Zcela nová Škoda Elroq je prvním plně elektrickým modelem značky Škoda ve strategicky důležitém segmentu kompaktních SUV. Zároveň je také prvním modelem s novým designovým jazykem Škoda Modern Solid. Elroq přichází s komplexní nabídkou verzí a baterií, které zajistí dojezd více než 560 km. Cenově nejdostupnější elektromobil ve svém segmentu na evropském trhu startuje s cenou od 799 000 Kč. Konfigurátor je již spuštěný.
Nová Škoda Elroq se vyznačuje kompaktními vnějšími rozměry, výraznými tvary a čistými liniemi. Spolu s lesklou černou maskou Tech-Deck Face, prvky v odstínu Dark Chrome a novou exkluzivní barvou zelená Timiano je zcela nový Elroq prvním sériovým modelem značky Škoda, který přejímá nový designový jazyk nastupující éry Modern Solid. Přední světlomety jsou kromě standardního LED provedení dostupné také s MATRIX technologií. Elroq reprezentuje nejnovější pokrok v aerodynamice se součinitelem odporu vzduchu 0,26.
Důraz na styl, prostor a recyklaci
Interiér Elroqu se vyznačuje jednoduchostí, prostorností, čistými liniemi a novými udržitelnými variantami interiéru. Prostor nad hlavou činí 1 056 mm na předních a 990 mm na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor s objemem 470 litrů je největší v této třídě. Sklopením zadních sedadel jej lze zvětšit až na maximální objem 1 580 litrů.
V interiéru je k dispozici řada odkládacích prostor o celkovém objemu 48 litrů, například dva další úložné prostory po stranách zavazadlového prostoru, které patří k mnoha zcela novým prvkům Simply Clever, stejně jako síť pro uložení nabíjecího kabelu pod krytem zavazadlového prostoru.
Mezi četnými oblíbenými Simply Clever prvky nechybí ani Jumbo box s chytrou odkládací přihrádkou a držákem na tablet, odkládací schránka pro cestující vzadu, sklopné háčky na obou stranách zavazadlového prostoru, cargo element pod podlahou zavazadlového prostoru, síťová přepážka, udržitelná škrabka na led v obložení pátých dveří s ukazatelem hloubky dezénu pneumatik v obložení pátých dveří, deštník z udržitelných materiálů ve vyhrazeném úložném prostoru ve dveřích řidiče a výstražný trojúhelník uložený v pátých dveřích.
Barva čalounění a vzhled dekorů interiéru se odvíjí od předem nespecifikovaných stylů. Ty využívají ekologické látkové nebo kožené čalounění. Umělá kůže RecyTitan obsahuje 78 % recyklovaného PET, například z nápojových lahví. Poprvé jsou v modelu Škoda přimíchána vlákna z mechanicky recyklovaného oblečení (6 %). Interiér Lodge obsahuje materiál TechnoFil, který se skládá ze 75 % z recyklovaných vláken ECONYL® a z 25 % z polyesteru. Nylon ECONYL, známý svou vynikající odolností proti tření a oděru, je také 100% regenerovatelný, což umožňuje opakovanou recyklaci přízí, aniž by došlo ke ztrátě jejich kvality.
Plně pod kontrolou i na dálku
Škoda Elroq je standardně vybavena displejem infotainmentu s úhlopříčkou 13“, který přejímá rozhraní z modelů Enyaq, Kodiaq a Superb. Řidiči si mohou nastavit až pět zkratek k často využívaným funkcím vozu a tři zkratky pro aktivaci aplikací. Dále má systém vylepšenou navigaci a přívětivější ovládání klimatizace. Sestavu doplňuje virtuální kokpit a příplatkový head-up displej.
Přepracovaná aplikace MyŠkoda kombinuje širokou paletu funkcí a služeb v jediné aplikaci. Ta nyní kromě ovládání mnoha funkcí vozidla, od zamykání a odemykání dveří až po parkování na dálku, nabízí také přístup ke službě PowerPass. Řidiči mohou ovládat proces nabíjení na veřejných nabíjecích stanicích a využívat službu Plug & Charge.
Nabíjení vozu pomocí domácího wallboxu Škoda Charger lze rovněž ovládat a programovat prostřednictvím aplikace MyŠkoda. Specifické služby pro elektromobily zahrnují dálkové ovládání klimatizace a integraci nabíjecích zastávek do naplánované trasy v navigaci. Jízdu zpříjemňuje asistentka Laura s umělou inteligencí. ta jí umožňuje kromě ovládání infotainmentu, navigace a klimatizace také odpovídat na obecné otázky.
Mimořádně široký výběr
Škoda Elroq postavená na modulární platformě pro elektromobily MEB koncernu Volkswagen vstupuje do segmentu kompaktních SUV s efektivními výkonovými verzemi 50, 60, 85 a 85x.
Základní model 50 s pohonem zadních kol je vybaven baterií s kapacitou 55 kWh a nabízí dojezd více než 370 km. Elektromotor umístěný na zadní nápravě vyvíjí maximální výkon 125 kW a maximální točivý moment 310 Nm. Elroq 60 s pohonem zadních kol má baterii s kapacitou 63 kWh a nabízí dojezd více než 400 km. Jeho elektromotor disponuje výkonem 150 kW a točivým momentem 310 Nm. Oba tyto modely dosahují maximální rychlosti 160 km/h.
Dvě nejvýkonnější varianty modelu Elroq mají největší baterii kapacitou 82 kWh. Model Elroq 85 má elektromotor umístěný na zadní nápravě, který vyvíjí výkon 210 kW a na zadní kola přenáší maximální točivý moment 545 Nm. Elroq 85x má druhý elektromotor umístěný na přední nápravě a má standardně pohon všech kol. Obě verze dosahují maximální rychlosti 180 km/h. Elroq 85 dosahuje jednoho z nejdelších maximálních dojezdů v segmentu, který činí více než 560 km v režimu WLTP. To z něj činí ideálního společníka na delší cesty.
Díky nabíjecímu výkonu až 175 kW lze akumulátor u varianty 85 s kapacitou 82 kWh dobít z 10 % na 80 % kapacity za 28 minut na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem. U modelů Elroq 50 a Elroq 60, které podporují nabíjecí výkony až 145 kW, resp. až 165 kW, trvá stejný proces 25 minut nebo méně. Všechny modely Elroq podporují rychlost nabíjení až 11 kW na nabíjecích stanicích střídavého proudu.
Základní údaje o bateriích a dynamice: Škoda Elroq
Elroq 50 | Elroq 60 | Elroq 85 | |
Kapacita baterie (brutto/netto) | 55 kWh/52 kWh | 63 kWh/59 kWh | 82 kWh/77 kWh |
Doba nabíjení (z 10% na 80%) | 25 minut | 24 minut | 28 minut |
Výkon | 125 kW | 150 kW | 210 kW* |
Maximální rychlost | 160 km/h | 160 km/h | 180 km/h |
Zrychlení (0-100 km/h) | 9,0 s | 8,5 s | 6,6 s |
Bezpečnost na špičkové úrovni
Nejnovější verze asistované jízdy kombinuje systém adaptivního vedení v jízdním pruhu, prediktivní tempomat, asistent pro jízdu v koloně, nouzový asistent a hlídání mrtvého úhlu. Prediktivní tempomat optimalizuje spotřebu energie automatickým přizpůsobením rychlosti trase na základě údajů ze senzorů vozidla. Zatáčky, křižovatky a kruhové objezdy jsou ohlášeny s předstihem. Systém hlídání rychlosti automaticky dodržuje rychlostní limity na základě rozpoznaných dopravních značek a při vjezdu do obydlených oblastí.
Ochranu před kolizí zajišťuje standardně dodávaný Front Assist, který zahrnuje prediktivní ochranu chodců a cyklistů, asistent při odbočování a antikolizní asistent. V případě hrozící nehody systém proaktivní ochrany cestujících rychle spustí ochranná opatření, jako je zavření bočních oken a přitažení bezpečnostních pásů. V případě nehody chrání cestující až devět airbagů. Součástí standardní výbavy jsou airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy, boční airbagy vpředu a středový airbag mezi předními sedadly. Boční airbagy vzadu jsou k dispozici na přání.
Automatické parkování dodávané na přání zahrnuje nové funkce jako uložený parkovací manévr a parkování na dálku, přičemž umožňuje také jejich kombinaci. Díky funkci parkování na dálku může řidič ovládat parkovací manévry až ze vzdálenosti čtyř metrů pomocí aplikace MyŠkoda v chytrém telefonu. Uložený parkovací manévr umožňuje řidiči „naučit” Elroq zapamatovat si příjezdy dlouhé až 50 metrů k celkem pěti různým parkovacím místům.
Dvě speciální edice
Sportline
Stejně jako ostatní modely Sportline má také Elroq řadu černě lakovaných detailů. Patří mezi ně kryty vnějších zpětných zrcátek, lišty kolem bočních oken a střešní ližiny. Spoiler na předním nárazníku a difuzor na zadním nárazníku jsou rovněž lakovány v černé barvě, stejně jako nápisy na kapotě a pátých dveřích. Plaketa Sportline je nově umístěna na pátých dveřích namísto původního označení verze baterie. Zadní boční okna a zadní sklo jsou zatmavené.
Specifickému interiéru Sportline dominuje černá barva. Přední sportovní sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami jsou standardně potažena materiálem Suedia v černé barvě v kombinaci s umělou kůží, šedým kontrastním prošíváním a jsou standardně vyhřívaná. Tříramenný vyhřívaný sportovní volant je vybaven pádly pro ovládání intenzity rekuperace a plaketkou s nápisem Sportline. Sportovní atmosféru interiéru dotvářejí lišty v dekoru Carbon na palubní desce a kryty pedálů z ušlechtilé oceli. Standardní výbava zahrnuje také 13″ infotainment Navi, dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, přední a zadní parkovací senzory a volbu jízdního režimu.
Firdst Edition
First Edition, stejně jako Vision 7S, nabízí oranžově zbarvené doplňky, zde v podobě proužku na exkluzivních 21“ antracitových leštěných kolech Vision. Limitovaná edice je dostupná v barvách bílá Moon a zelená Timiano. Černě lakovaná střecha je dostupná jako standard pro obě barevné varianty. Škoda Elroq First Edition je jedinou verzí modelu, která bude mít na přídi prosvětlenou masku. Tento světelný prvek opticky spojuje horní části standardně dodávaných Matrix-LED předních světlometů. Kryty vnějších zpětných zrcátek, lišty kolem bočních oken, střešní nosiče a vkládaný díl na zadním nárazníku jsou lakovány černě. Zadní boční okna a zadní sklo jsou zatmavené.
Škoda Elroq First Edition nabízí interiér Lodge. Oranžová barva kontrastního prošívání a bezpečnostních pásů spolu s oranžovými proužky na kolech z lehké slitiny rovněž odkazují na designové prvky modelu Vision 7S. Potahy sedadel jsou vyrobeny z antracitově zbarvené ekologické látky TechnoFil v kombinaci s šedou umělou kůží. Tříramenný sportovní volant je doplněn o plaketu s nápisem First Edition a pedály jsou opatřeny kryty z ušlechtilé oceli. Bohatá standardní výbava dále zahrnuje infotainment Navi s 13“ obrazovkou, head-up displej s rozšířenou realitou, KESSY Advanced s funkcemi automatického odemykání a zamykání a boční airbagy vzadu. First Edition dále nabídne panoramatický kamerový systém, elektricky ovládané páté dveře s virtuáním pedálem a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí a masážní funkcí.