Skutečné náklady na palivo s vybitým akumulátorem | 2,65 Kč/km |
Dlouhodobá spotřeba s vybitým akumulátorem | 6,2 l/100 km |
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +10 °C | 52 km |
Po dlouhých deseti letech přichází nová generace DS 4. Nový model je delší, nižší a má výrazné hranatější tvary. Vyspěl tak v luxusní reprezentativní hatchback, který navíc nabízí škálu výkonných spalovacích motorů včetně plug-in hybridu. Brzy přibude i elektrický pohon.
Přestože DS 4 sdílí stejnou platformu i techniku s Peugeotem 308 i Opelem Astra, podařilo se trojčata od sebe výrazně odlišit nejen designem, ale i jízdními vlastnostmi. Zatímco Opel Astra sází na sportovnější podvozek, DS 4 naopak nabízí maximální komfort. Plug-in hybrid má navíc v rukávu eso v podobě aktivních tlumičů Active Scan Suspension, kdy se každý tlumič přizpůsobuje kvalitě cest, kterou sledují senzory před vozidlem. Díky tomu je zajištěn vysoký jízdní komfort na všech výmolech, retardérech a dalších nerovnostech. Nastavení tlumičů může částečně ovlivňovat také řidič při nastavení různých jízdních režimů.
Dlouhé elektrické kilometry
V rozmanité nabídce motorů představuje plug-in hybrid vrchol, který má hned dvě konvenční alternativy. Jeho 165 kW je výsledkem souhry spalovacího motoru se 133 kW a 81 kW elektromotoru, přičemž čistě benzinová verze může mít 133 kW nebo být naladěna na stejných 165 kW. Příplatek za hybrid je 200, respektive 150 tisíc korun, přičemž za tyto peníze nabídne o čtvrt tuny těžší e-tense lepší dynamiku a hlavně schopnost jízdy čistě na elektřinu. Akumulátory s kapacitou 12,4 kWh nám vydrželi na 52 km dlouhou okresku. Při jízdě po dálnici rychlostí 130 km/h se akumulátory vybijí po 27 km. To jsou lehce nadprůměrné hodnoty, a tak delší dojezd na elektřinu se propíše také do nižší spotřeby benzinu. Ta je ale ovlivněna především chutí nabíjet. Pokud akumulátory nabijete každý 100 km, budete jezdit za 2,9 l/100 km. Když nabíjecí interval protáhnete na 400 km, bude spotřeba na úrovni vznětové verze 1.5 BlueHDi (5,3 l/100 km).
Silnou zbraní značky DS byl vždy extravagantní design, a nová „čtyřka“ v tomto trendu pokračuje. K tomu se nově přidává sebevědomý jízdní projev, který do repertoáru značky DS nepatřil vždy. Kromě již zmiňovaných adaptivních tlumičů lze DS 4 vybavit také příplatkovými světlomety Matrix LED, head-up displejem nebo nočním viděním. Tyto prvky nejsou často k dispozici za příplatek ani u automobilů střední třídy.
Vybitý akumulátor versus dynamika
Oproti sesterskému Peugeotu 308 nás u DS 4 mile překvapila skutečnost, že ani u zrychlování s vybitým akumulátorem nedojde k náhlému poklesu temperamentu, a to ani při opakovaných pokusech. Pružné zrychlení je sice podle měření o něco delší, pocitově to ale až tak nepoznáte. Je tedy patrné, že nastavení managementu akumulátoru je jiné. To naznačuje také fakt, že jsme s těžším Peugeotem 308 kombi ujeli na elektřinu o dva kilometry dál než s lehčím hatchbackem DS 4.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE DS 4 E-Tense 225 PHEV |
|
Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený zážehový čtyřválec pohání přední kola, zdvihový objem 1598 cm3, výkon 133 kW při 6000 1/min, točivý moment 250 Nm při 1750 1/min. Osmistupňová samočinná převodovka; před ni vložený elektromotor, výkon 81 kW, točivý moment 320 Nm. Systémový výkon 165 kW, točivý moment 360 Nm. |
Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4400/1830/1470 mm, rozvor 2675 mm. Zavazadlový prostor 0,390 m3. |
Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1653/547 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1400/750 kg. |
Výkony | Nejvyšší rychlost 233 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,7 s. Spotřeba kombinovaná 1,3 l/100 km (WLTP), spotřeba v elektrickém režimu se neudává, maximální dojezd na jedno nabití 54 km (WLTP), kapacita baterie 12,4 kWh, objem nádrže 40 l. |
CENA s DPH | 1 145 000 Kč |
SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU – jízda s vybitým akumulátorem (l/100 km) | ||
Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
6,9/5,6 | 5,2/7,3 | 6,2 |
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
90 000 | 3 roky | 54,90 % |
150 000 | 3 roky | 48,00 % |
210 000 | 3 roky | 41,10 % |
CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
KLADY | ZÁPORY |
Dojezd, spotřeba, zrychlení | Cena |
Jízdní komfort, odhlučnění | Stísněný prostor na zadních sedadlech |
Nezaměnitelný design |