4. prosince 2025
suv, Testy

TEST: Renault Koleos

>Redakce Redakce
30 září, 2020

Renault může vyššímu managementu firem nabídnout hned tři reprezentativní modely. Velký sedan nebo kombi Talisman, ve třídě SUV pak Koleos a noblesní Espace, který leží kdesi na pomezí tříd SUV a MPV.

Renault své největší, reprezentativní SUV vypiplal téměř k dokonalosti. Zatímco první generace měla řadu pouze průměrných vlastností, designově až tak neladila s evropským vkusem a vyráběla se téměř deset let, druhá generace přinesla před čtyřmi lety nové, větší, líbivé a celkově velmi povedené auto. Na sklonku loňského roku se koleos druhé generace představil s omlazenou tváří a novými motory. Nový je také multimediální systém, který zrychlil odezvu na pokyny, má povedené intuitivní ovládání a umí služby Apple CarPlay a Android Auto. 

Velký, pohodlný interiér

Interiér na kvalitních materiálech nešetří. Mezi středně velkými SUV nabízí lehce nadprůměrný vnitřní prostor. Štědrý je především v podélném směru. I vyšší cestující budou mít stále dostatek prostoru pro kolena vzadu a to dokonce i když budou přední sedadla posunuta zcela dozadu.

Velkým benefitem jsou seřiditelná opěradla zadních sedadel. Škoda že tato praktická vychytávka není u automobilů SUV standardem a dokonce samozřejmá není ani v prémiovém segmentu. Při delších cestách tak pohodlná, nad podlahou dostatečně vysoko umístěná sedadla po sklopení opěradla přímo vybízejí ke spánku. Koleos nabízí nadprůměrně vysokou míru jízdního komfortu. Jízdní vlastnosti jsou i přes vyšší pohotovostní hmotnost jisté a snadno čitelné.

Osvědčená technika pohonu 4×4

Systém 4×4 je v principu stále stejný. Jádrem je elektromagneticky ovládaná rozdělovací spojka se třemi režimy: automatickým, do terénu určeným „Lock“ s rovnoměrným rozdělením hnacích sil a režimem pohonu pouze předních kol, který šetří palivo. Praxe tento systém prověřila, je spolehlivý a na kluzkém povrchu velmi efektivní.

Pouze s dieselem

Renault Koleos pořídíte výhradně s dieselem. Menší čtyřválec 1,7 má pohon pouze předních kol a výkon 110 kW (od 799 900 Kč s DPH), objemnější – testovaný – dvoulitr pak solidních 140 kW a je výhradně spojen s pohonem všech kol. Cena této verze se sice blíží 1 milionu korun, ale s takto výkonným motorem a pohonem všech kol levněji konkurenty nepořídíte.

Zajímavý je rozdíl ve spotřebě. Pokud oba motory pohání přední kola, je spotřeba de facto shodná, při aktivaci pohonu všech kol pak vzroste spotřeba výkonnější verze jen o 0,5 l/100 km. Nutno dodat, že oba motory pracují s velmi dobře fungující samočinnou bezstupňovou převodovkou CVT, která při svižnější jízdě pracuje se 6 předřazenými rychlostními stupni. Naměřené hodnoty naleznete v příslušné tabulce.

Renault poskytuje pětiletou záruku, nebo 150 000 km.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Renault Koleos 2.0 dCi 190 4×4
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený vznětový přeplňovaný čtyřválec pohání všechna kola, zdvihový objem 1995 cm3, výkon 140 kW při 3500 1/min, točivý moment 380 Nm při 1750 1/min. Samočinná bezestupňová převodovka CVT se 6 předřazenými stupni. 
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4673/1843/1667 mm, rozvor 2705 mm. Zavazadlový prostor 0,498/1,706 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1770/539 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2000/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 198 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,1 s. Spotřeba kombinovaná 5,6–5,8 l/100 km, emise CO2 kombinované 160–163 g/km.
CENA 959 900 Kč
SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
7,4/5,3 4,9/7,3 6,8
Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly:
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax) Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč)
90 000 3 roky 46,04 % 21 700 30 400
150 000 3 roky 40,63 % 41 900 38 000
210 000 3 roky 35,22 %    
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Výkon a spotřeba, jízdní komfort Mohutná zpětná zrcátka a přední sloupky omezují výhled
Vnitřní prostor, pohodlná zadní sedadla s polohovatelným opěradlem Ovládání infotainmentu je při prvním seznámení méně intuitivní
Solidní zůstatkové hodnoty  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit