Skutečné náklady na palivo s vybitým akumulátorem: 1,95 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba benzinu s vybitým akumulátorem: 6,9 l/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +14°C: 54 km

Peugeot 3008 je velmi povedené a líbivé SUV nabízející pestrou nabídku pohonných jednotek včetně dobíjecího plug-in hybridu, který se z běžné zásuvky nabije za 8 hodin a na elektřinu ujede 54 km. Poradí si také s přívěsy o hmotnosti 1250 kg.

Peugeot představil dva povedené hybridní systémy, které využívají modely 508 a 3008. Zatímco manažerský liftback nebo kombi modelu 508 využívá systém s pohonem pouze předních kol, model 3008 nabízí dvě výkonové varianty. Slabší, s výkonem 165 kW, má pohon předních kol a je k mání za cenu 1 005 000 Kč s DPH, druhá verze má o 14 kW výkonnější spalovací motor a navíc druhý elektromotor (83 kW) pohánějící zadní kola. Celkový výkon je tak nadprůměrných 220 kW.

SUV nabízí více vnitřního prostoru a tak bylo možné zakomponovat větší akumulátor s kapacitou 13,2 kWh. Pro jízdu ale lze využít 10,4 kWh. Oproti tomu Peugeot 508 nabízí kapacitu 11,8 kWh, využitelných je 9,3 kWh.

Na elektřinu 54 km

Ale věnujme se testované verzi s pohonem všech kol. Spalovacímu motoru pomáhají v režimu 4×4 dva elektromotory. I když výrobce uvádí dojezd na elektřinu 59 km, nám se podařilo v režimu Auto, tedy převážně v konfiguraci 4×2 ujet 54 km, což je mezi automobily SUV jeden z nejlepších výsledků. Nejvyšší rychlost v elektrickém režimu je 135 km/h.

Testovaná verze s pohonem všech kol je ale k mání až ve vyšší výbavě GT za cenu 1 200 000 Kč s DPH. To je tedy o téměř 200 000 korun více nežli o stupeň hůře vybavený plug-in s pohonem předních kol. Ve shodné výbavě GT je pak rozdíl 120 000 Kč.

Spotřeba záleží na chuti dobíjet!

Aby byly výsledky objektivní, u plug-inů měříme spotřebu paliva vždy se zcela vybitými akumulátory. Pokud známe dojezd na elektřinu, která je v našem případě 54 km, lze si jednoduše spočítat reálnou spotřebu.

Peugeotu 3008 jsme při jízdě s vybitým akumulátorem naměřili spotřebu 6,9 l/100 km. Tato spotřeba reprezentuje kombinovaný provoz ve městě, okresní silnici a dálnici, jejíž podíl je 30%.

Pokud plug-in nabijeme každých 100 km, což je při jízdách do práce a zpět reálné, budeme jezdit za 3,2 l/100 km. Když dobíjecí cyklus protáhneme na 300 km, počítejme s 5,7 l/100 km. Pokud se plug-in nabije jen jednou za 400 km, klesne spotřeba oproti benzinové variantě pouze o 1 l/100 km (5,9 l/100 km).

Menší zavazadlový prostor i nádrž

Systém hybridního pohonu prostor pro cestující nikterak neomezuje, zavazadel ale naložíme méně (o 125 l). Hodnota 395 l je v tomto segmentu hybridních SUV podprůměrná. Do zavazadlového prostoru částečně zasahuje benzinová nádrž, která se zmenšila o 19 l (na 43 l) a posunula se až za akumulátory.

Dva systémy pohonu, tedy konvenční a elektrický, se promítají do ceny hybridu.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Peugeot 3008 Hybrid4 300
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový čtyřválec pohání přední kola, objem 1598 cm3, výkon 147 kW při 6000 1/min, výkon elektromotoru vpředu 81 kW, vzadu 83 kW. Souhrnný výkon všech tří motorů 220 kW, točivý moment pak 520 Nm. Samočinná  převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4447/1841/1624 mm, rozvor 2675 mm. Zavazadlový prostor 0,395/1,357 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1915/415 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1250/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 240 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 1,5 l/100 km, CO2 34 g/km. Nabíjení až 7,4 kW.
Cena s DPH 1 200 000 Kč
 SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU – jízda s vybitým akumulátorem (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
6,8/6,0 5,8/8,1 6,9
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota
90 000 3 roky 53,90 %
150 000 3 roky 47,58 %
210 000 3 roky 41,26 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Spotřeba i dojezd v el. režimu Menší zavazadlový prostor
Jízdní vlastnosti, temperament pohonu Cena
Pohon všech kol, vyspělá technika Benzinová nádrž jen na 43 l
Zůstatkové hodnoty  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit