16. října 2024

Šestá generace Subaru Outback je jednou z nejzajímavějších novinek loňského roku. Bez ohledu na hybridní bláznovství se představuje s klasickým, nadprůměrně objemným boxerem. To se v dnešní době cení!

Skutečnost, že outback nelze koupit s hybridním pohonem, může někomu vadit. Pravověrní ale tento počin ocení. Každá automobilka s příchodem nové generace představuje hybridní modely, které mají řadu výhod, ale negativně ovlivňují jízdní vlastnosti a auto prodražují o nejméně 30 %. Subaru se rozhodlo svou vlajkovou loď ponechat v klasickém konvenčním provedení a flotilové emise výrazně snížit elektromobily. Tím prvním má být SUV Solterra, které Subaru vyvíjí společně s Toyotou.

S řadou zásadních změn

Pátá generace na trhu byla sedm let. V polovině loňského roku přišel nový outback a s ním i radikální změny. Světlá výška narostla na 213 mm (+13 mm), což je u poloterénních kombi bez vzduchového podvozku vůbec nejvyšší hodnota. Díky samočinné převodovce a novému softwaru je symetricky uložený pohon všech kol inteligentnější a rychleji reaguje na změnu přilnavosti kol. Po stisknutí tlačítka režimu X-Mode se trakční schopnosti pohonu ještě zvýší. Velice sebejistě si outback vede i na silnici.

Atmosférický boxer objemu 2,5 litru je kompletně přepracovaný. Motor dostal přímé vstřikování benzinu, filtr pevných částic a vyšší kompresní poměr (12 : 1 oproti 10,3 : 1). Nižší spotřeba se odrazila v nepatrně sníženém výkonu (ze 129 na 124 kW), současně ale narostl točivý moment (z 235 na 252 Nm).

Nový bezpečnostní systém EyeSight zvládne i automatický vyhýbací manévr a cestování zpříjemní pokročilý adaptivní tempomat. Vedení v pruhu je nyní bravurní, auto už v zatáčkách nekličkuje.

Nový systém samočinného brzdění vyvine v kritických situacích o 30 % vyšší brzdný účinek.

Systém sledování řidiče, který už využívá Forester e-Boxer, při nastoupení rozezná obličej řidiče a automaticky mu nastaví sedadlo, zrcátka, ventilaci a audiosystém. Za jízdy pak decentně, ale výstražně upozorní, pokud řidič přestává sledovat dopravní situaci před vozidlem.

TCO drží na uzdě

Hlavní položky TCO, tedy nákupní cena, spotřeba a ztráta hodnoty, drží outback na uzdě. Cena 1 110 000 s DPH je za dobře vybavené auto střední třídy s pohonem všech kol lehce nadprůměrná, naopak nižší je námi naměřená kombinovaná spotřeba benzinu 8,3 l/100 km. Tato hodnota je už očištěna o odchylku palubního počítače (-0,4 l/100 km). TCO sice kazí kratší, patnáctitisícové servisní intervaly, které ale bohatě kompenzují mimořádně vysoké zůstatkové hodnoty. Ještě po třech letech provozu a ujetí 150 000 km jsou poloviční (49,52 %). Podle automobilky nevzrostly ani náklady na servis a opotřebitelné díly, což by mezi automobily střední třídy reprezentovalo průměr.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Subaru Outback 2.5i
Motor, převodovka Vpředu podélně uložený zážehový atmosférický čtyřválec pohání všechna kola, zdvihový objem 2498 cm3, výkon 124 kW při 5000–5800 1/min, točivý moment 252 Nm při 3800 1/min. Samočinná bezestupňová převodovka CVT. 
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4870/1875/1675 mm, rozvor 2745 mm, světlá výška 213 mm. Zavazadlový prostor 0,561/1,822 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1716/484 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2000/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 193 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 8,6 l/100 km, emise CO2 kombinované 193 g/km.
CENA S DPH 1 110 000 Kč
 SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
9,1/6,4 6,1/8,6 8,3
Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 56,40 %
150 000 3 roky 49,52 %
210 000 3 roky 42,63 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
TCO i zůstatkové hodnoty Pro evropské trhy k dispozici jen jedna motorizace
Vnitřní prostor, pohodlná zadní sedadla s polohovatelným opěradlem Kratší servisní intervaly (15 000 km)
Jízdní komfort, bohatá základní výbava, vysoká bezpečnost  
Vysoká světlá výška podvozku  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit