Český trh, Novinky

Dacia vstupuje do nového roku s pozitivními vyhlídkami

>Redakce Redakce
11 února, 2022

Objemy prodejů značky Dacia dosáhly v r. 2021 na trhu, silně postiženém pandemickou krizí a krizí v dodávkách elektronických komponentů, počtu 536 095 vozů, což představuje zvýšení o 3,1 % oproti předchozímu roku. Dacia tak zvýšila svůj podíl na trhu o 0,1 bodu na 3,5 %. Nárůst prodeje automobilů značky Dacia je přímým odrazem spěchu její nové modelové řady v prodeji fyzickým osobám. Dacia v r. 2021 v Evropě dosáhla rekordního podílu 6,2 % na trhu osobních vozů pro soukromou klientelu a stala se tak poprvé třetí nejprodávanější značkou v Evropě v oblasti prodeje soukromým zákazníkům.

Dacia je na prvním místě mezi značkami osobních vozů v prodeji fyzickým osobám ve Francii a v Rumunsku a mezi prvními pěti na 10 dalších evropských trzích (Itálie, Španělsko, Portugalsko, Belgie, Rakousko, Polsko, Česká republika, Slovensko, Maďarsko a Chorvatsko). V Německu se značka zařadila mezi prvních deset, a drží si vedoucí postavení také v Maroku.

Model Dacia Sandero dosáhl za r. 2021 prodej 226 825 vozů, přičemž více než 90 % tohoto objemu už tvoří její třetí generace. V r. 2021 byl model Dacia Sandero pátý rok za sebou nejprodávanějším modelem fyzickým osobám v Evropě. Za zmínku stojí, že Sandero je v některých zemích dokonce nejprodávanějším vozem mezi všemi typy celkově, což mu umožnilo dosáhnout 2. místa mezi nejprodávaněšjí mi vozy v Evropě.

Dacia Duster sleduje tentýž směr a od r. 2018 je nejprodávanějším SUV fyzickým osobám v Evropě. S 186 001 prodanými vozy za rok 2021 ve všech zemích dohromady přesáhl Duster již počet dvou milionů automobilů uvedených do provozu od začátku výroby v r. 2010.

Model Dacia Spring, uvedený na trh loni na jaře, vstoupil spěšně na trh elektromobilů s 27 876 prodanými vozy a ke konci r. 2021 bylo již registrováno více než 50 000 objednávek. Spring byl vyvinut s cílem zpřístupnit elektromobilitu pro každodenní použití a stát se referenčním vozem pro městský provoz na nejrůznějších trzích, přičemž 80 % těch, kteří si Spring koupili, předtím klienty značky Dacia nebyli.

Letos na jaře modelovou nabídku posílí sedmimístný Jogger, zaměřený na rodiny, u něhož se rovněž předpokládá značný úspěch. 

Dacia na českém trhu

V České republice se od r. 2004 prodalo více než 129 000 kusů vozů Dacia.
V roce 2021 se na českém trhu prodalo celkem 7 492 kusů, z nichž 6 821 osobních vozů Dacia a 681 lehkých užitkových vozů Dacia. Dacia se s podílem 8,7 % zařadila za loňský rok do skupiny TOP3 značek v prodeji fyzickým osobám.

Úspěchy jednotlivých modelů výrobní řady za rok 2021:
Sandero (2 162ks) Top 2 v segmentu (9,2 %) a č.2 na trhu prodeje soukromým zákazníkům,
Duster (3 630ks) je nejprodávanějším SUV vyrobeným mimo Českou republiku,
– více jak 30 % prodejů činí modely s pohonem LPG.

Dvě třetiny vozů putovaly k soukromníkům

Díky prodeji 762 osobních vozů za leden letošního roku se značka Dacia umístila mezi TOP 5 nejprodávanějšími na českém trhu osobních automobilů.

Znamená to návrat na dříve již dosahovaná umístění, když ji v loňském relativně slabším roce pronásledovaly problémy, spojené s coronavirovou pandemií a nedostatkem některých dílů. Proto Dacia nemohla v loňském roce dodávat zákazníkům tolik automobilů, kolik by jich odebrali. Letošní leden ale naznačil jasný obrat k lepšímu.

V současné době je v České republice evidováno více než sto tisíc osobních vozů značky Dacia, které díky svému „průměrnému mládí“ jsou opravdu intenzivně provozované, a proto také tak často vidět na českých silnicích.
Automobily Dacia tak patří mezi nejoblíbenější mezi soukromými zákazníky. Loňský podíl dosáhl 64,04 % a letos se za leden tento trend jen mírně změnil na 72,44 %.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit