4. listopadu 2024
Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,20 Kč/kWh 1,42 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba 350 4Matic v rámci testu 22,9 kWh/100 km
Skutečný dojezd 350 4Matic při teplotě +6 °C 410 km

Současně jsme mohli vyzkoušet dva velké modely s pohonem všech kol od Mercedesu. Elektrické EQE SUV v „běžném“ provedení a ve sportovní verzi AMG. Vyšší cenu kompenzuje vyspělá technika, solidní dojezd i zábava při řízení.

 Po limuzínách EQS a EQE se tak na specifické elektrické platformě objevila stejně pojmenovaná SUV. Podobně jako tomu je u dalších Mercedesů EQ, má i EQE SUV velkou konkurenční výhodu v provedení interiéru. Palubní desku může tvořit „hyperobrazovka“ MBUX Hyperscreen. Stojí 216 000 korun a sdružuje obrazovku místo přístrojové desky, multimediální systém a OLED obrazovku před spolujezdcem. Všechny tři displeje jsou propojené navzájem, což dává pocit, že palubní deska je zkrátka jen jedna velká obrazovka.

Na českém trhu je EQE SUV k dispozici hned v šesti různých variantách a s podobně velkými akumulátory. Většina má shodnou využitelnou kapacitu baterie na úrovni 90,6 kWh (pouze verze 300 SUV a 350 4Matic SUV mají 89 kWh) a rovněž je lze nabíjet maximálně 170 kilowatty stejnosměrným, respektive 22 kilowatty střídavým proudem. Z deseti na 80 procent se tak dostanete za půlhodinu.

Základ tvoří dvě zadokolky: verze 300 SUV má 180 kilowattů a má dle WLTP ujet až 542 kilometrů. Cena startuje na 2,26 milionu korun., verze 350+ SUV má 215 kilowattů a má ujet 580 kilometrů. Následují čtyřkolky 350 4Matic SUV s výkonem 215 kilowattů, respektive 500 4Matic s výkonem 300 kilowattů a dojezdem 541 kilometrů. Vrchol představují dvě verze s odznáčkem AMG, slabší 43 AMG má 350 kilowattů, silnější 53 AMG má 460 kilowattů a mají ujet 451 kilometrů. Je úctyhodné, když mohutné SUV zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 vteřiny a 200 km/h pokoří za 12 s!

I AMG spotřebou překvapí!

I když elektromobily kategorie SUV kritizujeme za nehospodárnost a plýtvání s energií, musíme uznat, že nás testovaná verze 350 4Matic SUV s výkonem 215 kilowattů dojezdem i spotřebou zaskočila. Náš předpoklad byla kombinovaná spotřeba šplhající ke 30 kWh/100 km. Ale světe, div se, dokonce ani s verzí AMG o výkonu 350 kW jsme se na našem testovacím okruhu v chladnějším počasí (6 °C) nedostali přes 26 kWh/100 km. Dokonce i při dálniční rychlosti 130 km/h se spotřeba drží pod 30 kWh/100 km, což je na takto mohutné a těžké SUV vynikající výsledek. Reálný dojezd u této sportovnější verze AMG leží podle využívání topení mezi 340 až 400 km, slabší verze 350 4Matic má v závislosti na vnější teplotě dojezd 390 až 450 km. Kombinovaná spotřeba je přibližně o 2,5 kWh/100 km nižší. Pokud bychom srovnávali spotřebu mezi oběma verzemi AMG (350 nebo 460 kW), tak je shodná.

Zajímavé jsou také ceny. Nejlevnější verze se zadním pohonem stojí 2,26 milionu korun a nejlevnější verze s pohonem všech kol vyjde na 2,4 milionu korun. Nejdražší jsou pak verze AMG. Slabší stojí 3,08 milionu korun, výkonnější je o více než 300 000 korun dražší.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Mercedes-Benz EQE SUV 350 4Matic
Motor, převodovka Dva elektromotory pohánějí všechna kola, systémový výkon 215 kW,  točivý moment 765 Nm. Jednostupňová samočinná převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4863/1940/1685 mm, rozvor 3030 mm. Zavazadlový prostor 520/1675.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2580/515 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1800/750 kg. 
Výkony Nejvyšší rychlost 210 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h 6,6 s. Spotřeba kombinovaná 18,7–22,4 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 462–549 km (WLTP), využitelná kapacita akumulátoru 89 kWh.
CENA s DPH 2 417 580 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Model Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
EQE 350 4Matic 215 kW 18,8/18,5 17,1/27,7 22,9
EQE 43 AMG 350 kW 19,5/18,7 18,4/29,4 25,4
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX 
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 51,61 %
150 000 3 roky 45,30 %
210 000 3 roky 38,95 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Bohatá standardní výbava, jízdní vlastnosti I přes solidní spotřebu jen průměrný dojezd
Podvozek akceptuje sportovnější svezení, limituje ho hmotnost 2,6 tuny Hmotnost brzděného přívěsu u verzí se zadním pohonem (jen 750 kg)
Hmotnost brzděného přívěsu u verzí 4×4 (1800 kg) Cena verzí AMG
Prostornost interiéru  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit