4. prosince 2025

Nová rodina modelů Audi A5 na platformě PPC  se dočkala přírůstku v podobě dvou plug-in hybridních pohonů (PHEV) ve dvou výkonových stupních. Prodej všech modelových provedení A5 e-hybrid quattro bude v České republice republice zahájen ve druhém čtvrtletí letošního roku, kdy budou oznámeny také ceny. 

Nové modely Audi A5 Avant e-hybrid quattro a Audi A5 Limuzína e-hybrid quattro jsou k dispozici ve dvou výkonových stupních. Jejich pohon zajišťuje motor 2.0 TFSI o výkonu 185 kW (252 k) a elektromotor, který dosahuje výkonu až 105 kW.

Již mírně nad úrovní volnoběžných otáček je k dispozici maximální celkový točivý moment hybridního systému – 500 N.m ve variantě s výkonem 270 kW a 450 N.m ve variantě s výkonem 220 kW.  Avant a Limuzína ve verzi s výkonem 270 kW  zvládnou zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. Všechny varianty dosahují nejvyšší rychlosti 250 km/h.

Audi zvýšil kapacitu akumulátoru o 45 procent na 25,9 kWh (využitelná 20,7 kWh). Maximální nabíjecí výkon střídavým proudem byl zvýšen na 11 kW. Díky tomu se zkrátila doba nabíjení z 0 na 100 procent na pouhých 2,5 hodiny.  Nabíjecí kabel (Mode 3, zásuvka typu 2) pro komfortní nabíjení doma i na cestách je součástí sériové výbavy. Nabíjecí služba Audi charging poskytuje na přání přístup k mnoha nabíjecím přípojkám se střídavým proudem v 29 evropských zemích.

Maximální možný nabíjecí výkon se střídavým proudem byl zvýšen z dvoufázových 7,4 kW na třífázových 11 kW – v závislosti na příslušné infrastruktuře. Vyšší nabíjecí výkon zkrátil dobu nabíjení vysokonapěťové sady akumulátorů z 0 na 100 procent na pouhých 2,5 hodiny.

Značka Audi výrazně zvýšila také rekuperační výkon. Řidič si navíc může intenzitu rekuperace při zpomalování nastavit v režimu čistě elektrického pohonu páčkami na volantu. Parametrem pro tuto funkci jsou údaje o trase v navigačním systému. 

K dispozici jsou dva provozní režimy: „EV“ a „Hybrid“. V režimu EV jezdí plug-in hybridní verze důsledně elektricky. Při jízdě v hybridním režimu udržuje řídicí jednotka hybridního systému v případě potřeby stav nabití na konstantní úrovni, aby bylo pro pozdější elektrickou jízdu, například ve městě, zachováno dostatečné množství elektrické energie. Kromě automatického hybridního režimu si lze nyní poprvé individuálně nastavit požadovaný stav nabití pomocí posuvníku.

Rozsáhlá sériová výbava

Sériová výbava plug-in hybridních verzí byla kromě toho rozšířena o automatickou klimatizaci, nezávislou klimatizaci a 18“ kola. Karosářská varianta Avant nabízí objem zavazadlového prostoru 361 litrů. Po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 40:20:40 je k dispozici objem až 1306 litrů. Zavazadlový prostor karosářské verze Limuzína pojme 331 až 1175 litrů. Nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu je 1900 kilogramů v případě brzděného přívěsu a 750 kilogramů s nebrzděným přívěsem. Nejvyšší přípustné zatížení střechy je 90 kilogramů. Největší svislé statické zatížení tažného zařízení je 80 kilogramů.

Sériově dodávaná klimatizace s elektrickým kompresorem chladiva pracuje nejen za jízdy v režimech EV a Hybrid, ale díky elektrickému pohonu také u stojícího vozu před zahájením jízdy. Nezávislá 3zónová klimatizace zajistí na přání příjemnou teplotu v interiéru již před nastoupením cestujících. Její činnost lze naprogramovat přímo ve vozidle nebo prostřednictvím aplikace myAudi App.

Ve spojení s komfortní nezávislou klimatizací dodávanou na přání lze aktivovat také další prvky příplatkové výbavy, jakými jsou vyhřívání a odvětrávání sedadel, vyhřívání volantu nebo vyhřívání oken. Při odemknutí vozidla klíčkem s dálkovým ovládáním lze kromě toho spustit „krátkodobou klimatizaci“. Interiér tak lze rychle klimatizovat i bez aplikace.

Audi A5 e-hybrid quattro se sportovním designem a výkonem 270 kW má v sériové výbavě exteriérový paket S line, paket černých ozdobných prvků a tmavě tónovaná skla oken. Stejně jako Audi S5 disponuje e-hybrid quattro s výkonem 270 kW světlomety LED plus a zadními svítilnami LED pro.

Rozsáhlou sériovou výbavu završují parkovací senzory plus se zobrazováním vzdálenosti od překážky a zadní kamera, sportovní sedadla čalouněná kombinací kůže a umělé kůže, sportovní podvozek, 19“ kola a červené brzdové třmeny.

Varianta s výkonem 220 kW disponuje sériově mimo jiné 19“ koly a 3zónovou automatickou klimatizací. Všechny vozy Audi A5 určené pro evropský trh jsou kromě toho vybaveny také vyhříváním sedadel vpředu.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit