Ekologie

Renault a HYVIA představují budoucnost vodíkových dodávek

>Redakce Redakce
05 listopadu, 2021

HYVIA představuje prototyp Renaultu Master Van H2-TECH s vodíkovým pohonem. Jeho dominantami jsou nulové emise, rychlejší tankování a dojezd zvýšený na 500 km. Nákladový prostor o objemu 12 m3 bohatě naplňuje potřeby rozvážkových společností. Výroba odstartuje ještě letos ve Francii s dostupností na trhu od příštího roku. Současně s vozem představila společnost HYVIA také tankovací stanice uzpůsobené pro místa, kde zatím není vodíková infrastruktura. 

Master Van H2-TECH spojuje potřeby byznys klientů, velkých firem či místních komunit. Vodíková mobilita má význam právě pro LCV vozidla. Jsou ideální pro vysoké zátěže a intenzivní používání. Pohonný systém se skládá z elektromotoru, 30 kW palivového článku, 33 kWh baterie a čtveřice nádrží pro 6 kg vodíku. 

Vedle dodávky samotné probíhá ve Francii také výroba vodíkové stanice. Tankování s ní trvá pouhých 5 minut. Dodávaný vodík se bude vyrábět na místě pomocí vodní elektrolýzy nebo se bude hromadně dodávat pomocí plynových trubicových přívěsů.  Systém stlačí H2, uschová jej a pak jej v případě potřeby vydá do vozidla. Vodíkové tankovací stanice budou k dispozici k pronájmu či zakoupení.

Další prototypy

HYVIA dále upravila také Master podvozek s kabinou, coby velkou dodávku s nákladovým prostorem o objemu 19 m3 a dojezdem 250 km.  Druhým projektem je Master Citybus s kapacitou 15 cestujících a dojezdem 300 km. 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit