Výkonný sportovní fastback značky Kia se po právě provedené modernizaci chlubí svěžím designem poukazujícím na charakter cestovního vozu, jakožto i řadou vylepšených technologií a prvků bezpečnosti.

Od roku 2017, kdy se Stinger začal na evropských trzích prodávat, se napříč uvedeným kontinentem prodalo na 10 tisíc těchto vozů. Modernizovaná Kia Stinger se v Evropě začne nabízet v průběhu posledního čtvrtletí 2020 a počátkem roku 2021; na všechna provedení vozu se standardně vztahuje sedmiletá záruka Kia s omezením na 150 tisíc kilometrů.
Nový design i technologie v kabině
Modernizovaný Stinger nabídne přepracovaný design exteriéru i vzhledová a kvalitativní vylepšení v kabině; zájemci o tento vůz budou navíc moci vybírat ze širší palety barevných odstínů a materiálů. Přednosti Stingeru v roli suverénního cestovního vozu stvrzuje zejména modernizovaná kabina.
Charakteristická ‚tygří‘ maska Stingeru je posazena mezi nové reflektorové LED světlomety plné lomů a hran. Nový design světlometů společně s LED světly denního svícení propůjčuje vozu výraznější světelný podpis s ostrými křivkami světelných paprsků, mírně skloněnými k přídi vozidla. Nová sdružená světla na zádi vozu jsou protažena napříč celou šířkou vozu, kde vytváří novou optickou signaturu. Směrová světla, sestávající vždy z 10 samostatných LED, jsou uspořádána jako mřížka – viditelně inspirována světem motoristického sportu, z nějž si vypůjčila vzhled šachovnicového praporku.
Nový je i design 19″ kol z hliníkové slitiny s komplikovanými geometrickými tvary, které mají akcentovat sportovní charakter cestovního vozu pro překonávání dlouhých vzdáleností. V modelové řadě Stinger se též poprvé objevuje zelený odstín karoserie ‚Ascot Green‘.
Architektura kabiny zůstává nezměněna, avšak díky jemným vylepšením vzhledu a materiálů se podařilo vytvořit luxusnější prostředí. Z provedených změn jmenujme kovovou povrchovou úpravu částí volantu nebo chromové lemování přístrojového štítu. Zpětné zrcátko nyní postrádá rámeček ve prospěch moderního vzhledu a lepšího výhledu směrem vzad.
V závislosti na výbavové linii je na přístrojové desce a ve dveřích použito nové kontrastní prošívání, zatímco středový panel má povrchovou úpravu z hliníku. Součástí přístrojové desky je modernizovaný systém palubního infotainmentu a navigace s dotykovým displejem o velikosti 10,25″ s novými leskle černými obklady. Nový systém náladového osvětlení umožňuje řidiči vybírat ze 64 barev pro změnu atmosféry v interiéru.
Evropské výbavové linie Stingeru nabízejí čalounění jemnou kůží Nappa v černé barvě Saturn nebo (na přání) červeném odstínu. Poprvé je k dispozici i tzv. velurový paket, kdy se zákazníci mohou těšit na kabinu lemovanou velurem v černém odstínu Saturn s kontrastním červeným prošíváním a červenými bezpečnostními pásy.
Nejrychleji akcelerující Kia v Evropě
V době od uvedení modelu na trh se většina zájemců o Stinger rozhodla pro výkonný vidlicový šestiválec 3,3 litru T-GDi. Modernizovaný Stinger se nabízí již výhradně s touto výkonnou jednotkou.

Benzínový vidlicový šestiválec 3,3 litru T-GDi nabídne řidičům výkon 370 koní při 6000 ot/min. Díky dvojitému přeplňování motor dosahuje nejvyššího točivého momentu 510 Nm v širokém spektru otáček (1300 až 4500 ot/min) ve prospěch suverénních výkonů za všech situací. Z nuly na 100 km/h vůz akceleruje již za 4,9 sekundy. Díky tomu je tak Stinger doposud nejrychleji akcelerujícím modelem Kia na evropském trhu.
Motor spolupracuje s hladce řadící osmistupňovou automatickou převodovkou, jejíž charakter dokonale odpovídá osobnosti gran turisma; pohon všech kol je k dispozici již ve standardu (vozy s pravostranným řízením mají standardně pohon zadních kol).
Digitální svět posádky
Modernizovaný Stinger je v základu vybaven novým dotykovým displejem Kia o úhlopříčce 10,25″. Funkce multi-připojení Bluetooth dovoluje uživatelům připojit dvě mobilní zařízení současně – jedno pro hands-free telefonování a multimédia, resp. druhé pouze pro přehrávání médií. Díky zobrazování v režimu rozdělené obrazovky může uživatel souběžně ovládat nebo sledovat různé vlastnosti vozidla a upravovat si způsob zobrazování prostřednictvím různých widgetů. Systém standardně podporuje technologie Apple CarPlay a Android Auto včetně hlasového ovládání řady palubních funkcí – např. topení, klimatizace, audiosystému nebo navigace.
Modernizovaný model je kromě toho vybaven digitálním přístrojovým štítem s jemnou grafikou a úhlopříčkou 7,0″. Tento plnobarevný displej s diferencovaným pojetím grafiky pro jednotlivé jízdní režimy zprostředkuje řidiči intuitivní informace v prostoru mezi rychloměrem a otáčkoměrem.
Modernizovaný Stinger je rovněž vybaven funkcí dálkového spouštění motoru v rámci technologií palubní konektivity, umožňující majitelům Stingeru nastartovat na dálku pomocí chytrého klíčku.
Ochrana na cestách
Modernizovaný Stinger přichází s dříve nabízenými vyspělými systémy na podporu řízení (ADAS), které však rozšiřuje o mnoho nových funkcí a vylepšení s cílem dosáhnout ještě vyšší úrovně ochrany řidiče, zbytku posádky i ostatních účastníků silničního provozu.
Nabídka prvků ADAS pro Stinger (v závislosti na konkrétním trhu a výbavě vozidla) je skutečně komplexní, přičemž řada stávajících systémů prošla modernizací.
Premiéru ve Stingeru mají následující nové technologie ADAS a funkce ke zvýšení pohodlí:
- Systém varování pro bezpečné vystupování z vozu (SEW) při zaparkování nebo zastavení rozpoznává vozidla přijíždějící zezadu z jedné či druhé strany a varuje cestující (zvukem i opticky) v případě, že se pokusí otevřít dveře i přes blížící se vozidlo.
- Nejnovější systém Kia pro sledování slepého úhlu (BVM) funguje jako ‚druhý pár očí řidiče, a účinně tak eliminuje slepé úhly výhledu po obou stranách vozidla. Když dá řidič znamení o změně směru jízdy s úmyslem přejet do jiného pruhu a ve slepém úhlu výhledu se skrývá jiné vozidlo, asistent v digitálním přístrojovém štítu zobrazí obraz kamery ve vysokém rozlišení. Zdrojem video obrazu jsou nenápadné širokoúhlé kamery zabudované v dolní části krytů vnějších zpětných zrcátek, zprostředkující tak řidiči širší úhel zobrazení ve slepých úhlech výhledu.
- Systém následování v jízdním pruhu (LFA) pomáhá udržovat vozidlo uprostřed příslušného jízdního pruhu.
- Asistent pro jízdu po dálnici (HDA) pomáhá zachovávat přednastavenou vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu a udržovat vůz uprostřed daného pruhu (i v zatáčkách).
- Funkce upozorňování na zadní cestující (ROA) varuje řidiče v případě, že z roztržitosti zanechá ve vozidle např. dítě nebo domácího mazlíčka.




























