Skutečné náklady na palivo s vybitým akumulátorem 2,65 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba s vybitým akumulátorem 6,2 l/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +10 °C 52 km

Po dlouhých deseti letech přichází nová generace DS 4. Nový model je delší, nižší a má výrazné hranatější tvary. Vyspěl tak v luxusní reprezentativní hatchback, který navíc nabízí škálu výkonných spalovacích motorů včetně plug-in hybridu. Brzy přibude i elektrický pohon.

 Přestože DS 4 sdílí stejnou platformu i techniku s Peugeotem 308 i Opelem Astra, podařilo se trojčata od sebe výrazně odlišit nejen designem, ale i jízdními vlastnostmi. Zatímco Opel Astra sází na sportovnější podvozek, DS 4 naopak nabízí maximální komfort. Plug-in hybrid má navíc v rukávu eso v podobě aktivních tlumičů Active Scan Suspension, kdy se každý tlumič přizpůsobuje kvalitě cest, kterou sledují senzory před vozidlem. Díky tomu je zajištěn vysoký jízdní komfort na všech výmolech, retardérech a dalších nerovnostech. Nastavení tlumičů může částečně ovlivňovat také řidič při nastavení různých jízdních režimů.

Dlouhé elektrické kilometry

V rozmanité nabídce motorů představuje plug-in hybrid vrchol, který má hned dvě konvenční alternativy. Jeho 165 kW je výsledkem souhry spalovacího motoru se 133 kW a 81 kW elektromotoru, přičemž čistě benzinová verze může mít 133 kW nebo být naladěna na stejných 165 kW. Příplatek za hybrid je 200, respektive 150 tisíc korun, přičemž za tyto peníze nabídne o čtvrt tuny těžší e-tense lepší dynamiku a hlavně schopnost jízdy čistě na elektřinu. Akumulátory s kapacitou 12,4 kWh nám vydrželi na 52 km dlouhou okresku. Při jízdě po dálnici rychlostí 130 km/h se akumulátory vybijí po 27 km. To jsou lehce nadprůměrné hodnoty, a tak delší dojezd na elektřinu se propíše také do nižší spotřeby benzinu. Ta je ale ovlivněna především chutí nabíjet. Pokud akumulátory nabijete každý 100 km, budete jezdit za 2,9 l/100 km. Když nabíjecí interval protáhnete na 400 km, bude spotřeba na úrovni vznětové verze 1.5 BlueHDi (5,3 l/100 km).

Silnou zbraní značky DS byl vždy extravagantní design, a nová „čtyřka“ v tomto trendu pokračuje. K tomu se nově přidává sebevědomý jízdní projev, který do repertoáru značky DS nepatřil vždy. Kromě již zmiňovaných adaptivních tlumičů lze DS 4 vybavit také příplatkovými světlomety Matrix LED, head-up displejem nebo nočním viděním. Tyto prvky nejsou často k dispozici za příplatek ani u automobilů střední třídy.

Vybitý akumulátor versus dynamika

Oproti sesterskému Peugeotu 308 nás u DS 4 mile překvapila skutečnost, že ani u zrychlování s vybitým akumulátorem nedojde k náhlému poklesu temperamentu, a to ani při opakovaných pokusech. Pružné zrychlení je sice podle měření o něco delší, pocitově to ale až tak nepoznáte. Je tedy patrné, že nastavení managementu akumulátoru je jiné. To naznačuje také fakt, že jsme s těžším Peugeotem 308 kombi ujeli na elektřinu o dva kilometry dál než s lehčím hatchbackem DS 4.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
DS 4 E-Tense 225 PHEV
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový čtyřválec pohání přední kola, zdvihový objem 1598 cm3, výkon 133 kW při 6000 1/min, točivý moment 250 Nm při 1750 1/min. Osmistupňová samočinná převodovka; před ni vložený elektromotor, výkon 81 kW, točivý moment 320 Nm. Systémový výkon 165 kW, točivý moment 360 Nm.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4400/1830/1470 mm, rozvor 2675 mm. Zavazadlový prostor 0,390 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1653/547 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1400/750 kg. 
Výkony Nejvyšší rychlost 233 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,7 s. Spotřeba kombinovaná 1,3 l/100 km (WLTP), spotřeba v elektrickém režimu se neudává, maximální dojezd na jedno nabití 54 km (WLTP), kapacita baterie 12,4 kWh, objem nádrže 40 l.
CENA s DPH 1 145 000 Kč
 SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU – jízda s vybitým akumulátorem (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
6,9/5,6 5,2/7,3 6,2
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 54,90 %
150 000 3 roky 48,00 %
210 000 3 roky 41,10 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Dojezd, spotřeba, zrychlení Cena 
Jízdní komfort, odhlučnění Stísněný prostor na zadních sedadlech
Nezaměnitelný design  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit