Skutečná kombinovaná spotřeba bez zátěže: 7,7 l/100 km

Skutečná kombinovaná spotřeba s nákladem 500 kg: 8,6 l/100 km

Fiat Ducato se v modelovém roce 2020 dočkal výrazné technické modernizace, která mimo jiné reagovala i na přísnější emisní normy. Dvoulitrový motor nahradil objemnější 2.3 MTJ, v nabídce i nadále zůstává atraktivní verze na CNG, elektrická verze dorazí na český trh v první polovině příštího roku.

Ducato je lídrem na evropském trhu. Již pět let po sobě je jedničkou z hlediska prodejů ve 12 zemích a absolutně nejoblíbenějším základem pro přestavby na obytná vozidla. Úspěchy demonstrované těmito čísly vycházejí ze schopnosti poskytovat komplexní řešení pro různé pracovní potřeby. To vše díky vynikající nosnosti, ložné kapacitě či zatížení náprav, jež jsou v kategorii vozidel s pohonem předních kol rekordní. K tomu lze připočíst nejširší nabídku rozvorů náprav, délek a výšek střech.

Teoreticky lze pomocí různých kombinací karoserie, motorů a techniky vytvořit až 10 000 verzí pro přepravu nákladu, osob či dostavbu. Nabídka je působivá zvláště v segmentu dodávek, kde ducato nabízí až osm různých objemů ložného prostoru od 8 do 17 m³. Ducato je navíc k dispozici ve čtyřech délkách a třech výškách karoserie v případě dodávek a šesti různých délkách v případě podvozků pro dostavbu nebo základů pro obytné vozy.

Ducato pohání objemnější motor

Zásadní změnou je vyřazení dvoulitrového dieselu z nabídky. Není proč tesknit, protože ho nahradil modernizovaný a výrazně objemnější čtyřválec 2.3 MultiJet 2 splňující emisní normu Euro 6d. Všechny jeho verze využívají nové turbodmychadlo s elektronickou kontrolou a variabilní geometrií lopatek, které má poskytnout hladší jízdu i nižší spotřebu paliva. Motor je dostupný ve čtyřech variantách s výkony 88, 103, 118 a 132 kW.

Pro omlazené ducato je nyní standardem takzvaný EcoPack, jehož součástí je start-stop systém, inteligentní alternátor a elektronicky řízené palivové čerpadlo, které spolu s eko režimem pomáhají snížit spotřebu paliva.

Nová samočinná převodovka mezi nejlepšími

Zásadní novinkou je devítistupňová elektronicky řízená samočinná převodovka. Jde o nejnovější generaci převodovky s kapalinovým měničem momentu, podtrhující potenciál všech motorizací. Jde zřejmě aktuálně o nejlepší převodovku ve své kategorii z hlediska hmotnosti, spolehlivosti a odolnosti, nabízející navíc vysokou míru pohodlí při jízdě.

Převodovka je dostupná pro nejsilnější variantu motoru 2.3 MultiJet 2. V jeho případě zvládne pracovat s 450 Nm, přičemž Fiat si od ní slibuje nejen optimální spotřebu paliva, ale díky měniči garantuje i mimořádnou životnost.

Nízké TCO i cena

Zásadní konstrukční změny se pozitivně promítají do celkových nákladů na provoz. Právě v tomto ohledu patří ducato tradičně mezi nejlepší na trhu. Atraktivní jsou i ceny nových verzí, díky akčním cenám je nejlevnější ducato pro přepravu zboží k dispozici od 406 900 Kč bez DPH, verze pro přepravu osob od 576 000 Kč a podvozek pro přestavby od 459 800 Kč bez DPH.

Na všechny užitkové vozy Fiat je záruka 2 roky bez omezení počtu ujetých kilometrů.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Fiat Ducato Van 2.3 MTJ
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený vznětový přeplňovaný čtyřválec pohání přední kola. Zdvihový objem 2287 cm3, výkon 88 kW při 2750 1/min, točivý moment 320 Nm při 1400–2750 1/min. Ručně řazená šestistupňová převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4963/2050/2254 mm, rozvor 3000 mm. Ložná plocha 8 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1845/955 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2000/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 150 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 13 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 5,9–6,3 l/100 km, emise CO2 kombinované dle WLTP 157–167 g/km.
CENA bez DPH 406 900 Kč
SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km). Údaje v závorce platí pro jízdu s nákladem 500 kg
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
8,3/6,9 (9,4/7,5) 6,5/10,4 (6,6/10,6) 7,7 (8,6)
Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly: Fiat Ducato 2.3 MTJ
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax) Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč)
90 000 3 roky 38,21 % 9 300 28 300
150 000 3 roky 34,28 % 28 100 35 200
210 000 3 roky 33,07 %    
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Objemný, přitom úsporný motor s výkonem v nízkých otáčkách Průměrné zůstatkové hodnoty
Užitkové vlastnosti, nosnost, prověřená spolehlivost  
Neobvykle široká nabídka verzí  
Náklady na servis a díly  
Cena  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit