13. listopadu 2025
Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,50 Kč/kWh 1,09 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu 16,8 kWh/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +19 °C 461 km

Při prvním pohledu do specifikací se zdá, že Kia EV3 technicky vychází například z Nira EV. Má pohon předních kol, výkon 150 kW a 400V architekturu. Ve skutečnosti však stojí na platformě e-GMP, která je natolik modulární, že umožňuje i tuto konfiguraci.

Kia EV3 je aktuálně nejlevnějším elektromobilem této jihokorejské značky. Cena startuje od 899 980 Kč s DPH. Menší akumulátor s kapacitou 58 kWh ale nabízí jen průměrný dojezd. Pro většinu uživatelů se tak vyplatí investovat 125 000 korun do verze s výkonnějším akumulátorem (81 kWh), díky kterému lze ujet o znatelných 138 km dál.

Kia EV3 mile překvapí také vnitřním prostorem jak pro posádku, tak zavazadla. Díky úložnému prostoru pod přední kapotou navíc kabely nezabírají místo vzadu a pro zavazadla tak zůstává plných 460 litrů.

EV3 versus Niro EV

Nový model EV3 je tedy plnohodnotné kompaktní SUV, byť proti svému předchůdci, Niru EV, je nepatrně kratší (-120 mm ) s menším rozvorem (-40 mm). Zároveň je ale o 25 mm širší a 15 mm vyšší. Zásluhou elektrické platformy má ale o něco lepší využití prostoru, a tak jsou s nirem uvnitř srovnatelné.

Zatím je k dispozici pouze jedna varianta s asynchronním vpředu umístěným elektromotorem o výkonu 150 kW. K dispozici jsou dva akumulátory s kapacitou 58 kW (od 899 980 Kč) a 81 kWh. Verze s větším akumulátorem je sice o 125 000 korun dražší, ujede ale o znatelných 140 km dál. Na výkonnější verzi 4×4 si budeme muset ještě rok počkat.

Dojezd 500 km realitou

Testovaná verze Long Range má baterii o kapacitě 81,4 kWh (využitelná 78 kWh), se kterou by Kia EV3 měla ujet až 605 km podle metodiky WLTP. Reálně se v kombinovaném provozu a za ideálních teplot dá ujet 500 km, ale s vyšším podílem dálničních jízd samozřejmě dojezd klesá.

Na poměry vozů SUV je aerodynamika dobrá a součinitel odporu vzduchu 0,263 napomáhá i spotřebě, která je při dálniční rychlosti 130 km/h pouhých 21,6 kWh/100 km. To je v našem testu mezi SUV výborná hodnota. I na dálnici by tedy měl být dojezd okolo 360 kilometrů.

Nejlépe si ale, vzhledem k horší aerodynamice oproti sedanům a liftbackům, vede v nižších rychlostech. Při 110 km/h už je spotřeba 16,9 kWh/100 km (dojezd okolo 460 km) a při 90 km/h pouhých 14,6 kWh/100 km, takže při této rychlosti by měla Kia EV3 Long Range ujet přes 530 km. Ve městě při občasném zapnutí topení pak spotřeba vycházela na 15,8 kWh/100 km, což odpovídá dojezdu 490 km. Vysoké efektivitě přispívá výrazná rekuperace, kterou lze dávkovat ovladači pod volantem.

Nabíjet je možné výkonem až 135 kW u stejnosměrného a 11 kW u střídavého proudu. Z 10 na 80 % se akumulátor s aktivovanou tepelnou přípravou nabije za 31 minut. Menší akumulátor pak je schopen přijmout 103 kW, délka nabíjení je podobná.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Kia EV3 Long Range
Motor, převodovka Vpředu uložený asynchronní elektromotor pohání přední kola, výkon 150 kW, točivý moment 283 Nm. Stálý redukční převod.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4300/1850/1560 mm, rozvor 2690 mm. Zavazadlový prostor 0,460 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1930/435 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1000/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 170 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za  7,7 s. Spotřeba 14,9–16,2 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 605 km (WLTP), využitelná kapacita akumulátoru 78 kWh.
CENA s DPH 1 024 980 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
15,8/15,1 14,6/21,6 16,8
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
30 000 3 roky 58,100%
90 000 3 roky 51,300%
150 000 3 roky 44,200%
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Komfortní a prostorný interiér Verze 4×4 zatím není v prodeji
Solidní dojezd, výrazná rekuperace Pouze jedna motorizace
TCO a zůstatkové hodnoty Nižší hmotnost přívěsu (1000 kg)

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit