Vlajková loď Peugeotu nabízí nový pohled na střední třídu automobilů, kdy svým pojetím dokáže konkurovat i prémiovému segmentu. Tlak na emise je ale neúprosný, a tak v ceníku najdeme pouze hybrid a vznětovou motorizaci s cenou nad 1 milion korun.

 Peugeot 508 nabízí prvotřídní materiály, vysoký jízdní komfort, líbivý design a ve verzi GT také výborné jízdní vlastnosti. TCO kazí vyšší pořizovací cena, stále jsou ale konkurenceschopné, stejně tak jako náklady na servis a opotřebitelné díly. Někomu však může vadit těsnější prostor na zadních sedadlech v oblasti kolen a u sedanu kvůli elegantně se svažující střeše i nad hlavou. Svérázný je i koncept interiéru i-Cockpit s nápadně malým volantem a přístrojovým štítem umístěným nad volantem. Pochvalu si zaslouží sedadla s certifikací AGR a pěti masážními programy. Z technologických novinek oceňujeme dobře funkční systém nočního vidění, který se v tomto segmentu objevil poprvé.

Přísnější emisní předpisy zmenšily nabídku motorizací. Spalovací motory reprezentuje jen vznětová patnáctistovka s 96 kW a výkonný plug-in hybrid.

Na elektřinu 45 km

Plug-in hybridní verzi pohání přeplňovaný čtyřválec 1.6 PureTech/133 kW, kterému asistuje elektromotor s 81 kW. Celkový výkon sestavy je 165 kW. Akumulátory mají kapacitu 11,8 kWh, využít ale lze 9,3 kWh. Po vyčerpání této hodnoty systém spouští spalovací motor.

Na akumulátor jsme v kombinovaném režimu bez omezování a se zapnutou klimatizací ujeli 45 km (dle metodiky WLTP 52 km). Nejvyšší rychlost při jízdě na elektřinu je 135 km/h. Při takovém tempu ale akumulátor vydrží stěží na 30 km jízdy.

Dobíjení po 400 km vyrovná spotřebu s dieselem

Aby byly výsledky objektivní, u plug-inů měříme spotřebu paliva vždy se zcela vybitými akumulátory. Pokud známe dojezd na elektřinu, která je u kombi 45 km, lze reálnou spotřebu jasně určit. Peugeotu 508 jsme při jízdě s vybitým akumulátorem naměřili kombinovanou spotřebu 5,8 l/100 km. Pokud plug-in nabijeme každých 100 km, budeme jezdit za 3,2 l/100 km. Když dobíjecí cyklus protáhneme na 200 km, počítejme se 4,5 l/100 km. Pokud se plug-in nabije jednou za 400 km, vyrovná se spotřeba vznětovému motoru 1.5 BlueHDi (5,1 l/100 km).

Nabití zcela vybitého akumulátoru do plné kapacity domácím jednofázovým wallboxem o výkonu 7,4 kW trvá 1,8 hodiny. Z běžné domácí zásuvky 230 V/16 A pak plné nabití trvá 5,7 hodiny.

Menší zavazadlový prostor i nádrž

Systém hybridního pohonu prostor pro cestující nikterak neomezuje, zavazadel ale naložíme méně (o 62 litrů). Zavazadlový prostor přišel o dvojité dno. Hodnota 468 litrů je v tomto segmentu hybridů lehce podprůměrná. Do zavazadlového prostoru částečně zasahuje benzinová nádrž, která se zmenšila o 19 litrů (na 43 litrů) a posunula se až za akumulátory.

K dispozici je standardně pětiletá tovární záruka, na akumulátor pak 8 let nebo 160 000 km. Plug-in hybridní Peugeot 508 meziročně zdražil o 95 000 Kč.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Peugeot 508 SW plug-in hybrid
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový přeplňovaný čtyřválec společně s elektropohonem (81 kW) pohání přední kola, zdvihový objem 1598 cm3, výkon 133 kW při 6000 1/min, točivý moment 300 Nm při 3000 1/min. Souhrnný výkon pohonu 165 kW a 360 Nm. Samočinná 8stupňová převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4778/1859/1420 mm, rozvor 2793 mm. Zavazadlový prostor 0,468 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1820/470 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1340/745 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 250 km/h (135 km/h při jízdě na elektřinu), zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,2 s. Spotřeba kombinovaná dle NEDC 1,4–1,6, emise CO2 kombinované dle NEDC 33–36 g/km. Kapacita akumulátoru 11,8 kWh (využitelná 9,3 kWh). 
CENA s DPH 1 240 000 Kč
SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU při jízdě s vybitým akumulátorem (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
6,0/5,2 4,8/6,3 5,8
Zůstatkové hodnoty
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 43,62 %
150 000 3 roky 38,22 %
210 000 3 roky 34,60 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Jízdní vlastnosti, komfort cestování, dynamika O 62 litrů menší zavazadlový prostor plug-inu 
Design, ergonomie při řízení Nižší hmotnost brzděného přívěsu
Prémiový interiér Vyšší pořizovací cena

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit