4. prosince 2025

Čtvrtá generace modelu Sorento přináší revoluční změny. K dispozici je jak se spalovacími motory, tak i nově s hybridním nebo plug-in hybridním pohonem.

Nová Kia Sorento má ambice konkurovat svým vnitřním prostorem předním příčkám segmentu. Celková délka sice oproti předchůdci narostla o pouhých 10 mm, rozvor se však protáhl o 35 mm ve prospěch cestujících ve druhé a třetí řadě. Také šířka a výška mají o 10 mm větší hodnotu.

Každé SUV by mělo mít pohon všech kol. Sorento ho nabízí standardně ve všech čtyřech výbavových stupních s výjimkou nejlevnější verze 2.2 CRDi 148 kW (1 099 980 Kč).

Základem klasického hybridu je zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.6 T-GDi (132 kW) spojený s elektromotorem (44 kW) čerpajícím energii z lithium-iontové baterie s kapacitou 1,49 kWh. Celkový výkon soustavy 169 kW a 350 Nm je přenášen skrze šestistupňovou automatickou převodovku na všechna čtyři kola.

Ještě zajímavější je plug-in hybridní ústrojí. To sdílí stejný motor 1.6 T-GDi (132 kW) s hybridem, ovšem zde mu sekunduje elektromotor s výkonem 67 kW. Výsledný výkon soustavy 195 kW s 350 Nm putuje ke všem kolům a staví na vrchol nabídky.

Netknutá užitná hodnota

Nová podvozková platforma umožnila chytrou integraci plug-in hybridního pohonu bez omezení vnitřního prostoru. Lithium-iontová baterie plug-in hybridu s kapacitou 13,8 kWh je umístěna pod sedadlem řidiče a spolujezdce. Palivová nádrž o objemu 67 litrů se nachází pod sedadly druhé řady a palubní nabíječka s výkonem 3,3 kW má své místo pod zavazadlovým prostorem. Díky prodlouženému rozvoru lze sedadla druhé řady posunout o dalších 45 mm dopředu, což usnadňuje nástup do třetí řady, která je ale vhodná pro menší jedince.

Na elektřinu 48 km

Sorento u nás dále bodovalo i po stránce nákladů na palivo. I když je pohotovostní hmotnost nad 2,1 tuny, reálný dojezd v elektrickém režimu je solidních 48 km.

Abychom mohli plug-iny objektivně srovnávat, měříme u nich spotřebu benzinu vždy se zcela vybitým akumulátorem. A v tom nás benzinový čtyřválec 1,6 l příjemně překvapil. V kombinovaném režimu si mohutné sorento řeklo o 8,1 l/100 km. Při dojezdu na elektřinu (48 km) je výsledná spotřeba závislá na chuti dobíjet. Pokud tedy budeme akumulátory nabíjet každých 100 km, bude spotřeba 4,2 l/100 km. Pokud nabíjecí interval protáhneme na 200 km, budeme jezdit stále pod spotřebou vznětového motoru (6,2 l/100 km). Když akumulátory nabijeme až po ujetí 400 km, bude spotřeba 7,1 l/100 km, tedy stejně jako u vznětového motoru 2.2 CRDi 4×4.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Kia Sorento 1.6 T-GDi PHEV
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový přeplňovaný čtyřválec pohání všechna kola, objem 1598 cm3, výkon 132 kW při 5500 1/min, výkon elektromotoru 67 kW. Výkon obou motorů je 195 kW, točivý moment pak 350 Nm. Samočinná  šestistupňová převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4810/1900/1700 mm, rozvor 2815 mm. Zavazadlový prostor pětimístné verze 0,693/2,077 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost pětimístné verze 2130/515 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1500/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 193 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,7 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 1,6 l/100 km. CO2 38 g/km.
CENA 1 319 980 Kč
SPOTŘEBA BENZINU V RÁMCI TESTU – jízda s vybitým akumulátorem (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
7,7/6,7 6,2/9,4 8,1
Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax) Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč)
90 000 3 roky 50,63 % 19 500 27 800
150 000 3 roky 44,66 % 34 300 33 100
210 000 3 roky 38,68 %    
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Komfortní podvozek, odhlučnění Stísněný prostor ve třetí řadě
Mimořádně vysoká variabilita druhé řady sedadel, vnitřní prostor Absence rezervního kola
Nízká sptřeba při jízdě s vybitý akumulátorem Vyšší pohotovostní hmotnost
Dojezd na elektřinu 48 km  
Záruka 7 let nebo 150 000 km, první 3 roky bez omezení kilometrů  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit