Nový Mercedes-Benz GLC se dodává výhradně s plně elektrifikovanými pohony. Nabídku úspěšné rodiny SUV značky s hvězdou nyní doplňují dvě plug-in hybridní verze: GLC 300 e 4MATIC s cenami od 1 754 500 Kč a GLC 400 e 4MATIC s cenami od 1 824 680 Kč1.
Na jaro 2023 je plánováno uvedení na trh třetího plug-in hybridního modelu, GLC 300 de 4MATIC, který je možné již nyní objednat s cenami od 1 821 050 Kč1.
Verze plug-in hybrid používají synchronní elektromotor s permanentními magnety o výkonu 100 kW a nabízejí celkový nejvyšší výkon až 280 kW (381 k) a celkový točivý moment až 750 N.m. Většinu každodenních tras lze absolvovat s výhradně elektrickým pohonem díky dojezdu v elektrickém režimu až 130 kilometrů podle metodiky WLTP díky 31,2kWh akumulátoru. Vylepšený hybridní jízdní režim počítá s elektrickým pohonem na úsecích, kde je jeho použití nejsmysluplnější. Například na trasách v městských oblastech jezdí GLC prioritně elektricky. GLC však díky novému terénnímu jízdnímu režimu dokáže jet bez spalovacího motoru na přání řidiče i v náročném terénu.
Plug-in hybridní modely jsou standardně vybaveny 11kW palubní nabíječkou, která umožňuje nabíjení z domácí elektrické sítě se střídavým proudem nebo z třífázové nástěnné nabíječky. Kromě toho je volitelně k dispozici 60kW nabíječka pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem.
Nabíjení na veřejných nabíjecích stanicích je díky službě Mercedes me Charge příjemnou podružností. Nabíjecí síť s cca 300 000 nabíjecími přípojkami v Evropě nabízí tři nabíjecí tarify podle individuálního počtu ujetých kilometrů. Nabíjení se službou Mercedes me Charge je díky tomu ještě jednodušší a transparentnější. V prvním roce po registraci čeká na řidiče externě nabíjitelných hybridních vozů Mercedes-Benz exkluzivní cenové zvýhodnění veřejného nabíjení s pevnými cenami za kilowatthodinu elektrické energie. V prvním roce po zakoupení nového vozu navíc nemusejí zákazníci platit základní měsíční poplatek v tarifu M, který je koncipován například pro dojíždění po městě. Aplikace Mercedes me App předem ukáže přesnou polohu vybrané nabíjecí stanice i její aktuální dostupnost a cenu.
Na produktových webových stránkách modelu GLC mohou zákazníci zadat kombinaci externích faktorů, jakými jsou venkovní teplota, provozní profil a požadavky na klimatizaci. Simulátor jim přehledně ukáže, s jakým elektrickým dojezdem mohou v každodenním provozu počítat. Transparentně je tak patrné, za jakých okolností se může skutečný dojezd s elektrickým pohonem lišit od homologovaného údaje.
Vysokou hustotu výkonu hybridní poháněcí jednotky vytváří synchronní elektromotor s permanentními magnety a vnitřním rotorem. Maximální točivý moment elektromotoru, 440 N.m, je k dispozici od prvních otáček, což zajišťuje vysokou úroveň agility při rozjezdu a překvapivou jízdní dynamiku. Jízda s výhradně elektrickým pohonem je možná až do rychlosti 140 km/h.
Mercedes-Benz používá u nového modelu GLC elektromechanický brzdový posilovač, který není závislý na podtlaku. Brzdový posilovač podle jízdní situace automaticky řídí flexibilní přechody mezi hydraulickým brzděním a rekuperací. Tím je vždy docíleno nejvyšší možné rekuperace kinetické energie. Vozidlo díky tomu dosahuje maximálního rekuperačního výkonu až 100 kW častěji než s konvenční, výhradně hydraulickou brzdovou soustavou.
Vysokonapěťová sada akumulátorů je vlastním vývojem společnosti Mercedes-Benz a má celkovou kapacitu 31,2 kWh. Dokonce i kompletní nabití vybité sady akumulátorů lze s volitelně dodávanou 60kW nabíječkou pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem realizovat během pouhých 30 minut.
Technické údaje nových verzí
GLC 300 e 4MATIC |
GLC 400 e 4MATIC |
GLC 300 de 4MATIC* |
||
Zážehové motory |
Vznětový motor |
|||
Zdvihový objem |
cm³ |
1999 |
1999 |
1993 |
Nejvyšší výkon spalovacího motoru |
kW/k |
150/204 |
185/252 |
145/197 |
při |
1/min |
6100 |
5800 |
3600 |
Nejvyšší točivý moment spalovacího motoru |
N.m |
320 |
400 |
440 |
při |
1/min |
2000–4000 |
2000–3200 |
1800–2800 |
Nejvyšší výkon elektromotoru |
kW/k |
100/136 |
100/136 |
100/136 |
Nejvyšší točivý moment elektromotoru |
N.m |
440 |
440 |
440 |
Celkový nejvyšší výkon |
kW/k |
230/313 |
280/381 |
245/335 |
Celkový nejvyšší točivý moment |
N.m |
550 |
650 |
750 |
Jmenovitá kapacita sady akumulátorů |
kWh |
31,2 |
31,2 |
31,2 |
Nejvyšší rychlost |
km/h |
218 |
237 |
217 |
Nejvyšší rychlost s elektrickým pohonem |
km/h |
140 |
140 |
140 |
Zrychlení 0-100 km/h |
s |
6,7 |
5,6 |
6,4 |
Kombinovaná spotřeba paliva, vážený průměr (WLTP)2 |
l/100 km |
0,6–0,5 |
0,6–0,5 |
0,5–0,4 |
Kombinované emise CO2, vážený průměr (WLTP)2 |
g/km |
15–12 |
15–12 |
14–10 |
Kombinovaná spotřeba elektrické energie, vážený průměr (WLTP) |
kWh/100 km |
22,5–20,4 |
22,5–20,4 |
22,9–20,5 |
Dojezd s elektrickým pohonem (jízdní cyklus EAER city) (WLTP)2,3 |
km |
119–130 |
119–130 |
112–128 |