16. prosince 2025

Originální design se zcela vymyká dosavadnímu trendu značky. Hranatá karoserie nabízí vysokou torzní tuhost, maximálně využitelný vnitřní prostor a s podivem i nízký součinitel odporu vzduchu Cx 0,29.

 Hranaté tvary nejsou jen samoúčelné. Díky nim totiž karoserie umí nabídnout stejnou šířku interiéru i na zadních sedadlech. To žádné jiné SUV dnes už nabídnout nedokáže. Hyundai jsme v rámci měření porovnali s největším mladoboleslavským SUV. Santa Fe je oproti kodiaqu vpředu o znatelných 10 cm širší a vzadu dokonce o 12 cm!

Hyundai nabízí o 10 cm více prostoru i nad hlavami cestujících. Na druhou stranu jsou zadní sedáky ukotveny o znatelných 5 cm níže nad podlahou, což je při delších cestách pro vyšší postavy méně pohodlné. Prostor pro kolena vzadu je víceméně podobný. Po sklopení opěradel druhé řady jsou dokonce obě ložné plochy stejně dlouhé. Délka 177 cm pak umožňuje nouzové přenocování dvěma osobám.

Standardně je Santa Fe pětimístné, za příplatek 40 000 korun lze získat třetí řadu sedadel, u které lze stejně jako u druhé řady seřizovat úhel sklonu opěradel. Sezení je komfortní i pro dospělé.

Atraktivní spotřeba

O pohon se starají dvě verze hybridního pohonu, které mají od modelového roku 2026 vyšší výkon, než tomu bylo při uvedení novinky v roce 2024. Plug-in hybrid má vždy pohon všech kol. Vpředu napříč umístěný přeplňovaný čtyřválec 1,6 l (132 kW) je doplněn elektromotorem o výkonu 79 kW. Systémový výkon je 212 kW. Pohon všech kol (AWD) je řešen mechanicky přes klasický systém rozdělení výkonu kardanovým hřídelem.

Využitelná kapacita akumulátoru je ale jen 13 kWh, takže v praxi lze v elektrickém režimu ujet přibližně 45 km. Schopnost tahat brzděné přívěsy je také jen průměrná (1350 kg).

My jsme testovali o 210 000 korun levnější hybrid bez externího dobíjení a s předním pohonem, který pohání stejný spalovací motor 1.6 T-GDI (132 kW), elektromotor má ale jen 48 kW. Celkem na přední kola proudí 176 kW a 380 Nm. Kombinovaná spotřeba je podle metodiky WLTP 6,8 l/100 km, my jsme po testovacím okruhu jezdili za 7,4 l/100 km, což je na tak mohutné SUV vynikající výsledek. Není bez zajímavosti, že palubní počítač proměřoval jen o 0,2 l/100 km.

Kratší servisní intervaly zvyšují TCO

Servisní intervaly jsou nastaveny na 15 000 km nebo jeden rok. Po ujetí 210 000 kilometrů zákazník za pravidelný servis zaplatí přes 134 000 korun. Ceny exponovaných náhradních dílů jsou jako na houpačce, což je pro asijské značky typické.

Oproti evropským značkám mezi znatelně dražší řadíme například čelní sklo (46 900 Kč), přední světlomet (60 470 Kč), vnější zpětné zrcátko (38 500 Kč) nebo přední kapotu (42 130 Kč) či blatník (18 580 Kč). Řada běžných spotřebních dílů je naopak pod běžným průměrem a v celkovém kontextu nejsou obavy na místě.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI Hybrid MY:2026
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový čtyřválec objemu 1598 cm3 (132 kW) v kombinaci se synchronním elektromotorem (48 kW) s permanentním magnetem pohání přední kola. Systémový výkon 176 kW.  Samočinná šestistupňová. 
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4830/1900/1720 mm, rozvor 2815 mm. Zavazadlový prostor 0,711/2,032 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1920/660 kg, hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1110/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 196 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,0 s, kombinovaná spotřeba dle WLTP 6,8 l/100 km.
CENA 1 249 990 (1 074 990 – fleetová cena)
NAMĚŘENÁ SPOTŘEBA PALIVA V RÁMCI TESTU (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
7,1/6,2 5,7/8,2 7,4

ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAXGLASS´S
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota
90 000 km 3 roky 54,50 %
150 000 km 3 roky 47,40 %
210 000 km 3 roky 40,20 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Jízdní vlastnosti Cena
Prostorný a mimořádně široký interiér, vysoká variabilita zadních sedadel Nízká hmotnost pro přívěs (jen 1100 kg)
Verze 4×4 za příplatek 50 000 Kč Absence vznětového motoru
Spotřeba hybridního pohonu Kvůli šířce obtížnější příčné parkování a vystupování z vozu

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit