Novinky

Nový Peugeot 408 je výkladní skříní nových technologií značky. Vyniká také unikátním designem

>Redakce Redakce
27 června, 2022

Peugeot s novým modelem 408 demonstruje vynalézavost svých týmů a nabízí novou siluetu fastbacku na samotném vrcholu segmentu C. Peugeot 408 je v historii značky i na současném trhu s automobily prvním vozem svého druhu. 

Peugeot 408 vyniká především svou dynamickou siluetou fastbacku. Linie jsou ostré, mřížka chladiče, která přebírá barvu karoserie je přerušena novým znakem Peugeot v podobě lví hlavy. Překvapivý je obrácený tvar zadního nárazníku, který dodává profilu nebývalou dynamiku. Model 408 stojí pevně na velkých kolech o průměru 720 mm. Dvacetipalcové ráfky mají nezvyklý geometrický design. Peugeot 408 svým předním světelným podpisem ve tvaru tesáků a zadními světly ve tvaru tří drápů dokonale zapadá do rodiny Peugeot. Pro nový Peugeot 408 bude k dispozici 6 odstínů karoserie (Modrá Obsession, Šedá Titane, Šedá Artense, Červená Elixir, Bílá Nacré, Černá Perla Nera

Nový Peugeot 408 je 469 cm dlouhý, 148 cm vysoký a jeho rozvor dosahuje 279 cm. Základ vychází z verze platformy EMP2, která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Interiér tak nabízí štědrý prostor ve druhé řadě, místo pro kolena činí 188 mm. Velkorysý je také zavazadlový prostor s objemem 536 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel tento objem vzroste až na 1611 litrů. Výsledná silueta vozu je štíhlá a elegantní, což přispívá k aerodynamické účinnosti.

Nabídka pohonů vozu Peugeot 408 zahrnuje dvě plug-in hybridní verze o výkonu 180 a 225 k a benzinový motor o výkonu 130 k. Všechny tři varianty jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Za několik měsíců od uvedení těchto pohonů na trh bude následovat plně elektrická verze.

Nový Peugeot 408 bude uveden na trh na samém počátku roku 2023. Vůz pro evropské i mimoevropské trhy se bude vyrábět ve francouzském městě Mulhouse, následně se rozjede výroba také v továrně v čínském Čcheng-tu pro místní trh.

Cílová klientela

Značka Peugeot novým modelem 408 doplňuje svou nabídku ve vysoce strategickém segmentu C. Peugeot v tomto segmentu zaujal v posledních letech vedoucí postavení, a to díky úspěchu vozů SUV 3008 a 5008 a třem generacím hatchbacků 308 a kombi 308 SW, z nichž poslední byla teprve nedávno uvedena na trh. Peugeot 408 nabídku značky doplňuje a řadí se na vrchol segmentu C.

Předpokládá se, že mezi zákazníky nového Peugeotu 408 budou převažovat páry – většinou aktivní, bezdětné nebo s dětmi. U těchto klientů se očekává, že budou vůz využívat k osobním i pracovním účelům. Vybírají-li vůz, zohledňují nepřeberné množství potřeb a preferencí, které se někdy vzájemně doplňují. Někteří se chtějí posunout v rámci segmentu C výš a koupit si prostornější vůz. Jiní chtějí originálnější a inovativnější siluetu, než nabízí kompaktní SUV, které považují za příliš běžné nebo příliš rodinné. A někteří prostě jen preferují vzhled velkého vozu. Všichni však hledají kvalitní čas strávený jízdou, ať už při každodenním používání vozu, nebo pro dlouhé a pohodlné cesty ve více lidech.

Další vývoj Peugeot i-Cockpit

Kompaktní volant, který je součástí systému Peugeot i-Cockpit může být vyhřívaný a jsou na něm seskupeny ovládací prvky multimediálního systému (rádio, telefon) a některých asistenčních systémů řízení. Volant doplňují vysoce komfortní sedadla s certifikací AGR.

Prostor na zadních sedadlech je velkorysý díky dlouhému rozvoru 278,7 cm. Nový Peugeot 408 je tak z hlediska cestujících na zadních sedadlech nejprostornějším vozem značky. Cestující mají k dispozici 188 mm prostoru pro kolena. Prostor pro nohy, který je vyhrazen pasažérům vzadu, je navržen tak, aby maximalizoval volnost pohybu. Konstrukce sedadel a sklon sedáků mají cestujícím umožnit co nejlépe využít prostor pro optimální pohodlí během cestování.

Nový prémiový Hi-Fi systém Focal, vyvinutý pro nový Peugeot 408 zahrnuje 10 reproduktorů podpořených 12kanálovým zesilovačem o výkonu 690 W.

Nový digitální přístrojový panel je umístěn v úrovni očí těsně nad volantem a má desetipalcový displej. Ve výbavě GT je přístrojový panel k dispozici v technologii 3D. Digitální sdružený panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru.

Architektura s ventilačními otvory v horní části také umožňuje přiblížit středový desetipalcový dotykový displej, který je umístěn o něco níže než digitální přístrojový panel a je tak blíže dosahu řidiče. Systém je vybaven plně konfigurovatelnými přepínači i-toggles, které jsou uspořádány pod středovým displejem. Každý přepínač i-toggle představuje klávesovou zkratku pro nastavení klimatizace, telefonního kontaktu, rozhlasové stanice, spuštění aplikace… nadefinovanou podle potřeby uživatele. Středový desetipalcový displej je plně přizpůsobitelný. Lze u něj nastavit více oken s widgety nebo zástupci

Stále Online 

Kompletní zážitek z používání infotainmentu dovršuje Peugeot i-Connect Advanced s vysoce výkonnou a efektivní online navigací TomTom. Pro optimální čitelnost se mapa zobrazuje na celém desetipalcovém displeji a aktualizuje se „over the air“, tj. přímo přenosem dat prostřednictvím telekomunikační sítě.

Jako každodenní spojenec pro větší bezpečnost a jednoduchost slouží povel „OK Peugeot“ s funkcí pro rozpoznávání hlasu. Tento povel zajišťuje přístup ke všem funkcím infotainmentu. Systém zahrnuje palubní dokumentaci i výukové programy a slouží tak jako pomoc uživatelům.

Bez dieselu

 vzhledem k poloměru otáčení 11,18 m i dokonalá ovladatelnost ve městě.

Nový Peugeot 408 je vybaven 17 až 20palcovými pneumatikami. Ty patří do kategorie A, aby bylo dosaženo nízkého valivého odporu a s ním spojené vysoké účinnosti, ovšem současně aby byly zachovány dokonalé jízdní vlastnosti vozu.

Nový Peugeot 408 nabízí dva plug-in hybridní motory. Plug-in hybrid 225 e-EAT8 má pohon 2 kol a kombinuje motor PureTech o výkonu 180 k (132 kW) a elektromotor o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8. Verze 180 e-EAT8 se musí spokojit s výkonem motoru 110 kW. Dieselový motor není v modelové řadě 408 nabízen, nicméně v budoucnu bude paleta pohonů rozšířena o 100% elektrickou verzi.

Lithium-iontová baterie obou plug-in hybridů má kapacitu 12,4 kWh a výkon 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních jednofázových nabíječek: standardní o výkonu 3,7 kW a příplatková o výkonu 7,4 kW.

Předpokládaná doba nabíjení je následující:
  • wallbox (32 A) 7,4 kW a palubní jednofázová nabíječka 7,4 kW: plné nabití za 1 hodinu 55 minut;
  • zesílená zásuvka (16 A) a palubní jednofázová nabíječka 3,7 kW: plné nabití za 3 hodiny 50 minut;
  • standardní zásuvka (8 A) a palubní jednofázová nabíječka 3,7 kW: plné nabití za 7 hodin 5 minut.

Pocit bezpečí

Asistenční systémy řízení, které používají 6 kamer a 9 radarů, zajišťují komfort a bezpečnost. Patří mezi ně zejména adaptivní tempomat, noční vidění a sledování mrtvého úhlu i provozu za vozem, protikolizní asistent a parkovací kamerový systém 360°. Noční krajinu osvětlují Matrix LED světlomety.

Další krok směrem k poloautonomnímu řízení bude představovat balíček Drive Assist 2.0, který bude k dispozici později. Tvoří jej adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává poloautomatickou změnu jízdního pruhu a prediktivní doporučení rychlosti. 

Digitální nákup služeb

Peugeot Easy-Charge usnadňuje přístup k různým řešením nabíjení elektromobilů:

  • Nabídka řešení nabíjení pro domácnost nebo firmu, prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wall Box, Smart Wall Box, …), diagnostika pro posouzení potřebné elektrické instalace a nalezení nejlepšího řešení nabíjení, finální instalace díky našim doporučeným partnerům;
  • Nabídka nabíjení ve veřejných dobíjecích stanicích prostřednictvím programu Free2Move eSolutions s přístupem k síti více než 260 000 dobíjecích stanic po celé Evropě; předvýběr stanic v závislosti na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení. 

Peugeot Easy-care dodává zákazníkům jistotu při seznamování se s vozem a usnadňuje jeho používání:

  • Nové digitální simulátory a trasy, které usnadňují uživatelům seznámení s elektromobily na webových stránkách Peugeot;
  • Servisní a asistenční smlouvy na míru, které mohou být obsažené v jednom paušálu;
  • Certifikát o kapacitě baterie při revizi jako garance úrovně kapacity baterie usnadňující další prodej vozu;
  • Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km.

A konečně v aplikaci MyPeugeot nebo přes středový displej je možné:

  • Spustit nebo naprogramovat přednastavení teploty ve voze. Kromě komfortu umožňuje tato funkce při zapojení vozu k elektrické síti optimalizovat předvídáním optimální teploty baterie i dojezd (rychlejší náběh nastavené teploty ve fázích rozjezdu).
  • Zkontrolovat stav nabití baterie, naprogramovat, spustit nebo odložit nabíjení.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit