„Na rozdíl od první generace nyní velmi chválím povedený design. Svým charakterem připomíná běžné kompaktní hatchbacky. Zejména přední maska tvarovaná do písmene V je velmi povedená a odpovídá typické tváři vozů Nissan. Elegantní profil pětidveřové karoserie se vyznačuje výbornou aerodynamikou, přispívající k minimu vnějšího hluku při jízdě. Příjemně mě překvapil interiér, který je velmi prostorný, pouze díky zvýšené podlaze je vzadu o něco méně komfortu. Nadprůměrný je i zavazadlový prostor.

Volantu elektřinou poháněného Nissanu Leaf se chopil Jiří Linder, správce autoparku společnosti Seznam.cz.
Nissan Leaf mě dále mile překvapil jízdními vlastnostmi. V podlaze umístěné akumulátory snižují těžiště vozu a nabízejí ideální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu. I přes vyšší hmotnost jsou tak jízdní vlastnosti výtečné. Při zapnutém režimu Eco sice lze ujet přes 250 km, jízda je ale velmi nezáživná a odezva na akcelerační pedál velmi mdlá. Občas je tak nutné pedál prošlápnout silou až k podlaze, aby se dalo využít plného výkonu motoru. Po vypnutí režimu Eco auto získá slušný výkon a akceleraci, ale dojezd klesne okamžitě o nejméně 20 km. Chcete si ráno trochu zatopit? Hned po zapnutí topení pokles o dalších 15 km. Je tedy lepší dobíjené auto předehřát ze zásuvky.
Oceňuji výraznou rekuperaci energie při zpomalování. Zaujal mě proto systém ePedál. Když se s ním naučíte pracovat, je jízda jen s jedním pedálem zábavná a ani nebudete potřeboval šlapat na klasický pedál brzdy. Pokud tedy z akcelerátoru, respektive ePedálu sundáte nohu, díky maximální rekuperaci auto výrazně zpomaluje, až se zastaví.
Co se týká nabíjení, díky vysoké kapacitě akumulátoru je doplňování energie z klasické zásuvky téměř nereálné. Doba dobíjení u vybitého akumulátoru trvala více než den. Rychlonabíjecí systém je tedy nutností.
U elektromobilu je velmi příjemná jednoduchá konstrukce, výtečné zrychlení, nízké provozní náklady. Na druhou stranu jsem při každé delší jízdě přemýšlel, kdy a kam můžu ještě jet, abych nezůstal bez proudu. Také mi vadí, že žádný výrobce nepodá přesnou informaci, jak klesá kapacita baterií v čase. Velmi obtížně lze také vyčíslit přesné TCO. A zůstatkové hodnoty jsou stále nejisté.
Život s elektromobilem je zkrátka jiný. Je to o zvyku, o změně myšlení i stylu. Nemyslím si však, že by takováto koncepce elektromobilu měla nahradit klasické automobily. Své místo za určitých podmínek ve firemní flotile jistě má, ze své podstaty v ní ale může dominovat. Budoucnost tak lze spatřovat v palivových článcích a vodíku.“
O flotile společnosti
„Seznam.cz je česká internetová jednička poskytující rozsáhlé portfolio služeb, jako je například vyhledávač, cenový srovnávač, mapová aplikace, e-mail či nově Televize Seznam. V posledních letech se společnost proměňuje z čistě technologické firmy v mediální dům a její domovskou stránku navštíví denně přes tři miliony uživatelů. Naše firma má nyní 230 vozidel převážně značky Škoda. K financování používáme operativní leasing. To s sebou přináší přehledné účtování a jednoduché plánování nákladů.“
Aktuálně

Zkoumáme dynamické změny firemní mobility. Účastí v průzkumu získáte roční předplatné magazínu Business Car zdarma a možnost soutěžit o nového Forda na týden
