Jeepu se pod Fiatem mimořádně daří. Nová generace legendárního wrangleru od roku 2019 oživuje prodeje díky své modelové rozmanitosti. Zajímavou novinkou je mohutný, téměř šestimetrový pick-up Gladiator se šestiválcovým dieselem.

Pětidvéřová verze Unlimited překvapí svou univerzálností. Zatímco klasický krátký třídveřový wrangler je spíše stylovkou, verze Unlimited už zastane roli univerzálního společníka. Díky rozvoru protáhlému o 549 mm je výrazně delší (4,88 m). Onoho více než půl metru přitom automobilka zužitkovala naprosto skvěle, což je vidět především v prostoru zadních sedadel. Ještě delší karoserii pak nabízí pick-up Gladiator, který vstupuje do prodeje.
Samostatnou kapitolou jsou terénní schopnosti wrangleru. Rámový podvozek se snad vůbec nekroutí, výkyvy náprav jsou dostatečné a trakce pohonu je i bez uzávěrky mimořádná. Snad jen to, že prodloužená pětidveřová verze má díky třímetrovému rozvoru omezený přechodový úhel. A pokud s wranglerem vjedete na silnici, nezklame vás ani zde.
Excelentní zůstatkové hodnoty!
Jeepu, respektive Fiatu se povedl husarský kousek. Zatímco předchozí generace se v zůstatkových hodnotách po tříletém provozu a nájezdu 90 000 km ani nedostala na 50 %, nová generace je v tomto ohledu skokanem roku. Polepšila si o více než 10 %!

U tři roky starého wrangleru s nájezdem 90 000 km by se zůstatková hodnota pohybovala na 59 %, což je v segmentu terénních SUV absolutně nejvyšší hodnota.
S ohledem na konstrukci automobilu nepřekvapí, když se dlouhodobá spotřeba benzinu pohybuje kolem 11 l/100 km. Vznětový motor 2.2 CRDi/147 kW byl o 2 l/100 km úspornější. Z nabídky je ale dočasně stažen. Naopak v Jeepu Gladiator, tedy v mohutném pick-upu, je diesel jedinou možnou volbou. Není to ale ledajaký diesel, jde o vidlicový šestiválec se 194 kW.
Pětiletá záruka
Z pohledu povahy a konstrukce vozu jsou ceníkové ceny atraktivní. Pětidveřová dlouhá verze Unlimited startuje na 1,24 mil. Kč, je tedy o 86 000 Kč dražší nežli výchozí třídveřová verze. I to je rozumný příplatek za pořádný kus auta navíc.

Zajímavá je tovární záruka na 5 let nebo 100 000 km. V prvních dvou letech není nájezd kilometrů omezen.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Jeep Wrangler Unlimited Sahara 2.0 T GME |
|
| Motor, převodovka | Vpředu podélně uložený přeplňovaný zážehový čtyřválec 1995 cm3, 200 kW při 5250 1/min, 400 Nm při 3000 1/min pohání zadní nebo všechna kola. Převodovka samočinná, osmistupňová. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4882/1894/1881mm, rozvor 3008 mm. Zavazadlový prostor 0,548/1,059 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 2013/583 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2495/750 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 180 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,6 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 11,2 l/100 km, emise CO2 kombinované 252 g/km. |
| CENA | 1 404 900 Kč |
| SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 12,4/8,3 | 7,8/11,5 | 10,9 |
| Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly | ||||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) | Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) | Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč) |
| 90 000 | 3 roky | 59,00 % | 23 200 | 35 800 |
| 150 000 | 3 roky | 51,80 % | 48 400 | 44 100 |
| 210 000 | 3 roky | 44,59 % | ||
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Klasická, bytelná rámová konstrukce | Vyšší spotřeba zážehového motoru |
| Schopnosti v terénu, rozumné jízdní vlastnosti na silnici | Jen průměrný vnitřní prostor s ohledem na vnější rozměry |
| Originální design, odnímatelná střecha, zvídavé pohledy kolemjdoucích | |
| Mimořádně vysoké zůstatkové hodnoty | |




























