Škoda Auto prožívá klíčový rok. Ve fleetových prodejích drží mimořádně vysoký tržní podíl okolo 40 % a se současnou modelovou ofenzivou si pozici největšího hráče ještě upevní. A další zcela nové modely čekají za dveřmi. Mezi elektromobily přinesly nové možnosti dotační programy. Do tohoto dynamického víru nově nastoupil na pozici koordinátora fleetových prodejů Václav Hrudka, který má v rámci automobilky dlouholeté zkušenosti.

Václav Hrudka je nový koordinátor fleetových prodejů českého zastoupení Škoda Auto
Na pozici koordinátora fleetových prodejů jste od začátku srpna, kdy jste vystřídal kolegu Michala Nykla. Budete chtít něco na nové pozici měnit nebo jinak zlepšit efektivitu fleetového oddělení?
Mám to štěstí, že jsem po Michalu Nyklovi přebral velmi dobře fungující a efektivní tým. Hlavní stavební kameny fleetového prodeje máme pevně položené, o tom jsem se již přesvědčil. Na druhou stranu nás jako fleetový tým ovlivňuje vývoj a změny jak na našem trhu, tak rovněž u našich zákazníků. V tomto ohledu nás změny určitě čekají.
Ve Škodě Auto jste téměř devět let. Na jakých pozicích jste pracoval?
Mé působení v rámci Škoda Auto bylo spojeno s oddělením Rozvoje strategie a dealerské sítě pro český trh, kde jsem zodpovídal za témata, jako je zákaznická spokojenost, vzdělávání a business management.
Jak se v meziročním srovnání vyvíjejí letošní fleetové prodeje?
Ve fleetových prodejích se nám daří držet tržní podíl okolo 40 %. Do celkových čísel se nám však ještě projeví nové generace modelů Kodiaq a Superb, které jsme v tomto roce uvedli na trh. Dále jsme na trh uvedli i modernizovaný model Octavia, který je pro fleetové prodeje stěžejní.
V polovině března byl vypsán dotační program pro elektromobily. Jak se od té doby vyvíjí zájem o model Enyaq? Jaký je váš názor na dotace obecně?
V dotačním programu evidujeme zvýšený zájem o akční variantu modelu Tour, kde je největší poptávka po variantě Tour 50 a 85. Škoda Auto je dlouhodobě lídrem na českém trhu v oblasti elektromobility a neustále
aktivně podniká kroky k rozšíření podpůrné infrastruktury a celého ekosystému, který je pro urychlení přechodu k elektromobilitě klíčový.
Proto si ceníme každé podpory, která pomáhá v rozšíření elektromobility tam, kde má smysl. Pro správné fungování dotačních programů nebo pobídek je podstatné, aby tyto programy byly dlouhodobé, předvídatelné
a dobře komunikované.
Kdy dojde k rozšíření nabídky elektromobilů?
Jdeme v přechodu k elektromobilitě krok za krokem, rozšiřujeme naši nabídku v segmentu malých vozů a na trh již brzy uvedeme model Elroq, menší elektrické SUV, jehož cena bude velmi atraktivní. Elroq se k zákazníkům dostane v prvním kvartále roku 2025.

To pro nás je v přechodu na elektromobilitu další velký milník. V roce 2026 přijde další nový elektrický model, malý městský crossover, Škoda Epiq, který bude ještě za nižší cenu a pokryje segment dostupnějších městských aut.
Ve spolupráci se Škoda Financial Services nabízíte na model Enyaq jak zvýhodněný operativní leasing, tak i úvěr s 0% navýšením. Budou se tyto výhodné podmínky vztahovat také na nový elroq?
Pro model Elroq samozřejmě připravujeme co nejzajímavější nabídku. Prvního října proběhla jeho premiéra, po které bude představena konkrétní struktura financování.
Myslíte si, že díky modelu Epiq a dalším připravovaným cenově dostupným modelům jiných značek dojde ve firemních flotilách k výrazné změně přístupu k elektromobilitě?
My se nyní plně soustředíme na náběh modelu Elroq, který mohou zákazníci objednávat po jeho premiéře. Pro firemní flotily a jejich obměny je typická jistá časová setrvačnost. Nicméně na celý trh působí vnější faktory v podobě legislativy a ESG, které vytváří jasný impulz směrem k elektromobilitě.
Jaká je budoucnost spalovacích motorů ve Škoda Auto?
V současnosti nabízíme nejširší portfolio produktů ve své historii. Toto portfolio zákazníkům nabízí to nejlepší z obou světů – elektrické, plug-in hybridní a vysoce účinné konvenční pohonné jednotky. Vzhledem k tomu, že různé trhy a jejich elektrická infrastruktura se vyvíjejí různou rychlostí,
budou vysoce účinné vozy se spalovacím motorem a hybridní modely hrát důležitou roli i v období přechodu na e-mobilitu. Škoda Auto vychází vstříc potřebám a přáním svých zákazníků po celém světě – a to jak z hlediska možností pohonu, tak i karosářských variant.
V lednu jste spustili zajímavý fleetový konfigurátor. V čem je tak zajímavý?
Výjimečnost fleetového konfigurátoru spočívá v tom, že umožňuje komplexní správu vozového parku a zefektivňuje spolupráci zákazníka s dealery. Nabízí tak řešení od samotné konfigurace přes schvalovací proces až po samotnou nabídku. Dále klientům umožňuje nastavovat svá vnitrofiremní pravidla pro užívání vozidel a tvorbu uživatelských skupin. Jedná se tak o unikátní řešení na našem trhu, které nabízí našim fleetovým zákazníkům nejen vyšší efektivitu, ale současně i komfort při správě jejich vozového parku.




























