Koncern Volkswagen a společnost SEAT S.A. pokračují v realizaci svého transformačního projektu, jehož cílem je postavit Španělsko na elektricky poháněná kola. Společnost SEAT S.A. na akci, jíž se zúčastnili Jeho královské Veličenstvo Filip VI. Španělský, předseda katalánské vlády Pere Aragonès, ministr průmyslu a turistického ruchu Jordi Hereu a další hodnostáři, prezentovala dosažený pokrok ve výstavbě nového závodu pro montáž akumulátorových systémů.

SEAT S.A. investuje do nové továrny 300 milionů eur. V novém provozu bude probíhat montáž akumulátorových článků z “gigatovárny”, kterou společnost PowerCo v současnosti staví v Saguntu. Výsledné akumulátorové systémy budou napájet rodinu městských elektromobilů koncernu Volkswagen, jejichž výroba bude zahájena na konci roku 2025 v Martorellu.
Pozvaní představitelé zahájili svou návštěvu v designérském centru společnosti SEAT S.A. V něm si mohli mimo jiné prohlédnout budoucí modely z rodiny městských elektromobilů, které budou vyráběny od příštího roku v závodech Martorell a Navarra. Skupina se posléze přesunula na místo výstavby závodu pro montáž akumulátorových systémů. Účastníci se zde podrobně seznámili s projektem a postupující výstavbou. Wayne Griffiths a Thomas Schäfer akci zakončili prezentací dosaženého pokroku v realizaci elektrifikačních plánů koncernu Volkswagen a společnosti SEAT S.A. ve Španělsku.
Velká investice, ale i příležitost nových pracovních míst
Nový závod pro montáž akumulátorových systémů v Martorellu je klíčovou součástí elektrifikace společnosti SEAT S.A. Montáž bude probíhat na ploše 64 000 metrů čtverečních. Zprovoznění závodu v roce 2025 bude mít vliv na více než 500 pracovních míst.

SEAT S.A. investuje do tohoto závodu 300 milionů eur. V martorellském provozu bude probíhat montáž akumulátorových článků vyráběných “gigatovárnou” společnosti PowerCo v Saguntu. Počáteční kapacita výroby bude 1400 akumulátorových systémů denně. Dopravník o délce 600 metrů bude dokončené akumulátorové systémy přepravovat přímo k montážním linkám, na nichž budou vznikat nové elektromobily. Nový montážní závod bude mít 11 000 solárních panelů, jejichž výroba pokryje 70 % energie potřebné pro celý proces.
Nový montážní závod je klíčovým milníkem na cestě, na kterou se společnost SEAT S.A. vydala v březnu 2021, kdy oznámila cíl elektrifikovat Španělsko. Společně s koncernem Volkswagen, firmou PowerCo a 49 dalšími partnery zahájila společnost SEAT S.A. projekt Future: Fast Forward, který promění Španělsko v centrum elektromobility v Evropě. Investice 10 miliard eur je největší v historii španělského průmyslu. Projekt Future: Fast Forward bude mít přímý vliv na více než 145 000 pracovních míst, ať se jedná o zajištění současných pracovních míst, nebo o vytvoření nových.
Nelehký úkol
Společnost SEAT S.A. byla pověřena vedením projektu rodiny městských elektromobilů koncernu Volkswagen, která zajistí demokratizaci přístupu k elektromobilům. Od konce roku 2025 bude vyráběn 100% elektromobil CUPRA Raval. V následujících měsících bude v Martorellu spuštěna rovněž výroba modelu Volkswagen ID.2all, zatímco závod Navarra zajistí výrobu SUV na základě modelu ID.2all a modelu Škoda Epiq. Na vývoji a výrobě městských elektromobilů koncernu Volkswagen pracuje 1100 odborníků.

SEAT S.A. urychluje největší transformaci ve své historii investicí 3 miliard eur, což je dvojnásobek částky, kterou společnost před 30 lety vynaložila na výstavbu výrobního závodu Martorell. Letos v létě bude kompletní výroba modelů SEAT Ibiza a SEAT Arona přemístěna na jinou montážní linku v Martorellu a na jejím místě bude připravena nová montážní linka pro elektromobily.
Transformace, kterou společnost SEAT S.A. zahájila, přímo ovlivňuje fungování firmy také na průmyslové, organizační a kulturní úrovni. Závod pro montáž akumulátorových systémů, který získal finanční podporu z balíčku pro hospodářskou obnovu EU (Next Generation EU) v rámci druhého kola dotačního programu PERTE (Strategický projekt pro hospodářskou obnovu a transformaci) pro elektromobily a síťově propojené automobily, je základním pilířem v přechodu Martorellu na elektrifikaci.




























