| Skutečné náklady na palivo s vybitým akumulátorem | 2,40Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba benzinu s vybitým akumulátorem | 6,4 l/100 km |
| Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +7 °C | 49 km |
Plug-in Cupra Leon je ostřejší verzí Seatu Leon PHEV. Pokud jde o výkon, je srovnatelný se Škodou Octavií RS iV (180 kW). Civilnější Seat Leon PHEV má o 30 kW menší výkon – tedy stejně jako Octavia iV (150 kW). Celkovým nastavením a pojetím auta je ale Cupra Leon PHEV nejostřejší ze čtveřice plug-in hybridních modelů nižší střední třídy, které mají stejnou koncernovou techniku.

Cupra Leon Sportstourer je kompaktní kombi z koncernové čtveřice, ze které je, vzhledem k zaměření značky Cupra, nejostřeji naladěným modelem. Pořád si ale s karoserií kombi drží solidní praktičnost, byť samozřejmě nenabídne tolik místa pro posádku ani pro zavazadla jako octavia. Nijak výrazně za ní ale nezaostává.
Sportovní jízdní vlastnosti, pohon jen předních kol
Spalovací motor je umístěn vpředu pod kapotou napříč a elektromotor je integrován přímo v šestistupňové dvouspojkové převodovce DSG. Poháněná jsou přední kola a nevýhodou je, že pohon všech kol v tomto případě není možný. Výkon 180 kW, tedy 245 koní zajišťuje vozu velmi dobrou dynamiku, což dokazuje například zrychlení z nuly na 100 km/h za 7 sekund. Podvozek je zároveň sportovně naladěný, takže vůz skvěle zatáčí a jízda po klikatých okreskách je opravdu radost. Komfort šel samozřejmě trochu stranou, zvláště na 19palcových kolech. Ale pokud vám jde primárně o komfort, asi si nebudete pořizovat to nejostřejší, co koncern v této třídě nabízí.

Pokud bychom srovnali testovanou plug-in hybridní Cupru Leon e-Hybrid 180 kW s plnotučným benzinovým provedením 2.0 TSI/221 kW, jsou řidičské zážitky a zprostředkování kontaktu s vozovkou ještě intenzivnější nežli u plug-in hybridu. Patrnější je sportovnější podvozek, brzdy, řízení, lepší je ochota zrychlovat.
Dojezd na elektřinu 49 km
Lithium-iontový akumulátor o kapacitě 13 kWh zajišťuje teoretický dojezd pouze na elektřinu až 68 kilometrů. Nám se v minimálním provozu podařilo ujet 63 kilometrů rychlostí do 90 km/h, tedy při jízdě po běžných silnicích mimo město. V kombinovaném provozu a při běžném jízdním stylu jsme v rámci testovacího okruhu ujeli 49 km.
Celková spotřeba závisí na chuti dobíjet
Pokud akumulátory nabijeme alespoň jednou za 400 km, bude dlouhodobá spotřeba benzinu 5,4 l/100 km. Když interval zkrátíme na 200 km, klesne spotřeba na 4,7 l/100 km. A když cupru nabijeme každých 100 km, pak budeme jezdit jen za 3,2 l/100 km.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Cupra Leon e-Hybrid 245k DSG |
|
| Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený zážehový čtyřválec pohání přední kola, výkon 110 kW při 5000 až 6000 1/min, točivý moment 250 Nm mezi 1550 a 3500 1/min. Šestistupňová samočinná převodovka. Elektromotor vložený mezi spalovací motor a převodovku, výkon 85 kW, točivý moment 330 Nm. Systémový výkon je 180 kW, točivý moment 400 Nm. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 42987/1799/1437 mm, rozvor 2683 mm. Zavazadlový prostor 0,270 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1671/469 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 225 km/h (na elektřinu 135 km/h), zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 s. Spotřeba 1,4 –1,6 l/100 km (WLTP), resp. 11,8–12,2 kWh/100 km, maximální dojezd na elektřinu 62–68 km (WLTP), kapacita akumulátoru 13 kWh. |
| CENA | 1 124 900 Kč |
| SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU – jízda s vybitým akumulátorem (l/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 6,4/5,9 | 5,4/7,6 | 6,4 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
| 90 000 | 3 roky | 53,50% |
| 150 000 | 3 roky | 47,030% |
| 210 000 | 3 roky | 40,600% |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Sportovní svezení | Vyšší cena |
| Prémiové zpracování | Jen průměrný prostor pro cestující vzadu |
| Dynamicky design | Oproti kombi znatelně menší zavazadlový prostor |
| Spotřeba, solidní dojezd na elektřinu (49 km) | |




























