Do rubriky Manažer testuje zavítala druhá generace Mercedesu GLA. Tentokrát se ho na týden ujala Denisa Kotolanová, flotilová manažerka farmaceutické firmy Angelini Pharma.

Denisa Kotolanová, flotilová manažerka farmaceutické firmy Angelini Pharma, testovala crossover Mercedesu GLA

Mercedes třídy GLA je typickým představitelem oblíbené kategorie kompaktních crossoverů. Mezi největší konkurenty tohoto modelu patří BMW X1, Audi Q2 a Q3 nebo Volvo XC40. Kromě verzí se spalovacími motory nebo hybridními pohonnými ústrojími se tento model prodává jako čistokrevný elektromobil s označením EQA. Provedení GLA 250 4Matic patří cenou i výkonem k vrcholu nabídky. Nad touto verzí najdeme pouze plug-in hybrid GLA 250e a sportovní varianty AMG.

Velice mě zaujala možnost vyzkoušet si toto prémiové kompaktní SUV od Mercedesu. A přestože je na první pohled relativně kompaktní, dostatek prostoru pro spolucestující je i ve druhé řadě sedadel. Naopak za jen průměrný bych označila zavazadlový prostor. GLA tedy nelze označit za ideální rodinný vůz,“ říká Denisa Kotolanová a s úsměvem dodává, „pro účely ženy s pubertálním dítětem je ale skvělý.“

Méně intuitivní ovládání

Interiér vychází ze současného stylu automobilky a na první pohled zaujme obrovskou lesklou černou plochou před volantem, která ukrývá dva širokoúhlé displeje. Infotainment MBUX disponuje mimo jiné propracovaným hlasovým ovládáním, kterému sekunduje dotykový displej multimediálního systému, který lze do třetice ovládat touchpadem na středové konzoli. Nabídka více možností však Denisu Kotolanovou nenadchla: Ovládání nebylo tak intuitivní, jak bych předpokládala, a tak mi odvádělo pozornost od řízení.“

Dnešní automobily se postupně stávají stále více autonomními. Prémiové značky jsou v tomto ohledu na čele pokroku, Mercedes nevyjímaje. Ne vždy však jízdní asistenti pomáhají tak, aby to vyhovovalo každému řidiči. Některé asistenční systémy fungovaly v určitý moment velice dobře, některé ale s reakcí otálely nebo byl jejich zásah příliš výrazný. Bylo to zřejmě způsobeno nedostatečným nastavením systému. Studovat a nastavovat menu ale není mé hobby. Velmi chválím hlídání mrtvého úhlu včetně zvukové signalizace, stejně tak adaptivní tempomat.“

 Svižný crossover

Jízdně nemá automobil podle Denisy Kotolanové slabiny: „Vyzkoušela jsem všechny jízdní módy a vše bylo v pořádku. Auto je dle mého velmi svižné a dobře jede po městě i na dálnici.“ Dodejme jen, že z klidu na 100 km/h dokáže verze GLA 250 4Matic akcelerovat za 6,7 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 240 km/h. V kombinovaném cyklu si pak vystačí s 8,1 litru na 100 km.

 O flotile společnosti:

Angelini Pharma je farmaceutická divize skupiny Angelini Industry. Bezmála 100 let stará italská firma se během let rozrostla v přední mezinárodní skupinu ve zdravotnictví. Angelini Pharma Česká republika působí v Brně s necelou stovkou zaměstnanců a je v rámci ČR lídrem ve zdravotnictví se zaměřením na oblasti centrálního nervového systému (CNS) a duševního zdraví, včetně bolesti a vzácných onemocnění.

Vozový park čítá 70 vozů. Zatím máme 90 procent automobilů na operativní leasing a deset procent ve vlastnictví, ale do budoucna chceme mít operativní leasing u všech vozů, říká Denisa Kotolanová. Ve vozovém parku najdete různé modely automobilů od značek Volkswagen, Audi, Mercedes, Škoda, Peugeot a Renault. I to se v budoucnu asi změní. Budeme vše sjednocovat z finančních důvodů a našich limitů pro jednotlivé skupiny zaměstnanců. Kloním se spíše ke značce Škoda, která mi momentálně nabídla nejlepší poměr cena a výkon.Obměna fleetu je v tuto chvíli nastavena u všech vozů jednotně na 150 000 km a 48 měsíců.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit