Mercedes EQS je loňskou novinkou a novou vlajkovou lodí značky. Jde o první elektromobil Mercedesu na čistě elektrické platformě. Velký luxusní liftback je k dispozici jak s jedním elektromotorem a zadním pohonem, tak se dvěma motory a pohonem všech kol 4Matic.

Mercedes EQS vypadá na první pohled jako sedan, ve skutečnosti jde ale o praktičtější liftback s výklopnou zadní stěnou, což usnadňuje přístup do překvapivě velkého zavazadlového prostoru. V podstatě nemá žádného přímého konkurenta, protože Lucid Air (který má k Mercedesu EQS nejblíže) je spolu s Teslou Modelem S menší a hlavně se v Evropě zatím neprodávají. Nově představené BMW i7 naopak míří rozměry ještě trochu výše a jde o klasický sedan. Mercedes EQS nabídne opravdu luxusní interiér včetně spousty moderních technologií, které zvyšují komfort. Například elektronicky otevírané dveře a podobně. Samozřejmostí je špičkový infotainment MBUX a připlatit si můžete i za tzv. Hyperscreen, což je zdánlivě velký displej přes celou šířku interiéru.

Mimořádný jízdní komfort i dojezd

Elektromotor je umístěn vzadu a má výkon 245 kW, což na vůz o hmotnosti bezmála dva a půl tuny není oslňující výkon, ale dává mu to solidní dynamiku. A pokud by to někomu nestačilo, může sáhnout po výrazně výkonnější verzi 580 4Matic se dvěma elektromotory (385 kW). Pak je tu ještě sportovní verze AMG 4Matic+ nabízející 484 kW. V této verzi s pohonem všech kol ale už cenovka přesahuje výrazně 4 miliony korun.

Podvozek je příjemně komfortní a díky nízkému těžišti má navzdory vyšší hmotnosti auta i dobré jízdní vlastnosti v zatáčkách. Tomu napomáhá i natáčecí zadní náprava, která výrazně zlepšuje i manévrování například na parkovišti a dává vám pocit, že řídíte o třídu menší auto. Baterie o využitelné kapacitě 107,8 kWh teoreticky stačí na ujetí 780 km dle WLTP. Na našem testovacím okruhu jsme ale v rámci kombinovaného provozu při teplotě 9 °C a se zapnutým topením ujeli 508 km. Při úsporném jízdním stylu je pak možné lehce pokořit hranici 600 km, což je mezi elektromobily nevídané.

Plochá nabíjecí křivka

Nabíjet lithium-iontový akumulátor je možné pomocí rychlonabíječky o výkonu až 200 kW. My jsme se ale v testu na stanici Ionity dostali i mírně nad tuto hodnotu, konkrétně na 207 kW. Při 30 % začal výkon z této hodnoty klesat, ale ještě v 75 % byl 120 kW a při 80 % pak 109 kW, což je stále velmi slušné. Až při 90 % klesl nabíjecí výkon na 60 kW. V této horní části stavu baterie to dokáže jen pár elektromobilů. Až při 98 % spadl výkon mírně pod 30 kW. Je ale nutné dodat, že jsme od 800V architektury čekali ještě o něco plošší nabíjecí křivku.

Neobvykle vysoké zůstatkové hodnoty

Překvapením jsou na prémiový elektromobil vysoké zůstatkové hodnoty. Trh nové vlajkové lodi Mercedesu zkrátka věří. Dokonce ani po třech letech a nájezdu 150 000 km podle společnosti Eurotax neklesnou zůstatkové hodnoty pod 50 %.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Mercedes EQS 450+
Motor, převodovka Vpředu uložený elektromotor pohání zadní kola, výkon 245 kW, točivý moment 568 Nm. Stálý redukční převod.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 5216/1926/1512 mm, rozvor 3210 mm. Zavazadlový prostor 0,610/1,770 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2480/465 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 750/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 210 km/h (omezena), zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s. Spotřeba 17,7 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 780 km (WLTP), kapacita akumulátorů 107,8 kWh.
CENA s DPH 3 085 500 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
24,6/21,2 19,4/29,1 23,9
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 59,520%
150 000 3 roky 52,360%
210 000 3 roky 45,190%
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Luxusní interiér plný moderních technologií Absence  prostoru pod přední kapotou 
Velmi komfortní podvozek Méně stupňů volby rekuperace
Špičková efektivita pohonu Absence tepelného čerpadla
Výborná aerodynamika karoserie Hmotnost přívěsu pouze 750 kg

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit