| Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,50 Kč/kWh | 1,48 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu | 22,7 kWh/100 km |
| Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +10 °C | 311 km |
První elektrické subaru je průměrné v dojezdu a spotřebě. Ovšem v terénu exceluje! Je s podivem, že stejně překvapí i při jízdě po vyžehleném asfaltu. Podvozek drží a jen tak nepustí. A navíc je komfortní. Dojezdem však neoslní.

Za dveřmi sice už čeká faceliftovaná verze, která přinese úpravy designu, vylepšenou techniku, rychlejší nabíjení, větší akumulátor a nižší spotřebu, nicméně technický základ zůstává stejný. Na český trh vstoupí zkraje příštího roku.
Při vývoji velkého elektrického SUV napnuly síly dvě spřízněné značky. Subaru a Toyota před třemi lety přivedly na svět originální SUV s mimořádnými terénními schopnostmi (světlá výška 210 mm, přední a zadní nájezdový úhel 17,7°/25,4°). O chování v terénu se mohli novináři přesvědčit a porovnat je s výborným Subaru Forester. A světe, div se, i přes vyšší hmotnost a širší letní pneumatiky si solterra vedla bravurně, v podstatě stejně dobře jako forester. A nešlo o jakousi šotolinovou cestičku, ale po vydatných deštích řádně rozbahněnou motokrosovou trať. Elektromotory dostaly zabrat, ale v konečném výsledku dokázaly velmi precizně přenášet točivý moment na jednotlivá kola. Aktivovaný terénní systém X-Mode tak dokázal vyždímat z trakce maximum možného. Trakce je tedy u solterry o něco lépe rozdělována, jenže je těžší, takže výsledek je velmi podobný. A srovnání s foresterem je tak trochu zavádějící, protože sám o sobě nastavuje laťku hodně vysoko.
O další překvapení se pak podvozek postará na silnici. Všechny projížděné silniční nástrahy okresních silníc 3. třídy zvládla solterra nečekaně komfortně. Přitom se nenechá vyvést z míry ani při vysloveně sportovní jízdě. Vlastně s žádným jiným elektromobilem nebyla jízda komfortnější a jistější. Snad s výjimkou některých prémiových značek, ale za pomoci drahého adaptivního podvozku a aktivních omezovačů náklonu. Na „roletách“ se v některých zatáčkách sice zbytečně brzy aktivoval stabilizační systém, ten ale lze po stlačení příslušného tlačítka o něco otupit a jeho nástup oddálit.
Ujede 311 km
Solterru jsme prověřili v létě i zimě. V obou ročních obdobích nabídla průměrnou spotřebu i dojezd. Je to daň za terénní schopnosti a vyšší světlou výšku, která zvyšuje odpor vzduchu. Je důležité také uvést, že spotřeba dvou elektromotorů výrazně závisela na jízdním stylu řidiče. Po okresní silnici a městském provozu se při defenzivní jízdě a vypnutém topení lze dostat i pod 15 kWh/100 km a v kombinovaném režimu pak lehce pod 20 kWh/100 km. V tabulce jsou ale uvedeny objektivní výsledky po absolvování testovacího okruhu z průměru měření z obou ročních období a nechyběly ani dálniční úseky.
Rychlost nabíjení stejnosměrným proudem je solidní (150 kW). Z 10 na 80 % se má akumulátor nabít do 30 minut. Nám to ale trvalo o 6 minut déle. Nabíjení střídavým proudem je ale pomalé. Palubní nabíječka zvládá pouze 7 kilowatt.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Subaru Solterra |
|
| Motor, převodovka | Dva napříč uložené elektromotory pohánějí všechna kola, výkon 2x 80 kW (systémový výkon 160 kW), točivý moment 2x 168,5 Nm. Jednostupňová samočinná převodovka. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4690/1860/1650 mm, rozvor 2850 mm. Zavazadlový prostor 0,452 nebo 0,441 m3 (dle výbavy). |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 2085/465 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 750/750 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 160 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 s. Spotřeba kombinovaná 16,0–17,9 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd dle výbavy a pneumatik 414–465 km (WLTP), kapacita akumulátoru 71,4 kWh. |
| CENA s DPH | 1 580 000 Kč |
| SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 17,5/16,1 | 16,6/28,8 | 22,7 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
| 30 000 | 3 roky | 58,20 % |
| 90 000 | 3 roky | 51,90 % |
| 150 000 | 3 roky | 45,40 % |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Vysoká světlá výška, trakce kol v terénu | Průměrná spotřeba, dojezd i rychlost nabíjení |
| Mimořádně zdařilý podvozek, jízdní komfort | Nízká hmotnost přívěsu (750 kg) |
| Prostorný interiér | Krátké servisní intervaly (1 rok nebo 15 000 km) |
| Pohotovostní hmotnost | |




























