4. prosince 2025
Novinky

Mitsubishi má nový model. Cílí na mladé rodiny a nabízí přesně to, co potřebují

>Redakce Redakce
10 července, 2025

Zcela nové kompaktní SUV Mitsubishi Grandis je navrženo s ohledem na mladé rodiny a evropského zákazníka, pro kterého je klíčová kombinace prostoru, praktičnosti, nízkých provozních nákladů a moderních technologií. Na délce 4,41 metru přináší Grandis atraktivní design inspirovaný filozofií „dynamické všestrannosti“, čímž navazuje na stejnojmenný model značky z přelomu tisíciletí, a zároveň reflektuje aktuální potřeby zákazníků největšího evropského segmentu – kompaktních SUV.

Design vozu kombinuje sebevědomé proporce s charakteristickými rysy značky, jako je přepracovaný „dynamický štít“ v přední části nebo šestiúhelníkový motiv „Sculptural Hexagon“ na zádi. Horizontální světla navozují šířku a stabilitu, zatímco atleticky tvarované boky s výraznými lemy blatníků doplňují 17 až 19palcová kola z lehké slitiny. Barevná paleta zahrnuje pět odstínů, přičemž každý z nich lze kombinovat s různými dekory podle výbavové linie – od základní INFORM až po špičkovou INSTYLE.

Interiér Grandisu je koncipován jako uživatelsky přívětivé prostředí s důrazem na kvalitu, světlo a funkčnost. Středem dění je svislý infotainment s 10,4″ obrazovkou, doplněný digitálním přístrojovým štítem o velikosti 7 nebo 10 palců. Kabinu prosvětluje elektrochromatická střecha s nastavitelnou průhledností a v závislosti na verzi jsou sedadla čalouněna prémiovými látkami nebo syntetickou kůží, vždy s možností vyhřívání.

Zadní lavice je posuvná v rozsahu 16 cm, což umožňuje měnit proporce mezi prostorem pro nohy a objemem zavazadelníku. V základním uspořádání nabízí kufr 434 litrů, sklopením opěradel vzroste kapacita na 1 455 litrů. Vstup usnadňují elektrické páté dveře s možností bezdotykového ovládání.

Pod kapotou se objevují dvě elektrifikované motorizace – mild-hybridní 1.3 MHEV s výkonem 103 kW spojený s manuální nebo dvouspojkovou převodovkou a plně hybridní verze 1.8 HEV s výkonem 115 kW. U druhé zmíněné sestavy spolupracuje atmosférický čtyřválec s dvojicí elektromotorů, lithium-iontovým akumulátorem a chytrým řízením výkonu, což umožňuje až 80 % městské jízdy absolvovat čistě na elektřinu.

Díky hladkému přepínání režimů EV, E-Drive, režimu dobíjení, brzdového rekuperačního režimu B nebo sportovního módu je možné dosáhnout spotřeby nižší až o 40 % v městském provozu. Grandis zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za zhruba 8,5 sekundy a čistě elektrickou jízdu udrží až do rychlosti 70 km/h.

Podvozková technika vychází z alianční platformy CMF-B, kombinuje pseudo McPherson vpředu s polotuhou nápravou vzadu a umožňuje prostřednictvím systému Multi-Sense přizpůsobit chování vozu zvolenému stylu jízdy – od komfortního přes ekologický až po sportovní. Každý režim upravuje odezvu na plyn, řízení i řízení hybridního systému.

Konektivita a digitální prostředí vozu odpovídá současným požadavkům zákazníků. Infotainment pracuje se systémem Google Automotive, který přináší integrované Mapy Google, Google Play i hlasového asistenta. Přihlášením do vlastního Google účtu si uživatel přenáší oblíbené destinace, historii i nastavení. Systém podporuje bezdrátové připojení přes Apple CarPlay i Android Auto, stejně jako bezdrátové nabíjení. Prémiový audiosystém Harman Kardon o výkonu 410 W se stará o kvalitní zvuk ve formátech Studio, Podcast nebo Immersive a díky deseti reproduktorům včetně subwooferu zajišťuje pohlcující hudební zážitek. Veškerý software lze navíc aktualizovat dálkově bez nutnosti návštěvy servisu.

V oblasti bezpečnosti nabízí Grandis až dvacet různých asistenčních systémů ADAS, od adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go přes hlídání mrtvého úhlu a adaptivní vedení v pruhu až po kamerový 360° pohled. V nižších rychlostech pomáhá parkovací asistent nebo automatické brzdění při couvání. Při delších trasách ocení řidič systém MI-PILOT, který na základě mapových podkladů upravuje rychlost a drží vůz uprostřed jízdního pruhu. Výhodou je možnost výběru mezi manuálním a automatickým režimem, včetně nastavení rychlostních limitů podle dopravních značek.

K bezpečnosti přispívá i pasivní výbava – od šesti airbagů přes ochranu hlavy cestujících až po konstrukci karoserie navrženou s ohledem na ochranu chodců. Elektronické asistenty sledují pozornost řidiče a dokáží aktivně zasáhnout v krizových situacích.

Zákazníci se mohou spolehnout na dlouhodobou ochranu prostřednictvím prodloužené osmileté záruky, která zahrnuje pět let továrního krytí s možností prodloužení na osm let nebo 160 000 km. Nechybí ani osmiletá záruka na trakční baterii a dvanáctiletá ochrana proti prorezivění. Součástí je i patnáct let bezplatných asistenčních služeb a pravidelná zdravotní prohlídka vozu.

Výroba nového modelu Grandis proběhne ve španělském závodě Valladolid, přičemž sériová výroba začne ve čtvrtém čtvrtletí roku 2025. Model se zařadí po bok SUV Eclipse Cross a plug-in hybridního Outlanderu jako součást obnovy evropského portfolia značky Mitsubishi, jež nově míří na mladé, technologicky zdatné a rodinně zaměřené zákazníky.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit