Ekologie, Novinky

Mercedes-Benz GLC přijíždí s novými motory. Na jaře dorazí další

>Redakce Redakce
08 prosince, 2022

Nový Mercedes-Benz GLC se dodává výhradně s plně elektrifikovanými pohony. Nabídku úspěšné rodiny SUV značky s hvězdou nyní doplňují dvě plug-in hybridní verze: GLC 300 e 4MATIC s cenami od 1 754 500 Kč a GLC 400 e 4MATIC s cenami od 1 824 680 Kč1. 

Na jaro 2023 je plánováno uvedení na trh třetího plug-in hybridního modelu, GLC 300 de 4MATIC, který je možné již nyní objednat s cenami od 1 821 050 Kč1.

Verze plug-in hybrid používají synchronní elektromotor s permanentními magnety o výkonu 100 kW a nabízejí celkový nejvyšší výkon až 280 kW (381 k) a celkový točivý moment až 750 N.m. Většinu každodenních tras lze absolvovat s výhradně elektrickým pohonem díky dojezdu v elektrickém režimu až 130 kilometrů podle metodiky WLTP díky 31,2kWh akumulátoru. Vylepšený hybridní jízdní režim počítá s elektrickým pohonem na úsecích, kde je jeho použití nejsmysluplnější. Například na trasách v městských oblastech jezdí GLC prioritně elektricky. GLC však díky novému terénnímu jízdnímu režimu dokáže jet bez spalovacího motoru na přání řidiče i v náročném terénu.

Plug-in hybridní modely jsou standardně vybaveny 11kW palubní nabíječkou, která umožňuje nabíjení z domácí elektrické sítě se střídavým proudem nebo z třífázové nástěnné nabíječky. Kromě toho je volitelně k dispozici 60kW nabíječka pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem. 

Nabíjení na veřejných nabíjecích stanicích je díky službě Mercedes me Charge příjemnou podružností. Nabíjecí síť s cca 300 000 nabíjecími přípojkami v Evropě nabízí tři nabíjecí tarify podle individuálního počtu ujetých kilometrů. Nabíjení se službou Mercedes me Charge je díky tomu ještě jednodušší a transparentnější. V prvním roce po registraci čeká na řidiče externě nabíjitelných hybridních vozů Mercedes-Benz exkluzivní cenové zvýhodnění veřejného nabíjení s pevnými cenami za kilowatthodinu elektrické energie. V prvním roce po zakoupení nového vozu navíc nemusejí zákazníci platit základní měsíční poplatek v tarifu M, který je koncipován například pro dojíždění po městě. Aplikace Mercedes me App předem ukáže přesnou polohu vybrané nabíjecí stanice i její aktuální dostupnost a cenu. 

Na produktových webových stránkách modelu GLC mohou zákazníci zadat kombinaci externích faktorů, jakými jsou venkovní teplota, provozní profil a požadavky na klimatizaci. Simulátor jim přehledně ukáže, s jakým elektrickým dojezdem mohou v každodenním provozu počítat. Transparentně je tak patrné, za jakých okolností se může skutečný dojezd s elektrickým pohonem lišit od homologovaného údaje.

Vysokou hustotu výkonu hybridní poháněcí jednotky vytváří synchronní elektromotor s permanentními magnety a vnitřním rotorem. Maximální točivý moment elektromotoru, 440 N.m, je k dispozici od prvních otáček, což zajišťuje vysokou úroveň agility při rozjezdu a překvapivou jízdní dynamiku. Jízda s výhradně elektrickým pohonem je možná až do rychlosti 140 km/h.

Mercedes-Benz používá u nového modelu GLC elektromechanický brzdový posilovač, který není závislý na podtlaku. Brzdový posilovač podle jízdní situace automaticky řídí flexibilní přechody mezi hydraulickým brzděním a rekuperací. Tím je vždy docíleno nejvyšší možné rekuperace kinetické energie. Vozidlo díky tomu dosahuje maximálního rekuperačního výkonu až 100 kW častěji než s konvenční, výhradně hydraulickou brzdovou soustavou.

Vysokonapěťová sada akumulátorů je vlastním vývojem společnosti Mercedes-Benz a má celkovou kapacitu 31,2 kWh. Dokonce i kompletní nabití vybité sady akumulátorů lze s volitelně dodávanou 60kW nabíječkou pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem realizovat během pouhých 30 minut. 

Technické údaje nových verzí

   

GLC 300 e 4MATIC

GLC 400 e 4MATIC

GLC 300 de 4MATIC*

   

Zážehové motory

Vznětový motor

Zdvihový objem

cm³

1999

1999

1993

Nejvyšší výkon spalovacího motoru

kW/k

150/204

185/252

145/197

při

1/min

6100

5800

3600

Nejvyšší točivý moment spalovacího motoru

N.m

320

400

440

při

1/min

2000–4000

2000–3200

1800–2800

Nejvyšší výkon elektromotoru

kW/k

100/136

100/136

100/136

Nejvyšší točivý moment elektromotoru

N.m

440

440

440

Celkový nejvyšší výkon

kW/k

230/313

280/381

245/335

Celkový nejvyšší točivý moment

N.m

550

650

750

Jmenovitá kapacita sady akumulátorů

kWh

31,2

31,2

31,2

Nejvyšší rychlost

km/h

218

237

217

Nejvyšší rychlost s elektrickým pohonem

km/h

140

140

140

Zrychlení 0-100 km/h

s

6,7

5,6

6,4

Kombinovaná spotřeba paliva, vážený průměr (WLTP)2

l/100 km

0,6–0,5

0,6–0,5

0,5–0,4

Kombinované emise CO2, vážený průměr (WLTP)2

g/km

15–12

15–12

14–10

Kombinovaná spotřeba elektrické energie, vážený průměr (WLTP)

kWh/100 km

22,5–20,4

22,5–20,4

22,9–20,5

Dojezd s elektrickým pohonem (jízdní cyklus EAER city) (WLTP)2,3

km

119–130

119–130

112–128

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit