Vlajkovou lodí značky DS je řada 7. Bezesporu nejzajímavějším pohonem je plug-in, který na rozdíl od benzinových a vznětových motorizací nabízí pohon všech kol.

Pro DS 7 Crossback je plug-in hybrid důležitý především z hlediska snížení flotilových emisí. Varianta s pohonem předních kol při výkonu 165 kW vypouští jen 32 gramů CO2 na ujetý kilometr. Třistakoňové SUV (220 kW) nabízející druhý elektromotor pro pohon zadních kol a emisí vypouští ještě nepatrně méně (31 g/km).
Plug-in hybridní DS 7 využívá stejný systém pohonu jako Peugeot 3008 nebo Opel Grandland X s pohony všech kol. V případě testovaného modelu se o pohon stará přeplňovaný čtyřválec 1,6 litru o výkonu 147 kW doplněný o elektromotor vpředu (81 kW) a vzadu (83 kW). Maximální využitelný výkon hybridní sestavy je úctyhodných 220 kW a 520 Nm (0-100 km/h za 5,9 s, 240 km/h). Plug-in se nabízí také s pohonem předních kol, nabízí o 55 kW nižší výkon (0-100 km/h za 8,9 s, 225 km/h). a je o rovných 100 000 korun levnější (1,36 mil. Kč).
Přes 50 km jen na elektřinu
V zadní části karoserie je umístěn poměrně výkonný akumulátor s kapacitou 13,2 kWh. Pro čistě elektrický pohon lze využít 10,4 kWh. Po vyčerpání této hodnoty systém spouští spalovací motor a přepíná do hybridního režimu. S elektřinou si poté hospodaří sám. Na plně nabitý akumulátor jsme v kombinovaném režimu bez omezování a se zapnutou klimatizací ujeli 53 km, výrobce dle metodiky WLTP uvádí dojezd 58 km.

Aby byly výsledky objektivní, u plug-inů měříme spotřebu paliva vždy se zcela vybitými akumulátory. Pokud známe dojezd na elektřinu, která je 53 km, lze si jednoduše spočítat reálnou spotřebu.
DS 7 jsme při jízdě s vybitým akumulátorem naměřili 7,2 l/100 km. Tato spotřeba reprezentuje kombinovaný provoz ve městě, okresní silnici a dálnici, jejíž podíl je 30%.
Pokud plug-in nabijeme každých 100 km, což je při jízdách do práce a zpět reálné, budeme jezdit za 3,4 l/100 km. Když dobíjecí cyklus protáhneme na 200 km, počítejme s 5,3 l/100 km. Pokud se plug-in nabije jednou za 300 km, začne se spotřeba pomalu vyrovnávat vznětovému motoru 1.5 BlueHDI 95 kW (5,9 l/100 km).
Stejný vnitřní prostor
Přestože kapacita akumulátoru 13,2 kWh je mezi plug-iny lehce nadprůměrná, u robustního DS 7 nikterak neomezuje vnitřní prostor, stejný je i zavazadlový prostor, který nabízí solidních 555 litrů pro konvenční i hybridní verzi. Vestavba akumulátorů je tak pouze na úkor prostoru pro rezervní kolo a objemu palivové nádrže, který klesl z 55 l na 43 l.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE DS 7 E-Tense (plug-in 4×4) |
|
| Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.6 společně se dvěma elektromotory pohání všechna kola. Zdvihový objem 1598 cm3, výkon 147 kW při 6000 1/min, točivý moment 300 Nm při 3000 1/min. Elektromtoor vpředu 81 kW, vzadu 83 kW. Souhrnný výkon pohonu 220 kW a 520 Nm. Samočinná, osmistupňová převodovka. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4573/1906/1625 mm, rozvor 2738 mm. Zavazadlový prostor 0,555/1,752 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1825/575 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1200/750 kg. |
| Výkony | Největší rychlost 240 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 1,3 l/100 km, emise CO2 kombinované 31 g/km. |
| CENA | 1 460 000 Kč |
| SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU při jízdě s vybitým akumulátorem (l/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 7,0/6,2 | 5,8/8,2 | 7,2 |
| Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly | ||||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) | Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) | Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč) |
| 90 000 | 3 roky | 40,70 % | 23 600 | 26 900 |
| 150 000 | 3 roky | 35,73 % | 39 500 | 34 200 |
| 210 000 | 3 roky | 30,76 % | ||
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Efektivita hybridního pohonu, dojezd na elektřinu | Průměrné zůstatkové hodnoty |
| Komfort cestování, dynamické vlastnosti, vnitřní prostor | Nižší hmotnost brzděného přívěsu |
| Náklady na servis a díly | |




























