KALT 1 je testovací středisko koncernu Volkswagen, které se nachází ve Švédsku na 3500 hektarech krajiny plné sněhu a ledu. Automobilky zde ve finální fázi zkoušejí nové modely v extrémních podmínkách a ladí veškeré systémy. V areálu najdeme 83 kilometrů cest s různými profily i povrchy. Než se sem auta dostanou, absolvují rozsáhlé testy na suché a mokré vozovce. Finální ladění v KALT 1 je mimořádně důležité pro pohon všech kol quattro.
Zatímco se automobilka v tiskové zprávě věnuje práci inženýrů, v galerii nám nenápadně podsunula fotografie připravovaného faceliftu pro model e-tron Sportback. Ten se na snímcích ukazuje spolu se současnou řadou. Fotografií testovacích prototypů je plný internet, ale nestává se často, že by podobné snímky oficiálně prezentovala sama značka.
Audi e-tron přistálo na trhu v roce 2018 a v roce 2020 rozšířila nabídku karosářská verze Sportback. Po uplynutí dvou let je proto facelift dalším logickým krokem. Nový e-tron Sportback má maskovou příď a záď, protože zbytek vozu zůstal beze změny. Přední nárazník si ponechá nízký středový otvor, ale změnily se doplňkové výkroje a maska Singleframe. Vzadu pravděpodobně proběhnou také jen kosmetické úpravy.
Facelifty většinou doprovází přidání nových laků karoserie a nové sady litých kol. To samé lze předpokládat i zde. Největší změna ale není na první pohled patrná. Nový e-tron, založený stále na platformě MLB, bude vybaven bateriovým setem prodlužujícím dojezd ze 400 na 600 kilometrů.
Nového modelového ročníku bychom se měli dočkat koncem tohoto roku.