Značky SEAT a CUPRA od začátku roku vede nový ředitel Tomáš Navrátil, který má za sebou pestrou kariéru především v zahraničí. Pro SEAT začal pracovat už v roce 2008. V roce 2014 pak zodpovídal za globální maloobchodní strategii a za rozvoj prodejů v zámoří. Značce SEAT výrazně pomohl k prodejním rekordům v Turecku a na trzích severní Afriky. Své zkušenosti by tak rád využil k dalšímu posilování renomé i prodejů obou španělských značek v Česku.

Tomáš Navrátil je nově zodpovědný za značky SEAT a CUPRA
Ve skupině Volkswagen pracujete už sedmnáctým rokem, z čehož jedenáct let bylo v zahraničí, kde jste nasbíral zkušenosti u značky SEAT v severní Africe a Turecku. Jak moc se tyto trhy liší od evropských?
Trhy se odlišují především kulturou a nákupním procesem. Hlavní rozdíl spatřuji v důvěře českých zákazníků v různé formy financování, což se projevuje zejména popularitou operativního leasingu. V zemích mimo EU, kde veřejná doprava často nefunguje optimálně, se auto stává hlavním nástrojem mobility, což výrazně ovlivňuje nákupní rozhodnutí zákazníků. V zemích jako Turecko, kde dochází k rychlým změnám v měnových kurzech a inflaci, se vozidlo stává investicí.
Jak se značkám SEAT a CUPRA na těchto trzích daří?
V posledních letech se na těchto trzích daří velmi dobře a i po uvedení značky CUPRA se stávají nejrychleji rostoucími trhy. Růst a důležitost trhů, jako je Turecko, podtrhuje například nově otevřená CUPRA CITY Garage v Istanbulu, která se stala desátou na světě.

A v čem je podle vás specifický český trh?
Specifikum spatřuji ve vysokém podílu fleetových prodejů. Vnímám také rozdíl v zákaznické cestě, o němž jsme hovořili, a zmíněnou rostoucí oblíbenost operativního leasingu. Dominance lokálně vyráběných značek je také výrazným specifikem, který trh odlišuje.
Budete chtít něco zásadního měnit ve stávajícím organizačním systému importéra?
Fleetové prodeje jsou pro nás důležitou cestou k zákazníkům. Chceme navázat na úspěšnou minulost našich značek a nadále posilovat v této oblasti. Co se týče organizačních změn, od ledna jsme provedli několik změn v rámci oddělení, kde jsme podpořili růst talentů. Zaměřili jsme se na identifikaci a rozvoj klíčových zaměstnanců, poskytování školení a mentoringu, a vytvoření příležitostí pro kariérní růst. Tímto způsobem chceme zajistit, že naši zaměstnanci budou mít potřebné dovednosti a znalosti k dosažení našich strategických cílů.
Budete chtít více podporovat fleetové prodeje? Připravujete nějaké speciální akce?
V dubnu uskutečníme důležitá setkání pro fleetové zákazníky s prezentací modelů CUPRA. Máme připravené i další společenské akce pro obě značky.
Na počátku letošního roku jsme uzavřeli partnerství s novou Padel Arenou na Smíchově, která se stane důležitým místem pro setkávání s našimi zákazníky. Samozřejmě také počítáme s účastí na akcích vašeho magazínu
Business Car, především na eventu Business Academy, a budeme nominovat i zajímavé fleetové modely do ankety Fleet Derby.
Na jaké nové modely se můžeme letos těšit? Je známa už rámcová cena malého městského elektromobilu Raval?
V roce 2024 zahájila společnost CUPRA svou největší produktovou ofenzivu v historii. Značka v roce 2025 oslaví sedmileté výročí se sedmi modely. Na sklonku loňského roku jsme uvedli na trh zcela nový elektrifikovaný model Terramar. Toto sportovní SUV posouvá CUPRU do nejrychleji rostoucího segmentu v Evropě. V první polovině roku bude následovat další nový model Tavascan. Stane se prvním plně elektrickým SUV kupé značky. Oba modely mají silné předpoklady pro úspěch na trhu díky svým moderním technologiím a atraktivnímu designu.

CUPRA rovněž uvedla na trh výrazně modernizované modely Formentor a Leon s novou generací plug-in hybridních pohonných jednotek, které zvládnou na čistě elektrický pohon ujet přes sto kilometrů. Další novinkou
je CUPRA Born, první plně elektrický model značky dostane výkonnější a sportovnější verzi VZ. V případě modelu CUPRA Raval pokračujeme v dokončování klíčového milníku před uvedením na trh v roce 2026.
A jaké novinky nabízí vaše druhá značka?
SEAT výrazně modernizoval model Leon. Své prodejní stálici poskytl vylepšenou techniku a nové motory včetně plug-in hybridního pohonu nové generace s delším dojezdem. Ibiza oslavila své 40. výročí novou limitovanou edicí Anniversary. SEAT Arona zase láká na limitovanou sportovně střiženou edici FR. V závěru roku osvěžíme modely Ibiza a Arona novými designovými prvky i technologickými aktualizacemi.
CUPRA se výrazněji odlišuje také svými specifickými showroomy CUPRA Garage. Kolik jich v současné době je?
Značka CUPRA má za sebou další rok dynamického růstu, který umocnilo otevření osmi nových showroomů CUPRA Garage – ve Znojmě, Českém Krumlově, Brně, Olomouci, Plzni, Sokolově, Ostravě a pražských Průhonicích. CUPRA měla ke konci roku 2024 v České republice již 12 showroomů CUPRA Garage a v roce 2025 budeme naši přítomnost dále posilovat.
Jsou podle vás čínské značky hrozbou pro evropský automobilový průmysl?
SEAT S.A. jako součást koncernu Volkswagen prosazuje otevřenou obchodní politiku, založenou na pravidlech volného a spravedlivého obchodu, a otevřené trhy jsou základem prosperity, zaměstnanosti a udržitelného růstu na celém světě. Sebevědomě přijímáme rostoucí konkurenci, včetně té z Číny, a vidíme příležitost, která je přínosem i pro naše zákazníky.




























