Český trh, Finance

Navzdory nesnázím překonala Škoda Auto výsledky před pandemií

>Redakce Redakce
06 srpna, 2021

Navzdory přetrvávajícím obtížím způsobených celosvětovou pandemií koronaviru a nedostatkem polovodičů se společnosti Škoda Auto v porovnání s loňským rokem podařilo za prvních šest měsíců zvýšit dodávky vozů zákazníkům zhruba o pětinu.

Mimořádně silný nárůst dodávek vozů zaznamenala automobilka v Rusku (+54,3 %), Indii (+31,2 %), východní Evropě (+35,0 %) a západní Evropě (+30,9 %). V prvním pololetí roku 2021 společnost zvýšila své tržby ve srovnání se stejným obdobím minulého roku o 35,2 % na 10,199 miliardy eur, provozní výsledek vzrostl o 327,2 % na 974 milionů eur a překonal tak i hodnotu z roku 2019 před pandemií. Rentabilita tržeb dosáhla v prvním pololetí hodnoty 9,6 % a je tak na velmi vysoké úrovni.

210730-Infografika_1H_2021-CZ

Thomas Schäfer, předseda představenstva Škoda Auto, říká: „Ohlížíme se za skvělým prvním pololetím. Navzdory nedostatku polovodičů a dopadům pandemie koronaviru se nám dokonce podařilo překonat výsledky roku 2019 před pandemií.

Společnost Škoda Auto po náročném roce 2020 zvýšila tempo. V prvním pololetí vzrostly tržby oproti stejnému období roku 2020 o 35,2 % na 10,199 miliardy eur. Automobilce se ve srovnání s loňským rokem podařilo více než ztrojnásobit provozní výsledek, a to na 974 milionů eur. Rentabilita tržeb dosáhla 9,6 % a je tak na velmi vysoké úrovni. Značka dokázala zvýšit dodávky zákazníkům přibližně o pětinu na 515 300 vozů.

Škoda prodeje 1. pololetí 2021

S novou strategií Next Level – Škoda STRATEGY 2030, ve které si automobilka stanovila ambiciózní cíle v oblastech udržitelného růstu, rozvoje nových prodejních regionů a elektrifikace, plánuje úspěšně projít procesem transformace. Do roku 2030 se značka Škoda chce stát jednou z pěti nejprodávanějších automobilových značek v Evropě. Proto česká automobilka sází na svoji atraktivní nabídku modelů a na další elektrifikaci svého portfolia. Součástí strategie je také záměr, aby se Škoda stala nejúspěšnější evropskou značkou v Indii, Rusku a severní Africe. Automobilka převzala za tyto regiony odpovědnost v rámci koncernu Volkswagen. Společně s koncernem, se zástupci z politické sféry a obchodními partnery navíc Škoda Auto plánuje proměnit Českou republiku v centrum rozvoje elektromobility.

Škoda Auto Group* – Ukazatele v prvním pololetí, leden až červen 2021/2020**:
     

2021

 

2020

změny v %
Dodávky zákazníkům vozů 515 300 426 700 20,8 %
Dodávky zákazníkům, bez Číny vozů 471 300 349 300 34,9 %
Výroba*** vozů 458 700 357 000 28,5 %
Odbyt**** vozů 463 000 371 900 24,5 %
Tržby mil. EUR 10 199 7 546 35,2 %
Provozní výsledek mil. EUR 974 228 327,2 %
Rentabilita tržeb % 9,6 3,0  
Investice (bez aktivovaných vývojových nákladů) mil. EUR 196 261 -24,9 %
Čistý peněžní tok mil. EUR 678 -25 2812,0 %

* Škoda Auto Group zahrnuje společnosti Škoda Auto a.s, Škoda Auto Slovensko s.r.o., Škoda Auto Deutschland GmbH, SKODA AUTO Volkswagen India Private Ltd. a podíl na zisku společnosti OOO VOLKSWAGEN Group RUS.
** Procentuální odchylky jsou vypočítány z nezaokrouhlených čísel.
*** Zahrnuje výrobu Škoda Auto Group bez výroby v Číně, na Slovensku, v Rusku a v Německu, ale včetně ostatních koncernových značek jako SEAT, VW a Audi; výroba vozů bez rozložených sad.
**** Zahrnuje odbyt Škoda Auto Group na odbytové společnosti, včetně ostatních koncernových značek jako SEAT, VW, Audi, Porsche a Lamborghini; odbyt vozů bez rozložených sad.

Škoda Auto dodala zákazníkům po celém světě 515 300 vozů

Od ledna do června dodala česká automobilka zákazníkům na celém světě 515 300 vozů, což je o 20,8 % více než ve stejném období minulého roku (první pololetí 2020: 426 700 vozů).

západní Evropě dodala Škoda Auto v první polovině roku zákazníkům 237 900 vozů, což je o 30,9 % více než od ledna do června 2020. V Německu, na svém celosvětově největším trhu, si automobilka ve srovnání s loňským rokem polepšila o 19,4 % na 75 900 vozů (první pololetí 2020: 63 600 vozů).

Ve střední Evropě automobilka dodala zákazníkům v prvním pololetí roku 2021 celkem 97 400 vozů (první pololetí 2020: 84 400 vozů; +15,4 %). Na domácím českém trhu dodávky zákazníkům vzrostly o 11,7 % na 44 000 vozů (první pololetí 2020: 39 400 vozů).

Ve východní Evropě bez Ruska společnost zvýšila dodávky zákazníkům o 35 % na 22 500 vozů (leden až červen 2020: 16 700 vozů).

Rusku automobilka od ledna do června zaznamenala 52 800 dodaných vozů, výrazně tak překročila nejen výsledek stejného období minulého roku (první pololetí 2020: 34 200 vozů; +54,3 %), ale také hodnoty před pandemií koronaviru.

Číně dodávky zákazníkům v prvním pololetí roku 2021 poklesly o 43,1 % na 44 000 vozů (první pololetí 2020: 77 400 vozů). Hlavním důvodem tohoto poklesu je nedostatek polovodičů.

Indii dodala Škoda Auto od ledna do června 2021 celkem 4 900 vozů (první pololetí  2020: 3 700 vozů; +31,2 %).

Turecku zaznamenala značka Škoda nárůst dodávek vozů o 129,8 % a dodala zde celkem
17 600 vozů (první pololetí 2020: 7 600 vozů).

Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v prvním pololetí roku 2021
(v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- meziročně v procentech):

Škoda Octavia (121 000; +9,3 %)
Škoda Karoq (75 500; +34,3 %)
Škoda Kamiq (73 700; +40,4 %)
Škoda Kodiaq (64 700; +6,5 %)
Škoda Fabia (56 600; +17,7 %)
Škoda Superb (40 100; +6,1 %)
Škoda Rapid (37 900; +35,1 %)
Škoda Scala (28 000; +2,5 %)
Škoda Enyaq (14 600; -)
Škoda Citigoe iV (prodej pouze v Evropě: 3 100; -40,4 %)

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit