Na rozdíl od první generace nyní velmi chválím povedený design. Svým charakterem připomíná běžné kompaktní hatchbacky. Zejména přední maska tvarovaná do písmene V je velmi povedená a odpovídá typické tváři vozů Nissan. Elegantní profil pětidveřové karoserie se vyznačuje výbornou aerodynamikou, přispívající k minimu vnějšího hluku při jízdě. Příjemně mě překvapil interiér, který je velmi prostorný, pouze díky zvýšené podlaze je vzadu o něco méně komfortu. Nadprůměrný je i zavazadlový prostor. 

Volantu elektřinou poháněného Nissanu Leaf se chopil Jiří Linder, správce autoparku společnosti Seznam.cz.

 Volantu elektřinou poháněného Nissanu Leaf se chopil Jiří Linder, správce autoparku společnosti Seznam.cz.

Nissan Leaf mě dále mile překvapil jízdními vlastnostmi. V podlaze umístěné akumulátory snižují těžiště vozu a nabízejí ideální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu. I přes vyšší hmotnost jsou tak jízdní vlastnosti výtečné. Při zapnutém režimu Eco sice lze ujet přes 250 km, jízda je ale velmi nezáživná a odezva na akcelerační pedál velmi mdlá. Občas je tak nutné pedál prošlápnout silou až k podlaze, aby se dalo využít plného výkonu motoru. Po vypnutí režimu Eco auto získá slušný výkon a akceleraci, ale dojezd klesne okamžitě o nejméně 20 km. Chcete si ráno trochu zatopit? Hned po zapnutí topení pokles o dalších 15 km. Je tedy lepší dobíjené auto předehřát ze zásuvky. 

Oceňuji výraznou rekuperaci energie při zpomalování. Zaujal mě proto systém ePedál. Když se s ním naučíte pracovat, je jízda jen s jedním pedálem zábavná a ani nebudete potřeboval šlapat na klasický pedál brzdy. Pokud tedy z akcelerátoru, respektive ePedálu sundáte nohu, díky maximální rekuperaci auto výrazně zpomaluje, až se zastaví. 

Co se týká nabíjení, díky vysoké kapacitě akumulátoru je doplňování energie z klasické zásuvky téměř nereálné. Doba dobíjení u vybitého akumulátoru trvala více než den. Rychlonabíjecí systém je tedy nutností. 

 

U elektromobilu je velmi příjemná jednoduchá konstrukce, výtečné zrychlení, nízké provozní náklady. Na druhou stranu jsem při každé delší jízdě přemýšlel, kdy a kam můžu ještě jet, abych nezůstal bez proudu. Také mi vadí, že žádný výrobce nepodá přesnou informaci, jak klesá  kapacita baterií v čase. Velmi obtížně lze také vyčíslit přesné TCO. A zůstatkové hodnoty jsou stále nejisté.

Život s elektromobilem je zkrátka jiný. Je to o zvyku, o změně myšlení i stylu. Nemyslím si však, že by takováto koncepce elektromobilu měla nahradit klasické automobily. Své místo za určitých podmínek ve firemní flotile jistě má, ze své podstaty v ní ale může dominovat. Budoucnost tak lze spatřovat v palivových článcích a vodíku.“

O flotile společnosti

Seznam.cz je česká internetová jednička poskytující rozsáhlé portfolio služeb, jako je například vyhledávač, cenový srovnávač, mapová aplikace, e-mail či nově Televize Seznam. V posledních letech se společnost proměňuje z čistě technologické firmy v mediální dům a její domovskou stránku navštíví denně přes tři miliony uživatelů. Naše firma má nyní 230 vozidel převážně značky Škoda. K financování používáme operativní leasing. To s sebou přináší přehledné účtování a jednoduché plánování nákladů.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit