4. prosince 2025

Insignia se Opelu povedla. Už první generace patřila i z pohledu TCO, životnosti a nízké poruchovosti ve střední třídě k tomu nejlepšímu. Druhá generace v tomto ohledu pokračuje.

Přestože Opel již nějaký pátek patří do skupiny PSA, insignia je posledním modelem vyvinutým jen a pouze Opelem. Nabízí tak mimořádný vnitřní prostor díky pětimetrové délce.

To nejlepší, co může insignia nabídnout, je provedení Country Tourer, tedy velmi oblíbená varianta poloterénního kombi. Zatímco běžná insignia může kombinovat zážehové i vznětové motory, Country Tourer nabízí jen nejvýkonnější vznětové motory, pokaždé spojené s pohonem všech kol. Dříve bylo k dispozici až pět motorizací. Emisní předpisy jsou ale neúprosné.

Pohon 4×4 v základní výbavě

Insignia Country Tourer je standardně vybavena pohonem všech kol systému Twinster, který nahradil dříve používanou spojku Haldex. Twinster zajišťuje připojení zadních kol a současně nahrazuje zadní diferenciál.

Na jeho místě se nachází dvě spojky, které zajišťují aktivní rozdělení hnací síly mezi zadní kola. Výhodou tohoto systému je nízká hmotnost, rychlé reakce a především možnost vyvolat u auta i přetáčivé chování. Díky tomu může insignie aktivně korigovat průjezd zatáčkami ještě před zásahem ESP.

Nadprůměrně vybavený

Country Tourer se od výchozího kombi liší nejen vzhledem, ale především konstrukcí podvozku. Je o 25 mm zvýšený, má specifické naladění, je doplněn o ochranné kryty a standardně nabízí adaptivní tlumiče FlexRide. Opel u dvou motorizací i chytře kombinuje převodovky. Zatímco základní verze 2.0 CDTI/125 kW 4×4 (938 990 Kč) nabízí ručně řazenou převodovku, dvojitě přeplňovaná verze 2.0 CDTI/154 kW 4×4 (1 025 990 Kč) ji má samočinnou, osmistupňovou. Obě provedení pak nabízejí nadprůměrnou výbavu v podobě řady jízdních asistentů či multimediálního systému IntelliLink.

Báječných 500 Nm a vyšší zůstatková hodnota

Testovali jsme obě motorizace. Slabší diesel 2.0 CDTI/125 kW jede báječně v nízkých i středních otáčkách, v těch vyšších mu schází síla.

Dvojitě přeplňovaný čtyřválec 2.0 CDTI/154 kW se ještě lépe sbírá z nízkých otáček. A v těch vyšších má stále dost síly až k samému omezovači otáček. Mimořádná je také hodnota točivého momentu, 500 Nm je na dvoulitr unikum. Standardně dodávaná osmistupňová samočinná převodovka je skvěle odstupňovaná a řadí intuitivně. Není tak potřeba do její činnosti ručně zasahovat. Výkonnější, dvojitě přeplňovaný diesel má i vyšší spotřebu. Podle jízdního stylu je to v kombinovaném režimu o 0,5 až 0,8 l/100 km. Na druhou stranu nabízí o 3 % vyšší zůstatkové hodnoty. To je mimořádné. Většinou platí, čím dražší, tím vyšší propad hodnoty ojetého vozu.

Palubní počítač proměřuje o 0,3 l/100 km. Tato odchylka je do redakcí naměřené spotřeby v tabulce započítána. Tovární záruka je 5 let nebo 100 000 km.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Opel Insignia Country Tourer 4×4
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený vznětový čtyřválec pohání všechna kola, zdvihový objem 1956 cm3, výkon 154 kW při 4000 1/min, točivý moment 500 Nm při 1500 1/min. Samočinná 8°převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 5004/1871/1525 mm, rozvor 2829 mm. Zavazadlový prostor 0,560/1,665 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1732/573 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1805/750 kg.
Výkony Největší rychlost 228 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,2 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 7,6-7,8, emise CO2 kombinované dle WLTP 199-205 g/km.
CENA 1 025 990 Kč
 SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
8,9/6,4 5,5/7,5 7,9
Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly: 
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax) Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč)
90 000 3 roky 42,29 % 16 600 31 710
150 000 3 roky 37,31 % 39 600 38 100
210 000 3 roky 32,34 %    
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Vnitřní prostor, nadprůměrná výbava Omezena nabídka motorů i verze Country Tourer
Náklady na provoz (TCO) S ohledem na délku karoserie jen průměrný zavazadlový prostor
Solidní světlá výška, jízda lehčím terénem  
Dobře fungující pohon 4×4  
   

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit