4. prosince 2025
Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,50 Kč/kWh 1,48 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu 22,7 kWh/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +10 °C 311 km

První elektrické subaru je průměrné v dojezdu a spotřebě. Ovšem v terénu exceluje! Je s podivem, že stejně překvapí i při jízdě po vyžehleném asfaltu. Podvozek drží a jen tak nepustí. A navíc je komfortní. Dojezdem však neoslní.

Za dveřmi sice už čeká faceliftovaná verze, která přinese úpravy designu, vylepšenou techniku, rychlejší nabíjení, větší akumulátor a nižší spotřebu, nicméně technický základ zůstává stejný. Na český trh vstoupí zkraje příštího roku.

Při vývoji velkého elektrického SUV napnuly síly dvě spřízněné značky. Subaru a Toyota před třemi lety přivedly na svět originální SUV s mimořádnými terénními schopnostmi (světlá výška 210 mm, přední a zadní nájezdový úhel 17,7°/25,4°). O chování v terénu se mohli novináři přesvědčit a porovnat je s výborným Subaru Forester. A světe, div se, i přes vyšší hmotnost a širší letní pneumatiky si solterra vedla bravurně, v podstatě stejně dobře jako forester. A nešlo o jakousi šotolinovou cestičku, ale po vydatných deštích řádně rozbahněnou motokrosovou trať. Elektromotory dostaly zabrat, ale v konečném výsledku dokázaly velmi precizně přenášet točivý moment na jednotlivá kola. Aktivovaný terénní systém X-Mode tak dokázal vyždímat z trakce maximum možného. Trakce je tedy u solterry o něco lépe rozdělována, jenže je těžší, takže výsledek je velmi podobný. A srovnání s foresterem je tak trochu zavádějící, protože sám o sobě nastavuje laťku hodně vysoko.

O další překvapení se pak podvozek postará na silnici. Všechny projížděné silniční nástrahy okresních silníc 3. třídy zvládla solterra nečekaně komfortně. Přitom se nenechá vyvést z míry ani při vysloveně sportovní jízdě. Vlastně s žádným jiným elektromobilem nebyla jízda komfortnější a jistější. Snad s výjimkou některých prémiových značek, ale za pomoci drahého adaptivního podvozku a aktivních omezovačů náklonu. Na „roletách“ se v některých zatáčkách sice zbytečně brzy aktivoval stabilizační systém, ten ale lze po stlačení příslušného tlačítka o něco otupit a jeho nástup oddálit.

Ujede 311 km

Solterru jsme prověřili v létě i zimě. V obou ročních obdobích nabídla průměrnou spotřebu i dojezd. Je to daň za terénní schopnosti a vyšší světlou výšku, která zvyšuje odpor vzduchu. Je důležité také uvést, že spotřeba dvou elektromotorů výrazně závisela na jízdním stylu řidiče. Po okresní silnici a městském provozu se při defenzivní jízdě a vypnutém topení lze dostat i pod 15 kWh/100 km a v kombinovaném režimu pak lehce pod 20 kWh/100 km. V tabulce jsou ale uvedeny objektivní výsledky po absolvování testovacího okruhu z průměru měření z obou ročních období a nechyběly ani dálniční úseky.

Rychlost nabíjení stejnosměrným proudem je solidní (150 kW). Z 10 na 80 % se má akumulátor nabít do 30 minut. Nám to ale trvalo o 6 minut déle. Nabíjení střídavým proudem je ale pomalé. Palubní nabíječka zvládá pouze 7 kilowatt.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Subaru Solterra
Motor, převodovka Dva napříč uložené elektromotory pohánějí všechna kola, výkon 2x 80 kW (systémový výkon 160 kW), točivý moment 2x 168,5 Nm. Jednostupňová samočinná převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4690/1860/1650 mm, rozvor 2850 mm. Zavazadlový prostor 0,452 nebo 0,441 m3 (dle výbavy).
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2085/465 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 750/750 kg. 
Výkony Nejvyšší rychlost 160 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 s. Spotřeba kombinovaná 16,0–17,9 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd dle výbavy a pneumatik 414–465 km (WLTP), kapacita akumulátoru 71,4 kWh.
CENA s DPH 1 580 000 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
17,5/16,1 16,6/28,8 22,7
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
30 000 3 roky 58,20 %
90 000 3 roky 51,90 %
150 000 3 roky 45,40 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Vysoká světlá výška, trakce kol v terénu Průměrná spotřeba, dojezd i rychlost nabíjení
Mimořádně zdařilý podvozek, jízdní komfort Nízká hmotnost přívěsu (750 kg)
Prostorný interiér Krátké servisní intervaly (1 rok nebo 15 000 km)
Pohotovostní hmotnost  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit