Audi rozšiřuje portfolio o nové modelové řady Audi A6 s plug-in hybridním pohonem. Ty profitují z větší baterie, sportovního exteriéru a extra prvky výbavy. Obě výkonové varianty lze objednávat pro limuzínu i kombi Avant.

Nové modely A6 Avant e-hybrid quattro a A6 Limuzína e-hybrid quattro jsou k dispozici ve dvou výkonových stupních. Jejich pohon zajišťuje motor 2.0 TFSI o výkonu 185 kW (252 k) a elektromotor, který dosahuje výkonu až 105 kW. Avant a Limuzína ve verzi s nejvyšším výkonem 270 kW a maximálním točivým momentem 500 N.m zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy. Průměrná spotřeba paliva činí 2,2 až 2,9 l/100 km, s vybitým akumulátorem pak 6,7 až 7,7 l/100 km. V bezemisním režimu je spotřeba elektrické energie 15,2 až 16,2 kWh/100 km.
Verze s nejvyšším výkonem 220 kW a maximálním točivým momentem 450 N.m zvládnou zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,0 sekundy. Všechny varianty dosahují nejvyšší rychlosti 250 km/h. V tomto případě si vůz řekne v průměru o 2,1 až 2,8 l/100 km, a s prázdnou baterií o 6,5 až 7,6 l/100 km. V elektrickém režimu spotřebuje 15 až 16,2 kWh/100 km
Významný technický pokrok
Srdcem plug-in hybridní technologie je nová vysokonapěťová sada akumulátorů se zvýšenou kapacitou o 45 % na 25,9 kWh (využitelných je 20,7 kWh). Díky tomu lze ujet přes 100 km bez emisí. Nabíjení je možné 11kw wallboxem během 2,5 hodiny.

Intenzitu rekuperace při zpomalování lze ve třech stupních nastavovat v režimu čistě elektrického pohonu páčkami na volantu. Nové modely A6 e-hybrid zásadně jezdí co nejdéle na elektřinu. Jsou-li aktivní příslušná nastavení, využívá vozidlo rekuperaci samočinně. Parametrem pro tuto funkci jsou údaje o trase v navigačním systému.
K dispozici jsou dva provozní režimy: „EV“ a „Hybrid“. V režimu EV jezdí plug-in hybridní modely důsledně elektricky. Při jízdě v hybridním režimu udržuje řídicí jednotka hybridního systému v případě potřeby stav nabití na konstantní úrovni, aby bylo pro pozdější elektrickou jízdu, například ve městě, zachováno dostatečné množství elektrické energie. Kromě automatického hybridního režimu si lze nyní poprvé individuálně nastavit požadovaný stav nabití pomocí posuvníku.

Zásadní podíl na zážitcích z dynamické jízdy má elektrifikovaná dvouspojková převodovka ve spojení s pohonem všech kol quattro ultra a sériově dodávaným řízením všech kol. K jízdnímu komfortu přispívají rovněž účinnější těsnění oken a optimalizovaná těsnění dveří. Tato opatření vylepšují protihlukovou izolaci až o 30 %.
Objednávky otevřeny
A6 Limuzína e-hybrid quattro ve variantě s nejvyšším celkovým výkonem 220 kW stojí v České republice od 1 707 900 Kč včetně DPH. Ceny modelu A6 Avant e-hybrid quattro začínají od 1 774 900 Kč. Limuzínu s výkonem 270 kW lze pořídit za ceny od 1 934 900 Kč včetně DPH, v případě karosářské verze Avant je v ceníku uvedena částka 2 001 900 Kč.
Extra výbava
Všechny plug-in hybridní verze modelu A6 jsou kromě toho vybaveny třízónovou automatickou klimatizací, která umožňuje automatickou regulaci teploty a přívodu vzduchu individuálně pro stranu řidiče, spolujezdce vpředu a zadní sedadla.

Obě vrcholné verze mají přitom mimořádně sportovní sériovou výbavu, která kromě vnější a vnitřní výbavy S line zahrnuje také sportovní podvozek, větší kola a červené brzdové třmeny. Součástí pro český trh je také výbavový paket Tech a prodloužená tovární záruka 4 roky / 120 000 kilometrů.




























