Značky Volkswagen Užitkové vozy a Volkswagen osobní vozy představily v Hamburku ve světové premiéře nové modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo. Volkswagen nabízí první čistě elektricky poháněnou modelovou řadou MPV a lehkých užitkových vozů v Evropě stavěnou na platformě pro elektrické vozy MEB další odpověď na požadavek trvale udržitelné mobility s nulovými emisemi CO2. ID.
Volkswagen ID. Buzz má technický základ v koncernové modulární platformě pro elektromobily MEB. Její koncept umožňuje evoluční vylepšování softwaru a techniky, z něhož mohou profitovat jak nové modely, jakým je ID. Buzz, tak i již dodané vozy aktualizované technologií OTA (Over-the-Air).
Asistenční systémy nové modelové řady optimalizují komfort a bezpečnost. Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo budou sériově vybaveny lokálním výstražným systémem „Car2X“, který využívá signály ostatních vozidel a dopravní infrastruktury k rozpoznávání nebezpečí v reálném čase. Rovněž sériově se bude dodávat asistent pro rozpoznávání překážek „Front Assist“ s funkcí nouzového brzdění a v MPV nebude chybět asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“.
Na přání bude k dispozici „Travel Assist se sdílenými daty“, který umožňuje částečně automatizovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí a poprvé i asistovanou změnu jízdního pruhu na dálnici. Rovněž nová je paměťová funkce pro automatizované zaparkování vozu na předem uložené trase.
Nabíjecí výkon až 170 kW
Na evropské trhy budou modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo uvedeny se sadou akumulátorů o využitelné kapacitě 77 kWh (celková kapacita: 82 kWh). Z ní odebírá elektrickou energii elektromotor o výkonu 150 kW, který pohání kola zadní nápravy. Z uložení sady akumulátorů ve velmi nízké poloze v podlaze sendvičové konstrukce a z nízké hmotnosti elektrického pohonu vyplývá výhodné rozložení hmotnosti mezi nápravy a nízké těžiště vozu. Oba faktory optimalizují ovladatelnost a agilitu.
Při nabíjení sady lithium-iontových akumulátorů z nástěnných nabíječek a veřejných nabíjecích přípojek se střídavým proudem lze využívat nabíjecí výkon 11 kW. Po připojení konektoru CCS k rychlonabíjecímu stojanu se stejnosměrným proudem vzroste nabíjecí výkon až na 170 kW. Nabití akumulátorové baterie z 5 na 80 procent tak trvá 30 minut.
Modelová řada s nejnovějším softwarem ID. bude navíc nabízet také funkci „Plug & Charge“. Autentizace vozu ID. Buzz přitom proběhne automaticky po připojení nabíjecího kabelu ke kompatibilnímu rychlonabíjecímu stojanu se stejnosměrným proudem v souladu s normou ISO 15118, čímž dojde k výměně všech nezbytných dat s nabíjecí přípojkou.
Dvousměrné nabíjení umožňuje přenos nepotřebné elektrické energie z akumulátorové baterie vozu ID. Buzz do domácí elektrické sítě. Přenos elektrické energie a komunikaci zajistí speciální nástěnná nabíječka pro dvousměrné nabíjení stejnosměrným proudem.
Prostorný interiér pro rodinu i náklad
Pro Bulli je typické přehledné uspořádání ve spojení s promyšleným konceptem a optimálním využitím vnitřního prostoru. Verze MPV nabídne pěti osobám v útulném prostředí luxusního salonku dostatek prostoru pro cestování včetně zavazadel (objem zavazadlového prostoru je 1121 litrů). Sklopením druhé řady sedadel se zavazadlový prostor zvětší až na 2205 litrů.
ID. Buzz Cargo je sériově vybaven třemi sedadly vpředu (na přání dvěma) a pevnou přepážkou mezi kabinou a nákladovým prostorem o objemu 3,9 m3. Do lehkého užitkového vozu s nulovými lokálními emisemi lze napříč uložit dvě europalety s nákladem.
Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo se vyznačují dlouhým rozvorem náprav 2 988 mm, což přibližně odpovídá rozvoru náprav aktuálního modelu T6.1. Vnější délka obou verzí je 4712 mm. V poměru k vnější délce velmi dlouhý rozvor náprav umožňuje optimální využití prostoru definovaného půdorysem vozu. Obě verze modelu ID. Buzz mají v závislosti na výbavě vnější výšku mezi 1937 mm a 1938 mm včetně střešní antény. S vnější šířkou 1985 mm je nový model o 81 mm širší než T6.1. Neobvykle malý je průměr otáčení 11,1 metru.
ID. Buzz má součinitel aerodynamického odporu vzduchu (cx) 0,285, ID. Buzz Cargo 0,29. To snižuje spotřebu elektrické energie a prodlužuje dojezd. To jsou hodnoty ze světa osobních vozů.
Německá výroba a prodej
Modelovou řadu ID. Buzz bude vyrábět značka Volkswagen Užitkové vozy ve svém hlavním závodě v Hannoveru. Rovněž většina dodávaných modulů elektrického pohonu se bude vyrábět v Německu, konkrétně v závodech samostatné koncernové divize Volkswagen Group Components.
Hannover je od roku 2022 v rámci koncernu součástí skupiny technologicky mimořádně vyspělých závodů pro výrobu elektromobilů. Značka Volkswagen Užitkové vozy navíc spustila transformační proces, aby mohla nabízet ještě více elektrifikovaných modelů. V Hannoveru, kde byla dříve vyráběna jen jedna modelová řada Bulli, budou nyní vznikat souběžně tři produktové pilíře Bulli – z toho dva s elektrifikovaným pohonem. Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo budou přitom opouštět montážní linku jako vozy s nulovými emisemi, jejichž řidiči se chtějí svým rozhodnutím pro elektromobilitu postavit klimatickým výzvám současnosti.
Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo budou v prvních evropských zemích uvedeny na trh na podzim letošního roku, a již na květen (červen pro Českou republiku) je plánováno spuštění jejich předprodeje. Volkswagen of America zahájí navíc s modelem ID. Buzz comeback modelu Microbus v USA a Kanadě.