Evropské auto roku 2014, Peugeot 308 SW, otestoval Tomáš Kohout, Car fleet specialists společnosti SYNTHOS S.A. Společnost Synthos ČR využívá především automobily značky Škoda a Volkswagen. I tato společnost má díky dobře optimalizované správě vozového parku všechny automobily ve svém majetku. Opakovaná výběrová řízení ukazují, že nákup do majetku vychází této firmě nejvýhodněji. Trh i podmínky splátkových prodejů i operativního leasingu se neustále mění, a tak není v budoucnu vyloučeno, že společnost systém nákupu vozového parku změní.

Společnost SYNTHOS S.A. vyrábí široký sortiment výrobků. Například styren-butadienové kaučuky se využívají v gumárenském a obuvnickém průmyslu. Standardní nebo houževnatý polystyren zase nachází uplatnění v elektrotechnickém a potravinářském průmyslu, zpěnovatelný polystyren je používán převážně ve stavebnictví.
Peugeot 308 SW
Nejúspěšnějším automobilem byl v rámci starého kontinentu vybrán nový Peugeot 308, když v rámci evropské ankety získal prestižní titul Auto roku 2014. Francouzská novinka je příjemným překvapením v nabité konkurenci automobilů nižší střední třídy. Vůz snoubí elegantní design s nevšedním interiérem. Potěší skvělé zpracování vnitřních materiálů, dynamické a úsporné motory, jízdní vlastnosti a bohatá výbava. Nejlevnější výbava Access navíc zahrnuje standardně například ESP, šest airbagů, tempomat nebo klimatizaci.

Druhá generace Peugeotu 308 stojí na nové modulární koncernové platformě. Automobil je nyní nepatrně menší a o 140 kg lehčí. Na scénu nastoupilo široké využití vysokopevnostních ocelí a kompozitních materiálů. K dispozici je jak hatchback, tak kombi. Nejzajímavější pohonnou jednotkou je bezesporu revoluční přeplňovaný tříválec 1.2 eTHP s přímým vstřikováním benzinu. Ten je podle stupně přeplňování k dispozici s 81 nebo 96 kW.
Hodnocení manažera
„Peugeot 308 mě velice příjemně překvapil. Francouzská auta v minulosti nepatřila k mým oblíbeným. Pro vozové parky nebyly ideální zůstatkové hodnoty, ani provozní náklady. Zdá se, že s příchodem nových modelů se daří i tyto důležité parametry měnit. Právě tříválec 1.2 mě na svůj objem překvapil výkonem i chutí zrychlovat v širokém pásmu otáček. Ve výbavě nechyběla možnost navolit si sportovní režim. Po stisknutí tlačítka Sport se zásadně změnilo chování celého vozidla. Nejednalo se tedy jen o marketingové lákadlo výrobce na utrácení peněz zákazníka. Dalším příjemným překvapením byla velice nízká spotřeba benzinu. Skvělé jízdní vlastnosti jsou samostatnou kapitolou tohoto auta.
V interiéru je oproti německé konkurenci řada věcí jinak, ale dá se na to velmi rychle zvyknout. Jsou zde použity kvalitní materiály a velmi dobré dílenské zpracování.
Zavazadlový prostor je u tohoto kombi nadprůměrný, takže automobil hodnotím i v tomto ohledu velmi kladně.
Hledat chyby je poměrně obtížné, a tak se vyslovím spíše jen k detailům, které mi vadily a na které jsem si v průběhu testovacích doby nezvykl. Vadily mi dvě ovládací páčky na levé straně volantu, které byly až příliš blízko vedle sebe a tak se mi při změně směru jízdy často pletly. Vadila mi také horší čitelnost přístrojů díky své velikosti a obrácený ukazatel otáčkoměru, kdy nejnižší otáčky ležely zcela vpravo a naopak nejvyšší otáčky pak na levé straně přístroje.
Ve firemní flotile si 308 SW dokážu představit. Zatím jsem se ale nezabýval do hloubky cenovou politikou značky, ani současnými zůstatkovými hodnotami či úrovní servisních služeb. Nicméně třistaosmička mi dala podmět k zamyšlení a není vyloučené, že se v naší firmě někdy objeví.“




























