16. října 2024

Model EV6 je pro značku Kia revolučním elektromobilem, protože jde o první čistokrevný elektromobil na nové platformě e-GMP. Jako jeden z mála navíc využívá moderní systém s 800voltovou architekturou. Díky tomu má velmi rychlé nabíjení.

Nová elektrická platforma přinesla nejen lepší efektivitu pohonu nebo téměř trojnásobný maximální výkon nabíjení, ale také prostorovou efektivitu. Proto je tento kompaktní crossover velmi prostorný. Navíc zaujme i sportovní verzí GT s výkonem 430 kW.

Nejlevnější verze je k mání za cenu lehce nad 1,3 milionu korun. K dispozici je akumulátor s kapacitou 58 kWh, elektromotor nabízí výkon 125 kW. Ostatní verze mají vždy výkonnější akumulátor (77 kWh) a jeden (168 kW; cena 1,4 mil. Kč) či dva motory (239 kW; cena 1,6 mil. Kč) a tedy i pohon všech kol. Na samém vrcholu je sportovní verze GT s pohonem všech kol a s výkonem naladěným na 430 kW! Stokilometrovou rychlost pokoří za pouhé 3,5 s. Cena startuje na 1,78 mil. Kč. Jízdní vlastnosti jsou mezi elektromobily výtečné a velmi dobře naladěný podvozek s nízkým těžištěm dává na suchém asfaltu částečně zapomenout na vyšší pohotovostní hmotnost 2,2 tuny.

Ale vraťme se zpět k cenově dostupnější verzi. Elektromotor je u testované verze s pohonem jedné nápravy umístěn na zadní nápravě a má výkon 168 kW, což vozu o hmotnosti okolo dvou tun dává obstojnou dynamiku. Tato základní verze má komfortnější podvozek a účinnější posilovač s horší zpětnou vazbou do volantu. Sportovněji založení řidiči tak asi raději sáhnou po verze GT-line, která má kromě sportovnějších tvarů i tvrdší podvozek a tužší řízení. Příplatek za paket GT-line je 100 000 korun.

Dojezd 370 až 415 km

Akumulátory o využitelné kapacitě 77,4 kWh podle výrobce stačí na ujetí 528 km (dle metodiky WLTP). Dle našich zkušeností i se sesterským Hyundaiem Ioniq 5 je při teplotě pod bodem mrazu dojezd v kombinovaném režimu 370 km, v rámci jarního testování při teplotě +12 °C jsme s kiou ujeli 415 kilometrů, při výrazně defenzivní jízdě a při rychlostech do 100 km/h se pak lze dostat k hranici 500 km.

Mimořádně rychlé nabíjení

Kia EV6 drtí konkurenční modely rychlostí nabíjení. Lithium-iontový polymerový akumulátor je možné pomocí rychlonabíječky nabíjet výkonem až 240 kW. Je to díky 800voltové architektuře a v této třídě to absolutně nemá konkurenci. Při testu mírně nad bodem mrazu ale bylo znát snížení nabíjecího výkonu. Ani na stanici Ionity jsme se nedostali na udávaných 240 kW, nýbrž jen na krátkou chvilku dosáhli výkonu 230 kW. I na tento výkon jsme se museli postupně dostat z počátečních 150 kW. Ale také u konkurenčních značek je to podobná řehole. Nabíjecí výkon a tedy i dobu strávenou u nabíječky výrazně ovlivňuje teplota akumulátoru.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Kia EV6 Long Range 4×2 Earth
Motor, převodovka Vzadu napříč uložený elektromotor pohání zadní kola, výkon 168 kW, točivý moment 350 Nm. Stálý redukční převod.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4680/1880/1550 mm, rozvor 2900 mm. Zavazadlový prostor 0,572/1,352 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1910/515 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1600/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 185 km/h (omezena), zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Spotřeba 16,5–17,2 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 528 km (WLTP), kapacita akumulátorů 77,4 kWh.
CENA s DPH 1 425 980 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
17,5/18,8 15,6/24,1 18,5
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 52,700%
150 000 3 roky 46,100%
210 000 3 roky 39,500%
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Nízká hmotnost, solidní jízdní vlastnosti Malá zpětná vazba v řízení u verze Earth
Ve třídě bezkonkurenční rychlost nabíjení (220 kW) Vyšší spotřeba, než by se u špičkové 800V architektury čekalo
Druhý zavazadlový prostor pod přední kapotou Poměrně velký vliv zimních podmínek na spotřebu, zejména ve městě
Možnost tahat přívěsy o hmotnosti až 1,6 t  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit