Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,20 Kč/kWh | 1,00 Kč/km |
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu | 16,2 kWh/100 km |
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +17 °C | 315 km |
Fiat 600 nahrazuje oblíbený a povedený crossover 500X. Využívá však už sdílenou techniku skupiny Stellantis. K dispozici je hybridní i elektrická verze.
Fiat 600e s obrovitými koly vypadá opravdu senzačně. Zvláště v nových italských barvách vyniknou jeho originální tvary odkazující na úspěšnou minulost značky. Navíc svým tvarem klame. Na první pohled byste vůbec neřekli, že jde o crossover. Při podhledu ho prozradí snad jen vyšší světlá výška. Délka karoserie 4,17 m nabízí příjemně prostorný interiér čtyřem cestujícím. V pětimístném uspořádání se musejí cestující uskromnit.
Skvělé je, že novinka není pouze elektrická. Ceny tak díky mildhybridnímu pohonu se 74 kW mohou startovat od 549 900 Korun. Čistě elektrická verze je o 270 000 korun dražší, což mimochodem není špatná cena. Za 819 900 korun tak dostanete velmi dobře vybavené auto s reálným dojezdem přes 300 km a s palivovými náklady koruna na kilometr. Pokud využijete dotaci 200 000 korun na nákup elektromobilu, jsou váhy vyrovnané. Na oba vozy je poskytována velkorysá záruka 5 let nebo 200 000 km.
Stellantis začíná do svých nových modelů montovat výrazně inovovaný systém elektrického pohonu. Poznáte ho především podle výkonnějšího elektromotoru. Původní disponoval 100 kW, nový má 115 kW. Například elektrický Citroën C4 X je k mání s oběma druhy pohonu. Fiat 600e nabízí pouze novější variantu.
Inovovaný akumulátor je z 80 % tvořen niklem a z 20 % manganem a kobaltem. Nová konstrukce vážící 340 kg nabízí vyšší energetickou hustotu s využitelnou kapacitou 51 kWh. Všechny tyto změny se podepsaly na optimalizaci spotřeby a zvýšení dojezdu. Podle metodiky WLTP je kombinovaná spotřeba 15,2 kWh /100 km a dojezd až 409 km. Reálný dojezd je ale o 70 km nižší.
Po dálnici jen 210 km
V rámci redakčního testu jsme při venkovní teplotě 17 °C na relativně malý akumulátor s využitelnou kapacitou 51 kWh při defenzivní jízdě a vypnuté ventilaci po okresních silnicích a městě ujeli 400 km, což odpovídá spotřebě 12,8 kWh/100 km. To je v rámci redakčního měření jedna z nejnižších hodnot a odpovídá nízké siluetě karoserie. Nízké spotřeby jsme přitom dosáhli bez výrazného úsilí. Naše jízda byla jen plynulá, rychlost nepřevyšovala 90 km/h.
Pokud jsme do kombinované spotřeby zahrnuli i dálniční úseky, klesl dojezd na 315 km (16,2 kWh/100 km). Pokud bychom jeli pouze po dálnici rychlostí 130 km/h, vystačí akumulátor na 210 km.
Při naplno zapnuté klimatizaci pak dojezd v kombinovaném režimu vystačil na 300 km (17 kWh/100 km). Při teplotách kolem 0 °C počítejte se spotřebou přes 19 kWh/100 km. Dojezd pak klesá na 260 km.
Díky schopnosti rychlonabíjení až 100 kW nejsou delší cesty problém. Na 80 % kapacity jste za méně než půl hodiny. Palubní nabíječka pracuje s výkonem 11 kW.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Fiat 600e |
|
Motor, převodovka | Vpředu uložený elektromotor pohání přední kola, výkon 115 kW, točivý moment 260 Nm. Stálý redukční převod 8,69. |
Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4171/1781/1523 mm, rozvor 2562 mm. Zavazadlový prostor 0,36/1,231m3. |
Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1595/505 kg. Přívěs nelze táhnout. |
Výkony | Nejvyšší rychlost 150 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9 s. Spotřeba 15,1–15,2 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 406–409 km (WLTP), kapacita akumulátoru 54 kWh. |
CENA s DPH | 889 900 Kč |
SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) | ||
Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
15,5/15,1 | 14,6/24,3 | 16,2 |
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
90 000 | 3 roky | 50,500% |
150 000 | 3 roky | 44,100% |
210 000 | 3 roky | 37,550% |
CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
KLADY | ZÁPORY |
Mimořádný design | Absence uložného prostoru pod přední kapotou |
Spotřeba | Nelze tahat přívěsy |
Na výběr elektrický nebo spalovací motor | Průměrně komfortní podvozek |
Pohotovostní hmotnost jen1600 kg |