Nové BMW řady 2 Active Tourer je standardně vybaveno BMW Operačním systémem 8 a novou generací ovládacího systému BMW iDrive s BMW Prohnutým displejem. Tato kombinace je v současné době dostupná pouze v čistě elektrických modelech BMW iX a BMW i4, a tudíž se v kompaktním modelu značky BMW této třídy objevuje vůbec poprvé. Nabídka asistenčních systémů, které jsou součástí standardní nebo volitelné výbavy, rovněž představuje nové měřítko jak pro modelovou řadu BMW, tak pro celý tržní segment.

Jeho technika je navržena tak, aby bylo možné používat jak pouze spalovací motory, tak elektrifikované systémy pohonu. Nové motory, druhá generace 48V mild hybridní techniky BMW, sedmistupňová dvouspojková převodovka Steptronic, která je součástí standardní výbavy všech modelových variant, a zcela přepracovaný podvozek posouvají hospodárnost i agilitu na podstatně vyšší úroveň. Při uvedení na trh v únoru 2022 si zákazníci budou moci vybrat ze tří zážehových motorů a jednoho vznětového. O několik měsíců později se nabídka rozšíří o dva plug-in hybridní modely. Ty budou nově vybaveny technologií BMW eDrive páté generace, která přináší zlepšení dynamiky a výrazně prodloužený dojezd čistě na elektřinu.
MPV nevymřela
Předchozí generace vozu s tímto konceptem karoserie, která byla uvedena na trh v roce 2014, spojila efektivní využití vnitřního prostoru s charakteristickými jízdními vlastnostmi BMW, a díky tomu získala další cílové skupiny pro svět prémiové mobility BMW. S podílem 80 % pro BMW nových zákazníků se jí podařilo přesvědčit mimořádně velký počet zákazníků k nákupu jejich prvního BMW. Celkem se první generace BMW řady 2 Active Tourer prodalo více než 430 000 kusů. Nové vydání bylo jasně přizpůsobeno preferencím a potřebám evropských zákazníků. Nejdůležitějším samostatným trhem i nadále zůstává Německo.
Nové BMW řady 2 Active Tourer se bude stejně jako jeho předchůdce vyrábět v závodě BMW Group v Lipsku. V tomto moderním výrobním závodě, otevřeném teprve v roce 2005, se vyrábějí také modely BMW řady 1, BMW řady 2 Gran Coupé a BMW i3.
Vnější rozměry nového BMW řady 2 Active Tourer jsou větší než u jeho předchůdce. Na délku měří o 32 milimetrů (nyní 4386 mm), na šířku o 24 milimetrů (1824 mm) a na výšku o 21 milimetrů (1576 mm) více. Zatímco rozvor řady 2 Active Tourer se oproti odcházejícímu modelu nezměnil a činí 2670 milimetrů, rozchod kol se u přední nápravy zvětšil o 25 milimetrů (na 1586 milimetrů) a v případě zadní o 26 milimetrů (1588 milimetrů), což má pozitivní vliv na ovladatelnost a agilitu.
Aerodynamika jako vnímání komfortu
Při vývoji nového BMW řady 2 Active Tourer byl velký důraz kladen na zlepšení aerodynamických vlastností, které mají přínos pro jízdní dynamiku i hospodárnost. Proudění vzduchu kolem vozu je usměrňováno aktivním systémem vzduchových klapek v masce chladiče i v nasávacích otvorech ve spodní části předního nárazníku, vzduchovými clonami na krajích předního nárazníku, zapuštěnými klikami dveří, kombinací střešního spoileru a bočních aerodynamických lišt okolo zadního okna, velkým difuzorem ve spodní části zadního nárazníku, aerodynamicky optimalizovanými koly z lehké slitiny a téměř zcela zakrytým podvozkem se vzduchovými kanály. Výsledkem je součinitel cx pouhých 0,26.

Menší je také aerodynamický hluk vznikající tvarem karoserie a přídavných dílů. Vylepšená koncepce těsnění kolem dveří a víka zavazadlového prostoru a současně i efektivnější usměrňování proudění vzduchu nově navrženými vnějšími zpětnými zrcátky zvyšují ve srovnání s předchozím modelem akustický komfort. Použití tišších pneumatik snižuje valivý hluk. K tomu se přidávají úpravy v uložení motoru a převodovky, které snižují přenos vibrací, a tím zvyšují jízdní komfort. Také startování a vypínání motoru nového BMW řady 2 Active Tourer generuje výrazně menší vibrace.
Vyšší tuhost karoserie při menší hmotnosti
K agilitě a hospodárnosti nového BMW řady 2 Active Tourer pomáhá lehčí karoserie a podvozek. Inteligentní kombinace materiálů pomohla snížit hmotnost, zvýšit tuhost karoserie a současně zlepšit bezpečnost při nárazu. Za tepla lisované oceli a hliníkové slitiny použité pro prostor pro cestující jsou pro dodatečné vyztužení doplněny ocelemi s proměnnou tloušťkou.

Hliníková kapota snižuje hmotnost přední části a přispívá tak ke zlepšení agility, zatímco lehké plastové vzpěry v předních a zadních dveřích přinášejí další úsporu hmotnosti. Lehká kovaná kola pomáhají snížit neodpruženou hmotnost. Použití ocelových komponentů s povrchovou úpravou zinek/hořčík zlepšuje ochranu proti korozi.
Komplexní koncepce pasivní bezpečnosti maximalizuje ochranu cestujících v širokém spektru kolizí a zohledňuje požadavky nárazových zkoušek na všech trzích, kde bude nové BMW řady 2 Active Tourer nabízeno. Kromě tuhé kabiny pro cestující a vysoce odolných nosných struktur patří do souboru bezpečnostních prvků také integrovaná bezpečnostní elektronika, která aktivuje zádržné systémy ve správném pořadí, v optimálním okamžiku a s požadovaným účinkem pro konkrétní typ a závažnost nárazu.

V případě bočního nárazu se mezi řidičem a spolujezdcem na předním sedadle aktivuje středový airbag, který zvyšuje ochranu cestujících. Nové BMW řady 2 Active Tourer je standardně vybaveno také aktivní kapotou, jež zvyšuje úroveň ochrany chodců. Pyrotechnické patrony v případě střetu vozidla s chodcem kapotu zvednou, což mezi kapotou a tvrdými spodními konstrukcemi vytvoří větší deformační prostor.




























