| Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,50 Kč/kWh | 1,09 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu | 16,8 kWh/100 km |
| Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +19 °C | 461 km |
Při prvním pohledu do specifikací se zdá, že Kia EV3 technicky vychází například z Nira EV. Má pohon předních kol, výkon 150 kW a 400V architekturu. Ve skutečnosti však stojí na platformě e-GMP, která je natolik modulární, že umožňuje i tuto konfiguraci.

Kia EV3 je aktuálně nejlevnějším elektromobilem této jihokorejské značky. Cena startuje od 899 980 Kč s DPH. Menší akumulátor s kapacitou 58 kWh ale nabízí jen průměrný dojezd. Pro většinu uživatelů se tak vyplatí investovat 125 000 korun do verze s výkonnějším akumulátorem (81 kWh), díky kterému lze ujet o znatelných 138 km dál.
Kia EV3 mile překvapí také vnitřním prostorem jak pro posádku, tak zavazadla. Díky úložnému prostoru pod přední kapotou navíc kabely nezabírají místo vzadu a pro zavazadla tak zůstává plných 460 litrů.
EV3 versus Niro EV
Nový model EV3 je tedy plnohodnotné kompaktní SUV, byť proti svému předchůdci, Niru EV, je nepatrně kratší (-120 mm ) s menším rozvorem (-40 mm). Zároveň je ale o 25 mm širší a 15 mm vyšší. Zásluhou elektrické platformy má ale o něco lepší využití prostoru, a tak jsou s nirem uvnitř srovnatelné.

Zatím je k dispozici pouze jedna varianta s asynchronním vpředu umístěným elektromotorem o výkonu 150 kW. K dispozici jsou dva akumulátory s kapacitou 58 kW (od 899 980 Kč) a 81 kWh. Verze s větším akumulátorem je sice o 125 000 korun dražší, ujede ale o znatelných 140 km dál. Na výkonnější verzi 4×4 si budeme muset ještě rok počkat.
Dojezd 500 km realitou
Testovaná verze Long Range má baterii o kapacitě 81,4 kWh (využitelná 78 kWh), se kterou by Kia EV3 měla ujet až 605 km podle metodiky WLTP. Reálně se v kombinovaném provozu a za ideálních teplot dá ujet 500 km, ale s vyšším podílem dálničních jízd samozřejmě dojezd klesá.

Na poměry vozů SUV je aerodynamika dobrá a součinitel odporu vzduchu 0,263 napomáhá i spotřebě, která je při dálniční rychlosti 130 km/h pouhých 21,6 kWh/100 km. To je v našem testu mezi SUV výborná hodnota. I na dálnici by tedy měl být dojezd okolo 360 kilometrů.
Nejlépe si ale, vzhledem k horší aerodynamice oproti sedanům a liftbackům, vede v nižších rychlostech. Při 110 km/h už je spotřeba 16,9 kWh/100 km (dojezd okolo 460 km) a při 90 km/h pouhých 14,6 kWh/100 km, takže při této rychlosti by měla Kia EV3 Long Range ujet přes 530 km. Ve městě při občasném zapnutí topení pak spotřeba vycházela na 15,8 kWh/100 km, což odpovídá dojezdu 490 km. Vysoké efektivitě přispívá výrazná rekuperace, kterou lze dávkovat ovladači pod volantem.

Nabíjet je možné výkonem až 135 kW u stejnosměrného a 11 kW u střídavého proudu. Z 10 na 80 % se akumulátor s aktivovanou tepelnou přípravou nabije za 31 minut. Menší akumulátor pak je schopen přijmout 103 kW, délka nabíjení je podobná.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Kia EV3 Long Range |
|
| Motor, převodovka | Vpředu uložený asynchronní elektromotor pohání přední kola, výkon 150 kW, točivý moment 283 Nm. Stálý redukční převod. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4300/1850/1560 mm, rozvor 2690 mm. Zavazadlový prostor 0,460 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1930/435 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1000/750 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 170 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,7 s. Spotřeba 14,9–16,2 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 605 km (WLTP), využitelná kapacita akumulátoru 78 kWh. |
| CENA s DPH | 1 024 980 Kč |
| SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 15,8/15,1 | 14,6/21,6 | 16,8 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
| 30 000 | 3 roky | 58,100% |
| 90 000 | 3 roky | 51,300% |
| 150 000 | 3 roky | 44,200% |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Komfortní a prostorný interiér | Verze 4×4 zatím není v prodeji |
| Solidní dojezd, výrazná rekuperace | Pouze jedna motorizace |
| TCO a zůstatkové hodnoty | Nižší hmotnost přívěsu (1000 kg) |




























