Marek Štikar, vedoucí oddělení Silniční dopravy společnosti ŽĎAS, testoval Peugeot 508 GT BlueHDi. Za týden vyjel tři plné nádrže, a tak lze jeho hodnocení vnímat jako maximálně objektivní. Už na první pohled ho nová pětsetosmička exteriérem nadchla. „Zákazníkům skvěle hraje na emoce. Je působivý a sportovní. Velmi nevšední je také interiér. Zde mi ale vadila mohutnost přístrojové desky i středového panelu, který hodně zasahoval do prostoru interiéru. Zbytečně mohutné se mi také zdají A sloupky. Naopak velmi zdařilé je digitální provedení přístrojového štítu, který je přehledný a skvěle čitelný. Oceňuji také možnost vypnutí asistentů jednoduše tlačítkem, žádné složité listování infotainmentem.

Marek Štikar, vedoucí oddělení Silniční dopravy společnosti ŽĎAS
Jízdní vlastnosti, motor a převodovka plní očekávání. S ohledem na svůj apetit jsem využíval především režim sport,“ sumarizuje krátce Marek Štikar, který nám sdělil, že ve sportovním režimu nastavení i používání se dostal během testování se spotřebou v běžném provozu při využívání rychlostních limitů těsně pod 7 litrů na sto ujetých kilometrů, což s motorem o výkonu 130 kW není vůbec špatné, a přidává své zkušenosti s jízdou. „Podvozek nabízí povedené jízdní vlastnosti, řízení je přesné a strmé. Při vyšších rychlostech je ale odpružení zbytečně vláčné, což zcela nekoresponduje s označením GT. Peugeot podle mého názoru udělal obrovský skok kupředu a s 508 se více přiblížil svému odkazu druhé nejstarší automobilky světa.
O flotile společnosti
ŽĎAS, a.s., patří ke špičce českého strojírenství již přes 65 let, je moderním a spolehlivým výrobcem tvářecích strojů, zařízení pro zpracování válcovaných výrobků, produktů metalurgie a lisovacích nástrojů. ŽĎAS je průmyslovým srdcem Vysočiny, v současné době pro něj pracuje cca 2000 zaměstnanců.
„Vozidla máme zčásti na finanční leasing, ale nadměrná část je v našem vlastnictví. Máme vlastní dílnu, myčku, pneuservis, a proto držíme vozidla až do stáří deseti let a nájezdů i přes 400 000 km. V našem vozovém parku dominují značky Volkswagen a Škoda, všechny automobily jsou dieselové. Náš vozový park se skládá z 25 vozidel firemní půjčovny, 43 přidělených vozidel, 12 top manažerských a máme tu čtyři hasičské speciály,“ upřesňuje Marek Štikar. „Vozidla přebírají, předávají, myjí a kontrolují naši mechanici, případné závady se řeší okamžitě. Ke kontrole pohybu vozidel používáme již mnoho let systém Sherlog.“
Aktuálně

Zkoumáme dynamické změny firemní mobility. Účastí v průzkumu získáte roční předplatné magazínu Business Car zdarma a možnost soutěžit o nového Forda na týden
