| Skutečné náklady na palivo s vybitým akumulátorem: 1,46 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba benzinu s vybitým akumulátorem: 5,2 l/100 km |
Fiat malá auta umí. Stylová pětistovka sjela z výrobního pásu poprvé v roce 2007 a brzy se stala bestsellerem. Není divu, že v rámci modernizace dostala hybridní pohon. V nabídce je ale i čistě elektrická verze.
I na sklonku života se malá pětistovka stále skvěle prodává. Italové ji dopřáli řadu modernizací. Ta poslední je mild hybridní. Není bez zajímavosti, že už lze objednávat zcela novou generaci, ovšem výhradně s elektrickým pohonem. Kromě vyspělé techniky má zaujmout i cenou a zařadit se tak mezi nejsnáze dostupné elektromobily. Italové plánují novou generaci prodávat současně se stávající. Na rozdíl od ní ji však nebudou vyrábět v Polsku, ale doma.
Jednoduchý a spolehlivý
Ale vraťme se zpět k testovanému mild hybridu, v jehož útrobách pracuje zcela nově vyvinutý litrový tříválec řady FireFly, který je kombinován s novou šestistupňovou manuální převodovkou a mild hybridním ústrojím, kombinujícím elektrický motor fungující jako startér i generátor, a lithium-iontovou baterii umístěnou pod sedadlem řidiče. Výkon této mild hybridní sestavy činí 51 kW. Elektrický motor poskytuje 3,6 kW a pomáhá při startování spalovacího motoru a akceleraci. Hybridní pětistovka díky tomu umí zcela vypnout spalovací motor při rychlosti do 30 km/h. Ve srovnání s klasickou čtyřválcovou dvanáctistovkou je v kombinovaném režimu o celý jeden litr na 100 km úspornější. Hybridní verze je k dispozici také v otevřené verzi kabriolet.

Interiér včetně přístrojové desky nikterak nevybočuje z retro zvyklostí. Umí ale nabídnout velký dotykový displej doplněný klasickými ovladači ventilace. Výš umístěné řazení šestistupňové převodovky je i nadále příjemně po ruce. Přístrojový štít tvoří jeden kruhový přístroj sdružující všechny informace včetně palubního počítače.
Lákavá cena i spotřeba
Auto pod hranicí 300 000 korun aby člověk na trhu pohledal. Zdražují všichni, protože potřebují výrazně investovat do nových technologií. O to příjemnější je, že hybridní pětistovku lze koupit výrazně pod hranicí 300 000 korun (279 900 Kč s DPH). V základní výbavě přitom najdete klimatizaci, sedm airbagů nebo elektricky ovládaná zrcátka a přední okna.

Nízká spotřeba je dalším lákadlem tohoto převážně městského auta. Pokud nebudeme příliš často jezdit po dálnicích, tak dlouhodobou spotřebu lze udržet na 5 l/100 km. Mild hybridní pětistovce je přitom téměř jedno, zda jezdí ve městě nebo na okresních silnicích, kde se spotřeba pohybuje okolo 4,6 l/100 km. Náš testovací okruh je ale pro všechny stejný a tak musela pětistovka ujet po dálnici 30 % všech ujetých kilometrů. Spotřeba v kombinovaném režimu pak stoupla na 5,2 l/100 km. Konkrétní údaje naleznete v příslušných tabulkách.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Fiat 500 mHEV |
|
| Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený zážehový tříválec pohání přední kola, objem 999 cm3, výkon 51 kW při 6000 1/min, točivý moment 92 Nm při 3500 1/min. Šestistupňová ručně řazená převodovka. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 3546/1627/1488 mm, rozvor 2300 mm. Zavazadlový prostor 0,185/0,550 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 865/365 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 167 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,8 s. Spotřeba 5,3–5,7 l/100 km, emise CO2 119-127 g/km (NEDC). |
| Cena s DPH | 279 900 Kč |
| SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU. Údaje v závorkách platí pro jízdu s přívěsem (l/100 km). | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 4,6/4,3 | 4,0/6,3 | 5,2 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota |
| 90 000 | 3 roky | 48,84 % |
| 150 000 | 3 roky | 42,96 % |
| 210 000 | 3 roky | 37,08 % |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Agilita ve městě, parkování | Hlučnější podvozek |
| Cena, bohatá výbava | Jen průměrná dynamika |
| Nápadně nízká hmotnost | |
| Spotřeba i TCO | |




























