16. října 2024
Novinky

Citroën zdokonaluje svou řadu užitkových dodávek: Jumpy

>Redakce Redakce
25 října, 2023

Nový Citroën Jumpy je měřítkem všestrannosti, má kompaktní rozměry, nové komfortní a bezpečnostní prvky a stále konkurenceschopnější nabídku motorů – dieselový BlueHDi i úspornější elektromotor. 

Nový Jumpy je dodávka, která zvládne všechno! Prostorná, s nákladovým prostorem až 6,6 m3, která se díky svým kompaktním rozměrům pohybuje snadno ve městě – poloměr otáčení je 12,4 m a výška 190 cm – i na silnici díky výkonným motorům, a je proto vhodná pro všechny účely. A její nový vzhled ještě zvyšuje její atraktivitu. 

Nový Citroën Jumpy existuje ve dvou délkách, L2: 498 cm a L3: 533 cm, a v několika typech karoserie: jako dodávka, Polokombi s 5 nebo 6 sedadly a devítimístné Kombi. V závislosti na verzi má objem až 6,6 m3 a nosnost 1275 kg.

Modernější design zvenčí i zevnitř

Nový Jumpy má novou přední část s nárazníkem, který byl optimalizován z hlediska designu a aerodynamiky, získal nové LED světlomety a zcela novou masku chladiče s novým podpisem Citroënu. Na bocích vozu doplňují tuto změnu vzhledu nové odstíny kol, stejně jako nový odstín karoserie Šedá Titane.

Interiér je nejen elegantnější, ale také praktičtější, neboť se zvětšily stávající odkládací prostory a přibyly další, zejména v horní části, kde jsou držáky na nápoje navrženy tak, aby mohly sloužit i jako držáky pro chytré telefony a nový horní úložný prostor schopný pojmout tablety. Jumpy slouží jako skutečné rozšíření kanceláře. Volant je nový, s různými zabudovanými ovládacími prvky (asistenční systémy řízení, telefon, rádio atd.) a může být vyhřívaný.

Posílená konektivita

Nový Jumpy se standardně dodává se zcela novým pětipalcovým středovým dotykovým displejem, který ovládá funkce audiosystému a telefonu. V závislosti na výbavě je opatřen také novým systémem infotainmentu My Citroën Play, jehož základem je nový desetipalcový dotykový displej s HD rozlišením umístěný uprostřed palubní desky.

Tento dotykový displej, inspirovaný ergonomií chytrých telefonů, se velmi snadno a plynule ovládá. Lze pomocí něho ovládat multimediální prostředí, jako je hudba nebo telefon, a také funkce pro konfiguraci vozu. Ve své nejpokročilejší verzi My Citroën Drive Plus, která je k dispozici jako příplatková výbava, obsahuje i online 3D navigaci, která profesionální řidiče navádí na všech jejich cestách a v reálném čase zohledňuje dopravní situaci. 

S desetipalcovým centrálním displejem je spojeno bezdrátové připojení k Apple CarPlay a Android Auto. Na středové konzole je umístěna bezdrátová nabíječka telefonů, která je k dispozici v rámci paketu Comfort, jenž zahrnuje také hands-free přístup a startování a automatickou klimatizaci.

Snadnější řízení

Pokročilá funkce Dynamic Surround Vision: vidíte i to, co není vidět. Při řízení dodávky se skříňovou karoserií je často obtížné získat přesný přehled o okolí, proto je nový Jumpy vybaven dvěma kamerami: jednou nad zadními dveřmi a novou pod vnějším zpětným zrcátkem na straně spolujezdce. Obě jsou připojeny k novému digitálnímu vnitřnímu zpětnému zrcátku,, takže řidič má přesný přehled o provozu za vozem i o boku na straně spolujezdce, a to jak při jízdě, tak při parkování. Pro ještě větší pohodlí promítá centrální obrazovka na palubní desce couvací kameru Top Rear Vision, kterou lze sledovat v úhlu 180°.

Novinkou u Jumpy je Highway Driver Assist, který kombinuje adaptivní tempomat s funkcí stop and go a asistencí pro centrování jízdního pruhu. Doplňuje řadu technologií pro větší pohodlí a bezpečnost, včetně varování před únavou řidiče, čtení dopravních značek, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a cyklistů, omezovače rychlosti.

Posilovač řízení je nyní elektrický (namísto elektrohydraulického), aby se snížila potřebná síla a zlepšila ovladatelnost. 

Dieselový i elektrický pohon

Dieselové motory BlueHDi jsou výkonné a úsporné a jsou k dispozici v široké škále výkonů: 120 k a 145 k v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a 180 k s osmistupňovou automatickou převodovkou. 

ë-Jumpy, vybavený motorem o výkonu 100 kW (136 k), je nadále k dispozici se dvěma typy baterií. S baterií o kapacitě 50 kWh nabízí dojezd 230 km, což se dokonale hodí například pro každodenní rozvoz zboží v centrech měst. ë-Jumpy s baterií 75 kWh nyní nabízí dojezd až 350 km, což je o 20 km více než u předchozího modelu, a zaručuje tak optimální všestrannost.

ë-Jumpy je vybaven třífázovou nabíječkou o výkonu 11 kW pro snadné dobíjení. Wall Boxu o výkonu 11 kW stačí pro plné nabití 4 hodiny a 50 minut v případě 50 hWh baterie a 7,5 hodiny v případě 75 kWh baterie. Pomocí rychlonabíječky o výkonu 100kW trvá nabití baterie z 0 na 80 % pouhých 38, resp. 45 minut.

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit