4. prosince 2025
Skutečné náklady na palivo s vybitým akumulátorem: 1,46 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba benzinu s vybitým akumulátorem: 5,2 l/100 km

Fiat malá auta umí. Stylová pětistovka sjela z výrobního pásu poprvé v roce 2007 a brzy se stala bestsellerem. Není divu, že v rámci modernizace dostala hybridní pohon. V nabídce je ale i čistě elektrická verze.

I na sklonku života se malá pětistovka stále skvěle prodává. Italové ji dopřáli řadu modernizací. Ta poslední je mild hybridní. Není bez zajímavosti, že už lze objednávat zcela novou generaci, ovšem výhradně s elektrickým pohonem. Kromě vyspělé techniky má zaujmout i cenou a zařadit se tak mezi nejsnáze dostupné elektromobily. Italové plánují novou generaci prodávat současně se stávající. Na rozdíl od ní ji však nebudou vyrábět v Polsku, ale doma.

Jednoduchý a spolehlivý

Ale vraťme se zpět k testovanému mild hybridu, v jehož útrobách pracuje zcela nově vyvinutý litrový tříválec řady FireFly, který je kombinován s novou šestistupňovou manuální převodovkou a mild hybridním ústrojím, kombinujícím elektrický motor fungující jako startér i generátor, a lithium-iontovou baterii umístěnou pod sedadlem řidiče. Výkon této mild hybridní sestavy činí 51 kW. Elektrický motor poskytuje 3,6 kW a pomáhá při startování spalovacího motoru a akceleraci. Hybridní pětistovka díky tomu umí zcela vypnout spalovací motor při rychlosti do 30 km/h. Ve srovnání s klasickou čtyřválcovou dvanáctistovkou je v kombinovaném režimu o celý jeden litr na 100 km úspornější. Hybridní verze je k dispozici také v otevřené verzi kabriolet.

Interiér včetně přístrojové desky nikterak nevybočuje z retro zvyklostí. Umí ale nabídnout velký dotykový displej doplněný klasickými ovladači ventilace. Výš umístěné řazení šestistupňové převodovky je i nadále příjemně po ruce. Přístrojový štít tvoří jeden kruhový přístroj sdružující všechny informace včetně palubního počítače.

Lákavá cena i spotřeba

Auto pod hranicí 300 000 korun aby člověk na trhu pohledal. Zdražují všichni, protože potřebují výrazně investovat do nových technologií. O to příjemnější je, že hybridní pětistovku lze koupit výrazně pod hranicí 300 000 korun (279 900 Kč s DPH). V základní výbavě přitom najdete klimatizaci, sedm airbagů nebo elektricky ovládaná zrcátka a přední okna.

Nízká spotřeba je dalším lákadlem tohoto převážně městského auta. Pokud nebudeme příliš často jezdit po dálnicích, tak dlouhodobou spotřebu lze udržet na 5 l/100 km. Mild hybridní pětistovce je přitom téměř jedno, zda jezdí ve městě nebo na okresních silnicích, kde se spotřeba pohybuje okolo 4,6 l/100 km. Náš testovací okruh je ale pro všechny stejný a tak musela pětistovka ujet po dálnici 30 % všech ujetých kilometrů. Spotřeba v kombinovaném režimu pak stoupla na 5,2 l/100 km. Konkrétní údaje naleznete v příslušných tabulkách.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Fiat 500 mHEV
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový tříválec pohání přední kola, objem 999 cm3, výkon 51 kW při 6000 1/min, točivý moment 92 Nm při 3500 1/min. Šestistupňová ručně řazená převodovka. 
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 3546/1627/1488 mm, rozvor 2300 mm. Zavazadlový prostor 0,185/0,550 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 865/365 kg. 
Výkony Nejvyšší rychlost 167 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,8 s. Spotřeba 5,3–5,7 l/100 km, emise CO2 119-127 g/km (NEDC).
Cena s DPH 279 900 Kč
 SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU. Údaje v závorkách platí pro jízdu s přívěsem (l/100 km).
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
4,6/4,3 4,0/6,3 5,2
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota
90 000 3 roky 48,84 %
150 000 3 roky 42,96 %
210 000 3 roky 37,08 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Agilita ve městě, parkování Hlučnější podvozek
Cena, bohatá výbava Jen průměrná dynamika 
Nápadně nízká hmotnost  
Spotřeba i TCO  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit