Ekologie, Testy

TEST reálné spotřeby: Audi Q4 e-tron 40

>Redakce Redakce
16 února, 2022
Náklady na elektřinu ve snížené sazbě 4,50 Kč/kWh 0,76 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu 16,9 kWh/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +15 °C 451 km

Prvním elektromobilem značky Audi byl model e-tron, který byl ovšem postaven na klasické platformě, která byla upravena na elektrický pohon. Následoval e-tron GT, který je na elektrické platformě společné s Porsche a Q4. E-tron je prvním audi na koncernové elektrické platformě MEB.

Audi Q4 e-tron je tedy model od počátku vyvíjený jako elektromobil a jde o koncernového sourozence Škody Enyaq iV a Volkswagenu ID.4. Každý z těchto modelů má ale úplně jiný charakter, což je poznat zejména v interiéru. Zatímco ve Volkswagenu ID.4 vládne minimalismus a je úplně jiný než ostatní volkswageny, v Q4 e-tron je jasné, že sedíte v Audi.

Solidní jízdní vlastnosti a dostatečný dojezd

Elektromotor je umístěn na zadní nápravě a má výkon 150 kW, což vozu o hmotnosti mírně přes 2 tuny dává obstojnou dynamiku, byť to není zrovna král sprintů. V tomto ohledu si lépe povedou verze 45 e-tron a 50 e-tron, které mají pohon všech kol a vyšší výkon. Běžnému řidiči to ale naprosto stačí a navíc dobře odladěný podvozek i díky nízkému těžišti auta odvádí velmi dobrou práci.

Hezky drží v zatáčkách, ale zároveň je poměrně komfortní. Baterie o využitelné kapacitě 77 kWh (celková je 82 kWh) teoreticky stačí na ujetí 520 km dle WLTP. A naše zkušenost ukazuje, že při plynulé jízdě v kombinovaném provozu a za ideální teploty není hranice 500 km nedosažitelná.

Dostatečně rychlé nabíjení

Nabíjet lithium-iontový akumulátor je možné pomocí rychlonabíječky výkonem až 125 kW. Někteří konkurenti sice nabízí více a zejména pak ti z Koreje, kteří díky 800voltové architektuře dosahují až 220 kW, ale vyzkoušeli jsme si, že při cestách po Česku to bohatě stačí, protože stanic s výkonem 150 kW a více zatím není tolik. Ale přibývají, takže časem by se možná hodilo i rychlejší nabíjení. Je však možné, že jej automobilka časem navýší pomocí updatů softwaru, o čemž se spekuluje.

Vynikající zůstatkové hodnoty

Audi si hned po Mercedesu drží v prémiovém segmentu nejvyšší zůstatkové hodnoty. Ani po třech letech a ujetí 150 000 km neklesnou pod poloviční hodnotu. Hodnotě 53 %, stejně jako u jiných značek, napomáhá nedostatek nových vozidel na trhu, což zůstatkovým hodnotám pomáhá. Meziročně u Mercedesu stouply o více než 10 %.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Audi Q4 e-tron 40
Motor, převodovka Vzadu napříč uložený elektromotor pohání zadní kola, výkon 150 kW, točivý moment 310 Nm. Stálý redukční převod.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4588/1865/1632 mm, rozvor 2764 mm. Zavazadlový prostor 0,520/1,490 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2125/515 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1000/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 160 km/h (omezena), zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 s. Spotřeba 17,3–19,0 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 520 km (WLTP), kapacita akumulátorů 82 kWh.
CENA s DPH 1 334 900 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
16,2/15,8 16,1/23,1 16,9
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 60,270%
150 000 3 roky 53,000%
210 000 3 roky 45,730%
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Jízdní vlastnosti v zatáčkách i komfort podvozku Absence předního zavazadlového prostoru
V prémiovém segmentu atraktivní cena – od 1,3 mil. Kč s DPH Pohon pouze zadních kol
 Praktická univerzální nabíjecí karta e-tron Vyšší pohotovostní hmotnost
Rychlejší nabíjení – 125 kW  
Dojezd  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit