| Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,50 Kč/kWh | 1,22 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu | 18,8 kWh/100 km |
| Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +10 °C | 410 km |
Model EV6 je pro značku Kia revolučním elektromobilem, protože jde o první čistokrevný elektromobil na nové platformě e-GMP. My jsme si ho ze všech elektromobilů značky oblíbili nejvíce.

EV6 je k dispozici se dvěma akumulátory o kapacitě 58 nebo 77 kWh a s motory o výkonu 125 a 168 kW. Verze s pohonem všech kol pak nabízí 239 kW nebo 430 kW ve sportovní verzi GT.
Nejlevnější verze je k mání za cenu 1 240 000 korun. K dispozici je akumulátor s kapacitou 58 kWh, elektromotor nabízí výkon 125 kW. Ostatní verze mají vždy výkonnější akumulátor (77 kWh) a jeden (168 kW; cena 1,4 mil. Kč) či dva motory (239 kW; cena 1,6 mil. Kč) a tedy i pohon všech kol. Na samém vrcholu je sportovní verze GT s pohonem všech kol a s výkonem naladěným na 430 kW! Stokilometrovou rychlost pokoří za pouhé 3,5 s. Cena startuje na 1,78 mil. Kč. Jízdní vlastnosti jsou mezi elektromobily výtečné a velmi dobře naladěný podvozek s nízkým těžištěm dává na suchém asfaltu částečně zapomenout na vyšší pohotovostní hmotnost 2,2 tuny.
K tomu, aby vás řízení bavilo, ale nemusíte utratit 1,78 milionu korun za sportovní verzi GT. Postačí klidně výbavová verze GT Line, která vám ušetří 260 000 korun. Kromě sportovnějších tvarů má oproti běžným verzím tužší podvozek a strmější řízení. Příplatek za paket GT Line je 100 000 korun. Není to málo, ale vyplatí se, protože ve výsledku je jízda výrazně sportovnější a zábavnější. A výkon 168 kW pro sportovnější svezení postačí. Navíc GT Line nabízí i verzi 4×4 s výkonem 239 kW. Oproti verzi se zadním pohonem je ale o dalších 100 000 korun dražší a o necelé 2 kWh/100 km žíznivější.
Dojezd 360 až 485 km
Nejlevnější Kia EV6, kterou pohání základní elektromotor o výkonu 125 kW s akumulátorem o kapacitě 58 kWh se od výkonnější verze se 168 kW spotřebou výrazněji neliší. Větší akumulátor (77 kWh) je sice o 120 kg těžší, na spotřebu to ale měřitelný vliv nemá.

V rámci testu jsme při teplotě 10 °C naměřili kombinovanou spotřebu 18,8 kWh/100 km, čemuž odpovídal dojezd 410 km. Při výrazně defenzivní a nezáživné jízdě s vypnutým topením lze ujet až 485 km. I tak je to od oficiálního dojezdu 528 km (dle WLTP) dost daleko.
Při teplotě pod bodem mrazu a zapnutém topení jsme pak dosáhli spotřeby přes 21 kWh/100 km a ujeli 360 km.
Mimořádně rychlé nabíjení
Kia EV6 drtí konkurenční modely rychlostí nabíjení. Lithium-iontový polymerový akumulátor je možné pomocí rychlonabíječky nabíjet výkonem až 240 kW. Je to díky 800voltové architektuře a v této třídě to absolutně nemá konkurenci. Při testu mírně nad bodem mrazu ale bylo znát snížení nabíjecího výkonu. Ani na stanici Ionity jsme se nedostali na udávaných 240 kW, nýbrž jen na krátkou chvilku dosáhli výkonu 230 kW. I na tento výkon jsme se museli postupně dostat z počátečních 150 kW. Nabíjecí výkon a tedy i dobu strávenou u nabíječky výrazně ovlivňuje teplota akumulátoru.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Kia EV6 GT Line 4×2 |
|
| Motor, převodovka | Vzadu napříč uložený elektromotor pohání zadní kola, výkon 168 kW, točivý moment 350 Nm. Stálý redukční převod. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4680/1880/1550 mm, rozvor 2900 mm. Zavazadlový prostor 0,572/1,352 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1910/515 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1600/750 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 185 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Spotřeba 16,5–17,2 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 504–528 km (WLTP), kapacita akumulátoru 77,4 kWh. |
| CENA s DPH | 1 525 980 Kč |
| SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 17,5/17,8 | 15,9/25,1 | 18,8 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
| 90 000 | 3 roky | 55,800% |
| 150 000 | 3 roky | 48,800% |
| 210 000 | 3 roky | 41,800% |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Nízká hmotnost, zábavné jízdní vlastnosti u verzí GT | Běžná verze Earth má nevýrazné jídzní vlastnosti |
| Ve třídě bezkonkurenční rychlost nabíjení (240 kW) | Vyšší spotřeba v zimě, než jsme od 800V architektury čekali |
| Druhý zavazadlový prostor pod přední kapotou | |
| Možnost tahat přívěsy o hmotnosti až 1,6 t | |
| Záruka 7 let | |




























