Španělské kombi hodnotil správce vozového parku Pavol Šindléry ze společnosti Alimpex Food a nebyla to jeho první zkušenost s touto značkou.
„Historicky jsem jezdil s první generací modelu Leon a pak v MPV Altea, oba automobily jsem měl velice rád, a tak jsem se na aktuální leon moc těšil,“ říká na úvod Pavol Šindléry a dodává, že design současného
modelu se povedl. Na rozdíl od divokých designových kreací minulých let totiž automobilka vsadila na spíše konzervativní, ale o to nadčasovější tvary.
I díky povedenému designu nechce hrát čtvrtá generace leonu vedle svých koncernových sourozenců Škody Octavia a Volkswagenu Golf roli třetího vzadu. Ve verzi Sport Tourer navíc nabízí podobnou porci prostoru jako mladoboleslavské kombi a k tomu navíc i vyladěné jízdní vlastnosti.
„Velice příjemně mě překvapila prostornost interiéru jak vpředu, tak vzadu. Zavazadlový prostor lze navíc díky dvojitému dnu zvětšovat podle potřeby,“ říká Pavol Šindléry.
Rozvor 2686 mm je stejný jako u kratšího hatchbacku a také jako u Škody Octavia. Celkově je seat obdobně velký jako škodovka. Je o zanedbatelné 4 cm kratší (4642 mm), o 3 cm užší (1800 mm) a o 2 cm nižší (1448 mm). Prostor pro cestující je shodný, oproti octavii má leon menší zavazadlový prostor o 20 litrů. I tak je objem 620 l v nižší střední třídě mimořádný.
Také u leonu vsadili na dotykové ovládání všech možných funkcí prostřednictvím středového displeje. Reakce systému je ale velmi rychlá a displeje poskytují haptickou odezvu. V určitých situacích navíc můžete využít hlasové ovládání některých funkcí.
„Ovládaní vozidla bylo velice přirozené i ergonomie byla v pořádku. Jen když jsem si dal sedačku výše, neopřel jsem si levý loket o opěrku u dveří,“ hodnotí pocity za volantem Pavol Šindléry a dodává, že ač byl automobil v nejnižší výbavě, nic mu nechybělo.
SEAT Leon má k dispozici širokou paletu motorů a převodovek. Testovaná verze měla pod kapotou slabší z dvojice zážehových čtyřválců o objemu 1,5 litru (85 kW), který má v kombinaci se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou příjemný projev a solidní dynamiku (nejvyšší rychlost 197 km/h, zrychlení 0–100 km/h za 9,7 s).
„S leonem se mi jezdilo velice dobře, nechtělo se mi ho vracet. Nebylo potřeba si na nic zvykat. Ovládání bylo skvěle intuitivní. Příjemně mě překvapila i spotřeba. Ta postupně klesala z 6,1 na 5,9 l/100 km, takže jsem téměř dosáhl na oficiální spotřebu, která je podle metodiky WLTP 5,7 l/100 km. Byl bych rád, kdyby se leon objevil v naší flotile,“ řekl nám Pavol Šindléry a závěrem dodal, že aktuální generace Leon ST se povedla a je jako celek po všech stránkách vyvážená, ať už z hlediska designu, vnitřního prostoru, jízdních výkonů i vlastností.
O flotile společnosti
Alimpex Food a.s. je velkoobchod s mléčnými výrobky a potravinami (Mléko, máslo, sýry a s paštikou a zmrzlinou dodávají síly) s centrálním skladem v Praze 9 a 13 a středisky pokrývajícími službami celou republiku
vlastní dopravou chladírenskými a mrazírenskými vozidly. Vozový park čítá 100 osobních a 126 nákladních vozidel na benzin či naftu. Elektromobily ve flotile nenajdete. Vozidla financujeme na leasing nebo úvěr a po 54 měsících přecházejí do vlastnictví.