25. května 2025
Novinky

Nový Jeep Compass sází na ekologické pohony. V terénu opět předvede dominantní postavení

>Redakce Redakce
07 května, 2025

Modernizace Compassu je pro Jeep stěžejní záležitostí. V segmentu C-SUV panuje mimořádná konkurence. Vždyť tvoří téměř čtvrtinu evropského trhu. Compass poprvé dorazil na trh v roce 2006 a od té doby si jej koupilo na 2,5 milionu zákazníků. Aktuálními cíli modelu je posílit pozici na trhu a dotáhnout menší model Avenger, který je současnou prodejní jedničkou značky. Jako vůz navržený dle evropských zvyklostí ctí lokální výrobu v italském Melfi.


Vnější podobu nového Compassu automobilka neuhlídala a díky předběžně zveřejněným snímkům z minulého týdne známe veškeré provedené změny. Ty však ctí zažité detaily. Patří mezi ně přední maska dělená na sedm dílů, přičemž každý z nich má nad sebou ještě světelnou ozdobu. Ta opticky spojuje úzké světlomety s dvojicí vertikálních pruhů denního svícení. Mohutné nárazníky spojené hranatými podběhy kol zase odkazují na tradiční terénní dovednosti, podpořené zvýšenou odolností vůči poškození. Také zadní světla mají zcela novou grafiku a stejně jako přední, je zvýrazňuje černý podklad.


Novinka využívá platformu Stellantis STLA Medium vyhrazenou segmentům C a D. Není proto divu, že karoserie ve srovnání s předchůdcem narostla na 4,55 metru. Díky tomu se zvětšil prostor pro nohy o 55 mm a zavazadelník o 45 litrů na celkových 550 litrů. Karoserie je dostupná v šesti odstínech inspirovaných různými krajinami a přírodními divy, například amazonským pralesem nebo sicilským ostrovem Vulcano.


Jeep je pověstný nadprůměrnou průchodností terénem a v případě Compassu tomu není jinak. Díky světlé výšce až 200 mm, nájezdovému úhlu 20°, přejezdovému úhlu 15° a odjezdovému úhlu 26° si poradí i v náročném terénu (27°, 16° a 31° pro verze 4×4). Průchodnost podpoří brodivost 470 mm a standardně dodávaný systém jízdy různorodým terénem. Výletům mimo zpevněné silnice je přizpůsobený také podvozek se specificky naladěnými tlumiči, pružinami i stabilizátory.

Uvnitř je novinkou 10palcový přístrojový štít, kterému sekunduje 16palcový infotainment s aktualizacemi vzduchem. Na cestách posádku podpoří autonomní jízdní prvky 2. úrovně, které lze doplnit o poloautomatickou změnu jízdního pruhu. Pro větší přehled je za příplatek dostupný head-up displej a matrixové světlomety.


Po vzoru Avengeru si Compass zachová možnost volby pohonů s převahou čisté elektřiny. Základem bude 108kW hybrid s alternativou v podobě 145kW plug-in hybridu. Následovat bude trojice čistě elektrických variant s výkony od 213 koní u verze s pohonem předních kol až po ohromujících 375 koní u verze s pohonem všech kol.

Pro dosažení tohoto výsledku Jeep vyvinul zcela nový zadní elektromotor zajišťující mimořádnou trakci. Nabíjení je možné až 22kW palubní nabíječkou, případně 160kW DC stanicí. V tom případě nabijete z 20 na 80 % za 30 minut. Dojezd činí 650 km.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit