4. prosince 2025
Novinky

Alfa Romeo má nový nejmenší crossover. Je věrný DNA značky, hýří stylem i výkonem

>Redakce Redakce
12 dubna, 2024

Sportovní srdce, kompaktní rozměry a italský styl na první pohled. Čekání je u konce. Alfa Romeo přímo v Miláně, v historickém sídle Automobilového klubu Milano, netradičním způsobem a s dvojím cílem představuje nové Milano odborné veřejnosti z celého světa. Tento vůz na jedné straně představuje nový designérský styl značky Alfy Romeo a na straně druhé potvrzuje své niterné a hrdé partnerství s městem, kde byla Alfa Romeo v roce 1910 založena. Jde tedy o symbol dokonalé rovnováhy mezi inovacemi a kořeny, které značku pojí s jejím rodným městem.

Nové Milano je kompaktní crossover s  délkou 4,17 m, šířkou 1,78 m a výškou 1,5 m.  Alfa Romeo Milano se vyznačuje výraznou identitou tvořenou omezeným počtem stylistických prvků. Mezi ně patří například legendární trojúhelníková maska, která je snad nejznámějším a nejrozpoznatelnějším podpisem v automobilovém světě. Je připravena ve variantách „Leggenda“ a „Progresso“. K silné osobitosti modelu Milano přispívá i odvážný výraz přední části s typickými 3+3 adaptivními Full LED Matrix světlomety. Typický přístup Alfa Romeo charakterizuje i kvalita povrchů, které díky výrazným přechodům mezi svými objemy vytvářejí mnoho harmonických odlesků.

Sportovní duch se smyslem pro každodenní výzvy

Stejnou inspiraci ryzím sportovním stylem lze nalézt také uvnitř modelu Milano, kde ohromuje italská pozornost věnovaná každému detailu, použití nejkvalitnějších materiálů a umístění všech ovládacích prvků ve snadném dosahu řidiče. Příkladem tohoto přístupu za všechny je kompaktní volant. Přímé spojení řidiče s vozem podtrhuje také tvar palubní desky, který doslova nabádá k chycení volantu, nastartování a vydání se vstříc jedinečným zážitkům.

Před řidičem je umístěn barevný displej s úhlopříčkou 10,25″, poskytující přístup k údajům o vozidle a nastavení jízdních systémů. Uprostřed palubní desky, orientované směrem k řidiči, se nachází 10,25″ dotykový displej s widgety a grafickými prvky navrženými pro intuitivní interakci. Jeho funkčnost lze přizpůsobit pomocí rychlého a snadného přetahování. Každý uživatel si může vytvořit vlastní domovskou obrazovku, kde každá z funkcí vozu je samostatnou aplikací. Interiér dále zušlechťují výdechy klimatizace ve tvaru čtyřlístku (quadrifoglio), který je tradičním symbolem sportovního charakteru značky Alfa Romeo. Řidiče přivítají a jeho pozornost upoutají sportovní sedadla Sabelt dokonale obepínající tělo, která při nízké hmotnosti kombinují vysokou mechanickou odolnost a dokonalou ergonomii.

I přes své kompaktní rozměry se Milano vyznačuje největším zavazadlovým prostorem ve své třídě (BEV) s objemem až 400 litrů, jehož víko lze otevírat bezdotykově. Milano je také vybaveno exkluzivními prvky, jako je praktický úložný prostor pro nabíjecí kabely umístěný pod přední kapotou. Pro další zvýšení komfortu přináší Milano celou řadu asistenčních systémů, které řidiči pomáhají s řízením vozu v podélném i příčném směru (autonomní řízení úrovně 2). Zadní kamera se záběrem 180° monitoruje společně s parkovacími senzory 360° okolní prostor, což představuje inovativní a praktický poloautonomní parkovací systém.

V neposlední řadě může být ve výbavě modelu Milano také bezdotykový přístupový systém, umožňující rychlé a snadné odemykání a zamykání vozu při pouhém přiblížení se k němu nebo vzdálení se od něj.

Budoucí premiant třídy

Vývoj jízdní dynamiky měl na starosti stejný tým, který v testovacím centru Balocco v provincii Vercelli vyvíjel model Giulia GTA. Jasným cílem při jeho vývoji byla nejlepší možná stabilita jízdy, které bylo dosaženo mnoha specifickými technickými řešeními. Patří mezi ně například nejmenší převod řízení v daném segmentu (14,6:1). Samotné řízení bylo speciálně naladěné tak, aby bylo mimořádně přesné a poskytlo tak výjimečné jízdní vlastnosti.

U verze VELOCE byl sportovní podvozek snížen o 25 mm; přední a zadní stabilizátory jsou zesílené, takže zlepšují chování v zatáčkách tím, že omezují naklánění karoserie. Brzdový systém dostal nejen přední kotouče o průměru přes 380 mm, ale také pevné čtyřpístkové třmeny. Samosvorný diferenciál Torsen poskytuje nejlepší možnou trakci za všech podmínek. Sportovní 20″ pneumatiky byly navrženy přímo pro použití na voze s elektrickým pohonem, takže poskytují mimořádnou úroveň přilnavosti.

Součástí výbavy modelu Milano je také systém jízdních režimů Alfa D.N.A. „Dynamický“ režim, jehož součástí je specifická kalibrace řízení a plynového pedálu, nabízí maximální výkonnost a potěšení z jízdy. Pečlivě vyvážený poměr mezi výkonem a komfortem přináší režim „Natural“, navržený pro každodenní použití. Režim „Advanced Efficiency“ je vyladěn pro maximální energetickou účinnost a snížení spotřeby bez vlivu na potěšení z jízdy. Pouze hybridní verze Q4 má k dispozici čtvrtý mód, který je určený pro podmínky s nízkou přilnavostí.

Digitální svět

Milano proto přichází s nejpokročilejšími technologiemi konektivity, jež zajišťují maximální komfort. Funkce EV Routing (trasy navržené přímo pro elektrické vozy) je inovativní propojený systém zabudovaný do navigace, který automaticky a bez stresu navrhuje trasy k cílům včetně případných zastávek nutných pro nabíjení. Prostřednictvím systému Free2Move je přitom zajištěn přístup k více než 600 000 bodů, jde tedy o největší nabíjecí síť v Evropě. Díky sledování aktuální hustoty dopravy, stavu nabití akumulátoru a stylu jízdy v reálném čase se lze na návrhy funkce EV Routing skutečně spolehnout a cestování s elektrickým vozem je díky ní zcela bezstarostné a pohodlné.

Alfa Romeo Milano je vybavena službami „Alfa Connect Services“, poskytujícími pokročilou palubní konektivitu a řadu funkcí pro maximální bezpečnost a komfort. Díky technologii dálkových aktualizací OTA (over-the-air) budou mapy a software vozu vždy aktuální. Mezi funkce, patří „Moje navigace“, „My Remote“ poskytující možnost dálkového ovládání různých funkcí vozu a E-Control přinášející možnost dálkově spouštět, zastavovat či plánovat nabíjení nebo v případě potřeby vyhřívat či chladit interiér před nástupem do vozidla. Další významnou novinkou je integrace virtuálních asistentů s umělou inteligencí. 

Elektrické srdce

V elektrické verzi modelu Milano použila Alfa Romeo nejnovější generaci komponentů v čele s elektromotorem (hybridní synchronní motor) a akumulátorem. Díky vysokému výkonu a točivému momentu a specifické kalibraci elektrické hnací soustavy nabízí nový kompaktní sportovní vůz nekompromisní potěšení z jízdy s nejlepší dynamikou v segmentu. Nový vůz, který je k dispozici ve dvou výkonových verzích, 156 nebo 240 k, zaručuje mimořádnou výkonnost a poutavě sportovní jízdu, ostatně jako každá Alfa Romeo.

Akumulátor s kapacitou 54 kWh nabízí vysokou hustotu energie a velmi dobrý poměr jmenovité a využitelné energie. Konkrétně ve verzi s výkonem 156 k poskytuje lithium-iontový akumulátor v cyklu WLTP dojezd 410 km (kombinace) nebo 590 km v městském cyklu. Nabíjení nového modelu Milano je velmi jednoduché: na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem o výkonu 100 kW trvá nabití akumulátoru z 10 na 80 % méně než 30 minut.

Hybrid pro benzinové nadšence

Nové Milano ve verzi IBRIDA (hybrid) nabízí dvě možnosti: pohon předních nebo všech kol Q4, který bude jako první v prémiovém segmentu k dispozici později.

Milano IBRIDA využívá 48V hybridní hnací soustavu s výkonem 136 koní. Spalovacím motorem je zážehový tříválec o objemu 1,2 litru, vybavený turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek (VGT) a pracující v Millerově cyklu. Pro maximální spolehlivost je vybaven rozvodovým řetězem. Elektrickou část tvoří 48voltový lithium-iontový akumulátor a elektromotor o výkonu 21 kW, zabudovaný do inovativní šestistupňové dvouspojkové převodovky. Spolupráce mezi výkonovou elektronikou a řídicí jednotkou převodovky je zárukou maximální účinnosti.

Milano IBRIDA poskytuje mimořádně plynulou jízdu, která ve městě umožňuje pohyb na elektřinu po více než 50 %. Milano se pohybuje na elektřinu nejen při parkovacích manévrech nebo v nízkých rychlostech v městských oblastech, ale také mimo město v rychlostech do 150 km/h při potřebě malého výkonu.

Vrcholná zaváděcí verze.

Milano SPECIALE , omezené výhradně na zaváděcí edici, spojuje sportovní charakter, technologie a komfort v jedinečné konfiguraci, která se cíleně opírá o výběr nejlepších prvků nabízených v této modelové řadě. Zaváděcí edice bude dostupná s pohonnými jednotkami IBRIDA (136 k) a ELETTRICA (156 k).

Výraznými prvky exteriéru jsou matné povrchy ozdobných prvků, moderně pojatá maska „Progresso“, ikonická červená barva Arese a 18″ kola z lehké slitiny Petali. Uvnitř vůz zušlechťují sportovní a exkluzivní prvky, jako je vinylový a látkový interiér Spiga, kožený volant a elektricky ovládané sedadlo řidiče s masážní funkcí. Pozornost věnovanou detailům ztělesňuje elegantní a výrazné osmibarevné osvětlení interiéru použité u výdechů ventilace, na středovém tunelu a u ikonických tubusů přístrojů. Mimořádně bohatou výbavu doplňuje následující bezpečnostní výbava: Milano SPECIALE přináší ve standardní výbavě autonomní řízení úrovně 2, připojenou navigaci, zadní kameru se zorným polem 180°, bezdotykové ovládání elektrického víka zavazadlového prostoru a bezklíčkový přístupový systém.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit