model do společnosti EDAG Engineering, ve které je jednatelem, doporučil.
O společnosti EDAG Engineering
Ve vozovém parku společnosti jezdí patnáct automobilů, které EDAG Engineering nakupuje přímo do svého vlastnictví. Protože mezi zaměstnanci panuje naprostá důvěra, není potřeba využívat monitorovací systémy pohybu vozidel.
„Know how polečnosti EDAG Engineering uplatňujeme zejména v automobilovém průmyslu, dále pak i v letectví a všeobecném strojírenství. Zabýváme se konstrukcí přístrojových desek či karosérií. Jsme aktivní i v oblasti elektroniky, kde vyvíjíme software, kabeláže vozidel, multimediální systémy a systémy v oblasti telematiky. Zabýváme se mimo jiné simulacemi nárazu, ochranou posádky a chodců, jsme u aerodynamických návrhů vozidel a také provádíme pevnostní výpočty leteckých konstrukcí a dodáváme certifikační zprávy,“ vysvětluje Peter Popp.




























