Hyundai i30 se od roku 2008 stával pro domácí Škodu Octavia stále silnějším soupeřem. Firemní flotily zpočátku zaujala dlouhá pětiletá záruka bez omezení počtu kilometrů a po prvních zkušenostech také přívětivé TCO. Z nenápadného modelu se postupně vyklubal hlavní konkurent Škody Octavia.

V prodeji je nyní modernizovaná verze třetí generace. Při jejím uvedení na trh k ní v roce 2017 přistoupil výrobce nevšedně, když představil zcela novou cenovou politiku, která měla model zatraktivnit ještě širší skupině firemních zákazníků. A právě v roce 2017 se začalo psát druhé dějství úspěchu i30. Nešlo o technickou převahu nad konkurencí, ale o výrazné zvýhodnění vyspělého vozu při pořízení na splátky nebo při nájmu v režimu operativního leasingu.

Firemní zákazníci mohli vůbec poprvé auto financovat s nulovým úrokem pro opravdu širokou skupinu akontací a také bylo možné před poslední splátkou vyměnit stávající hyundai za nový či využít zvýhodněný operativní leasing.

Hyundai nabízí také velice výhodné pojištění, které kryje ztráty hodnoty vozu, tedy GAP pojištění s možností prodloužení až na 36 měsíců.

Kromě stávající pětileté záruky bez omezení kilometrů a asistenčních služeb na všechny osobní vozy zdarma má firemní zákazník nyní k dispozici i palivovou slevovou kartu na pět let bez omezení, která zajišťuje klientovi slevu 40 haléřů na litr u čerpacích stanic, kde jsou akceptovány karty CCS. V síti čerpacích stanic OMV je sleva dokonce až 1 Kč.

Je to řada drobností, které ve výsledku výrazně zvýhodňují celou modelovou řadu. Z těchto výhod ale těží nejprodávanější model i30, který je zároveň nejžádanější model bez okřídleného šípu na kapotě.

Vyšší spotřeba i kratší servisní intervaly

Třetí generace nabídla poprvé nové přeplňované motory s přímým vstřikováním T-GDI  ve dvou provedeních. První z nich je litrový tříválec s výkonem 88 kW a točivým momentem 172 Nm. Silnější verze (117 kW) se čtyřmi válci je dostupná také s dvouspojkovou samočinnou převodovkou DCT a mild hybridní technologií. Zájemci o vznětový motor mají k dispozici čtyřválec 1,6 CRDi s výkonem 85 nebo 100 kW.

Oproti obdobně výkonnému zážehovému tříválci 1,0/88 kW je vznětový čtyřválec 1,6 CRDi 85 kW dražší o 40 000 Kč. Na našem testovacím okruhu jsme testovali oba motory, a tak víme, že diesel je v kombinovaném režimu o 1,3 l/100 km žíznivější. Další nevýhodou zážehových motorů T-GDI jsou jen 15 000km servisní intervaly. Vznětové motory mají interval 30 000 km nebo 1 rok. Pokud zvážíme oba aspekty, vyplatí se investice do vznětového motoru již po ujetí 65 000 km.

Velmi mile nás ale překvapil zážehový čtyřválec 1,5 T-GDI/117 kW, který spolupracuje s mild hybridní technologií. Řidiče tento systém vůbec neobtěžuje, a tak ani nevíte, že ho máte. Jenže dlouhodobá spotřeba byla jen 5,4 l/100 km! To je jen o 0,4 l/100 km více než u vznětového motoru. Motor přitom nabízí nadprůměrnou dynamiku, sáhnout si pro ni je ale zapotřebí do vyšších otáček. Tento motor je naším favoritem.

Diesel má nejnižší zůstatkové hodnoty

S neobyčejně vysokou délkou záruky nepřímo souvisí také zůstatkové hodnoty, které má značka Hyundai jedny z nejvyšších na trhu a směle konkuruje i Škodě Octavia. Hyundai má ale větší rozdíly mezi motorizacemi. Suverénně nejvyšší zůstatkové hodnoty nabízejí modely s benzinovým čtyřválcem 1,5 T-GDI (117 kW). Po třech letech provozu a ujetí 90 000 km jsou nadprůměrné – 56,7 %. Hůře je na tom benzinový tříválec 1,0 T-GDI (51,1 %). Vznětový motor pak nabídne jen 47,4 %.

I v tomto kontextu vychází nejlépe náš favorizovaný benzinový čtyřválec 1,5 T-GDI. Je tedy jen na šikovnosti flotilových manažerů, za jakou cenu ho dokáží od dealera získat.

Štědré garance i zůstatkové hodnoty

Především firemní zákazníky potěší stále nepřekonaná pětiletá tovární záruka na celý vůz bez omezení počtu ujetých kilometrů. Na neprorezivění karoserie se vztahuje 12 let, na lak pak 2 roky. Zážehové motory jsou znevýhodněny kratšími servisními intervaly (15 000 km nebo 1 rok). Vznětové motory nabízejí interval 30 000 km. Další výhodou motorů je bezúdržbový systém rozvodů. Řemen se nemění a pokud dojde k poruše, tak je výměna v rámci 5leté záruky zdarma. Hyundai i30 nemá přemrštěné ani ceny za náhradní díly.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

TECHNICKÉ ÚDAJE
Hyundai i30 Kombi 1.6 CRDi
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový čtyřválec pohání přední kola. Zdvihový objem 1598 cm3, výkon 100 kW při 4000 1/min, točivý moment 320 Nm při 2000-2250 1/min. Šestistupňová, ručně řazená převodovka. 
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4585/1795/1465 mm, rozvor 2650 mm. Zavazadlový prostor 0,602/1,650 m3
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1455/435 kg, hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1500/650 kg. 
Výkony Největší rychlost 200 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s, kombinovaná spotřeba paliva dle WLTP 4,8 l/100 km. 
CENA 604 990 (akční cena 554 990) Kč s DPH
VNITŘNÍ ROZMĚRY V MM
Šířka interiéru v úrovni loktů/ramen/skel          vpředu 1480/1440/1530
vzadu 1480/1400/1470
Prostor pro nohy vpředu/vzadu (tzv. míra komfortu) 1000/670
D/š/h ložné plochy bez sklopených a se sklopenými opěradly 930/1050/480 a 1560/1050/480
Prostor nad předním/zadním sedákem 1030/990
Výška předního/zadního sedáku nad zemí 270/340
 SPOTŘEBA BENZINU V RÁMCI TESTU  (l/100 km)
  Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
i30 T-GDI 117 kW 6,2/4,9 4,6/6,6 5,4
i30 1,6 CRDi 100 kW 5,9/4,7 4,4/6,1 5
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAXGLASS´S
(Hyundai i30 1.6 CRDi/1.5 T-GDI)
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota
30 000 km 3 roky 51,42/62,71%
90 000 km 3 roky 46,44/56,64%
150 000 km 3 roky 40,77/49,72%
210 000 km 3 roky 35,10/42,81%
CENY VYBRANÝCH NÁHRADNÍCH DÍLŮ VČETNĚ DPH
Náhradní díl Cena v Kč s DPH
Olejový filtr 250
Vzduchový filtr 580
Přední brzdové kotouče 5710
Třecí segmenty brzd – přední 2850
Čelní sklo 9 800
Přední levý světlomet – kompletní 14 500
Zadní skupinová svítilna – kompletní 5100
Stírací lišty předního skla 1640
Levé zpětné zrcátko, sklopné – kompletní 14 150
Levý přední blatník 3700
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Spotřeba u 1,5 T-GDI a 1,6 CRDi Kratší servisní intervaly u zážehových motorů
Cena, zůstatkové hodnoty, TCO Obtěžující „americký systém startu“. Při startování je nutné zařadit neutrál a mít sešláplou spojku i brzdu.
Záruka 5 let bez omezení km U dieselu větší propad zůstatkových hodnot
Výhodné financování  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit