Modernizovaná Škoda Kodiaq je jediný model z celé naší přílohy, se kterým jsme neměli možnost jezdit, protože auta byla k dispozici až po uzávěrce časopisu. Protože jde ale o důležitou novinku a Škodu Superb jsme představili v příloze nedávno, budeme v rámci naměřených údajů vycházet z verzí před faceliftem.

Vrcholné SUV Kodiaq automobilka představila v roce 2016 a do dnešního dne se prodalo přes 600 000 kusů. Úspěch tohoto modelu podtrhuje také výroba v Číně, Indii a Rusku. Nicméně po čtyřech letech tak přichází výrazná modernizace zaměřená na nové technologie a vyšší komfort posádky. Pro české zákazníky bude novinka dostupná od července.
Změny celkem zásadní
Největší změny jsou patrné na přídi, která je mohutnější a má novou kapotu i celou přední část. K dispozici jsou na přání nově světlomety Matrix-LED, které umí automaticky stínovat okolní provoz či osoby a objekty s reflexními prvky. Nové světlomety také nabízí režimy pro různé jízdní situace a povětrnostní podmínky.

V interiéru si premiéru odbyla ergonomická sedadla s ventilací i masážní funkcí jako součást komfortního paketu TOP. Pro lepší přizpůsobení proporcím řidiče mají nastavitelnou délku sedáku i paměťovou funkci. Digitální virtuální kokpit je standardem pro všechny verze.
Modernizací prošly také pohonné jednotky. Například vznětové motory díky nové technologii redukují emise oxidů dusíku o 80 %. Vrcholem nabídky zůstává i nadále Kodiaq RS, který má ale tentokrát zážehový dvoulitr o výkonu 180 kW.
Vyšší cena, atraktivní TCO
Nejlevnější kodiaq v rámci modernizace výrazně podražil. Dosud byl totiž dostupný také v nižší výbavě Active, která ale z českého ceníku zmizela. Ceny startovaly na částce 716 900 Kč za 1.5 TSI (110 kW). Nyní má nejlevnější kodiaq se stejným motorem lepší výbavu, cena ale stoupla na 799 900 Kč. Vyšší cenu kompenzuje mimořádně vysoká zůstatková hodnota. Společnost Eurotax nám již zpracovala predikci zůstatkových hodnot faceliftovaného provedení, a tak v tabulce naleznete aktuální údaje.

Náklady na servis i opotřebitelné díly jsou téměř shodné se starším provedením. Díky dostatečně dlouhým servisním intervalům v segmentu tedy jedny z nejnižších. Po ujetí 210 000 km za ně zákazník zaplatí 52 800 Kč. Jedna servisní prohlídka tak vyjde v průměru na 7540 Kč s DPH. Servisní intervaly jsou nastaveny po 30 000 km nebo jednom roce. Jen první servisní prohlídka má interval 30 000 km nebo 2 roky.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Peugeot 508 SW plug-in hybrid |
|
| Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený zážehový přeplňovaný čtyřválec společně s elektropohonem (81 kW) pohání přední kola, zdvihový objem 1598 cm3, výkon 133 kW při 6000 1/min, točivý moment 300 Nm při 3000 1/min. Souhrnný výkon pohonu 165 kW a 360 Nm. Samočinná osmistupňová převodovka. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4778/1859/1420 mm, rozvor 2793 mm. Zavazadlový prostor 0,468 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1820/470 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1340/745 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,2 s. Spotřeba kombinovaná dle NEDC 1,4–1,6. Emise CO2 kombinované dle NEDC 33–36 g/km. |
| CENA | 1 145 000 Kč |
| SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU při jízdě s vybitým akumulátorem (l/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 6,0/5,2 | 4,8/6,3 | 5,8 |
| Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly | ||||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) | Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) | Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč) |
| 90 000 | 3 roky | 40,90 % | 20 200 | 24 500 |
| 150 000 | 3 roky | 35,96 % | 33 900 | 29 800 |
| 210 000 | 3 roky | 31,03 % | ||
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Jízdní vlastnosti, komfort cestování, dynamika | O 62 litrů menší zavazadlový prostor plug-inu |
| Efektivita hybridního pohonu | Nižší hmotnost brzděného přívěsu |
| Design, ergonomie při řízení | Vyšší pořizovací cena |
| Prémiový interiér | |




























